پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

مشروح نشست خبری ائتلاف ایرانی آباد در انتخابات اتاق بازرگانی

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 411077
سخنگوی ائتلاف ایرانی آباد در انتخابات اتاق بازرگانی تهران درباره نگرانی‌ها از ورود هلدینگ‌ها به انتخابات گفت: ورود هلدینگ‌های دولتی چندان مطلوب نیست اما هلدینگ‌های خصوصی هم داریم که ورود آنها مثبت است.
به گزارش جهان، ابراهیم زرگر در نشست خبری ائتلاف خبر ایرانی آباد به عنوان یکی از گروه‌های کاندیدا در انتخابات هشتمین دوره هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، گفت: این ائتلاف بر خلاف برخی ائتلاف‌ها که لیست ۴۰ نفره ارائه کرده‌اند معتقد است که صلاحیت افراد باید در کمیته راهبردی با حساسیت ویژه مورد تائید قرار گیرد تا بتوانیم آنطور که باید و شاید کارها را پیش ببریم و در نتیجه لیست ایرانی آباد کمتر از ۴۰ نفر است.

وی افزود: حتی معتقدیم باید اتاق بازرگانی مانند پارلمان واقعی متشکل از نظرات مختلف باشد تا امکان تضارب آرا و گفتمان وجود داشته باشد و این تفکر که خطی عمل کنند تا افراد از یک گروه وارد اتاق شوند را تائید نمی‌کنیم.

سخنگوی ائتلاف ایرانی آباد با انتقاد از این که این روزها برخی هزینه‌های زیادی برای ورود به اتاق بازرگانی می‌کنند خاطر نشان کرد: ما لطمه زیادی از سیاسی کردن کارها خورده‌ایم و امیدواریم انتخابات این دوره اتاق با دوره‌های دیگر متفاوت باشد چرا که اتاق یک بخش صنفی است که باید در حد مخاطبان تجاری و بازرگانان عمل کرده و اصحاب رسانه‌ نباید اجازه حرکت‌های این چنینی را به ائتلاف‌ها بدهند.

زرگر در بخش دیگری از این نشست به برنامه‌های این ائتلاف اشاره کرد و گفت:‌ ما برای توسعه کسب و کار خانگی هم برنامه داریم و صرفا به دنبال شعار انتخاباتی نیستیم.

کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این که این ائتلاف چه برنامه‌ای برای حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و واگذاری کارها به بخش خصوصی دارد گفت: پس از انقلاب شرایط اقتصادی کشور بسیار متفاوت شد تا حدی که از آب خیلی داغ به آب خیلی سرد وارد شدیم در عین حال در قانون اساسی ما بر روی اقتصاد دولتی و نهایتا تعاونی تاکید شده و در نهایت اقتصاد به گونه‌ای طراحی شده است که کار در دست دولت باشد.

وی به حمایت‌های مقام معظم رهبری برای ورود به بخش خصوصی با اجرای اصل ۴۴ قانون اساس اشاره کرد و گفت:‌بخش خصوصی آرام آرام با حمایت ایشان دارد جان تازه می‌گیرد اما باید قبول کرد که نمی‌توان به یکباره همه کارها را به بخش خصوصی واگذار کرد چرا که نه این بخش توان این کار را و نه بخش دولتی آمادگی آن را دارد. ما باید برای همه کارها برنامه داشته باشیم تا بفهمیم که چگونه آن را انجام دهیم و نیروی متخصص ما لای چرخ دنده‌های بروکراسی اداری از بین نرود.

سخنگوی ائتلاف ایرانی آباد در پاسخ به این که فکر می‌کنید حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود بخش خصوصی کشور چقدر آمادگی برداشته شدن محدودیت‌ها را دارد گفت: اگر طراحی درستی نداشته باشیم برداشتن تحریم‌ها می‌تواند فاجعه‌آفرین باشد و دولت به همراه اتاق بازرگانی، مجلس و تمام کارگروه‌ها باید طرح جامعی را برای ایران پس از تحریم داشته باشد، ولی ما که در بخش خصوصی قرار داریم از وجود چنین برنامه‌ای بی‌خبریم.

وی تصریح کرد:‌اگر یکباره دروازه‌ها باز شود بلایی بر سر صنعت می‌آید که به راحتی قابل جبران نیست.

زرگر در بخش دیگری از سخنان خود در مورد ساختار اتاق بازرگانی گفت:‌توصیه می‌کنیم تا ۲۰ عضو دولتی اتاق بازرگانی تهران برداشته شوند و در اتاق ایران حضور یابند تا اتاق بازرگانی تهران آزادی عملکرد بیشتری داشته و کمتر رنگ و بوی دولتی بگیرد.

سخنگوی ائتلاف ایرانی آباد در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه برخی از ورود هلدینگ‌ها به انتخابات اتاق نگران هستند مبادا صدای بخش خصوصی را خاموش کنند، گفت: ورود هلدینگ‌های دولتی که متاسفانه عملکردشان سایه بر بخش خصوصی می‌اندازد چندان مطلوب نیست، ولی هلدینگ‌های خصوصی هم داریم که من معتقد به حرکت‌های این چنینی هستم چرا که با هر قدرتی که در حوزه اقتصادی ایجاد رانت کرده و بقیه را عقب بزند موافق نیستم و اصولا هلدینگ ها در تمام دنیا در چارچوب‌های اجتماعی حرکت می‌کنند.

وی در مورد حرف و حدیث‌های رسانه‌ای مبنی بر اینکه برخی افراد منتسب به دولتی‌ها در اتاق بازرگانی ثبت نام کرده و برخی مهره‌چینی می‌کنند، اینگونه مسائل را چیزی جز حاشیه‌پردازی ندانست و گفت: اینگونه کارهای تائیدی و یا تخریبی خروجی ندارد وصاحبان کارت بازرگانی به توانمندی افراد رای می‌دهند و فکر نمی‌کنم انتصاب به فلان مسئول دولتی دلیل موجهی برای حذف افراد باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *