چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

رهگیری ۶ جنگنده روسیه در نزدیکی آلاسکا

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۵
کد مطلب: 381071
مقامات دفاعی آمریکا اعلام کردند ۶ فروند جنگنده روسیه، روز جمعه پس از ورود به منطقه‌ای در نزدیکی آلاسکا، توسط جنگنده‌های آمریکایی و کانادایی رهگیری شدند.
به گزارش جهان؛ تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه خبر داد، یک مقام دفاعی آمریکا اعلام کرد ۶ فرونده جنگنده «میگ- ۳۵» روسیه پس از ورود به «مناطق شناسایی و تشخیص هوایت پدافند هوایی» آمریکا در نزدیکی آلاسکا، توسط جنگنده‌های آمریکایی و کانادایی رهگیری شدند.

یک مقام دیگر آمریکایی که خواست هویتش محفوظ بماند، تصریح کرد هر چند هواپیماهای روسیه، قبلا نیز وارد این منطقه شده بودند، اما این «نخستین بار طی مدت طولانی» است که جت‌های جنگنده روسی از این منطقه عبور می‌کنند.

به گفته این مقام آمریکایی، هواپیماهای روسیه بدون هیچ‌گونه حادثه‌ای منطقه مذکور را ترک کردند.

براساس این گزارش، این پرواز هواپیماهای نظامی روسیه در زمانی انجام شد که «پترو پروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین به آمریکا سفر کرده است.

روابط روسیه و آمریکا از آغاز بحران در اوکراین و اختلاف بر سر این مسئله چالش‌هایی را تجربه کرده که باعث شده است تا دو کشور به اقداماتی علیه یکدیگر دست بزنند که از جمله آنها وضع تحریم‌های اقتصادی از سوی واشنگتن علیه مسکو بوده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *