جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حسن روحانی به روسیه سفر می کند

دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب: 431877
حسن روحانی به منظور شرکت در اجلاس شانگهای پنجشنبه این هفته عازم روسیه می شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان به منظور شرکت در اجلاس شانگهای پنجشنبه ۱۸ تیرماه به روسیه سفر می کند.

این دور از اجلاس شانگهای که به میزبانی روسیه در نهم و دهم جولای( ۱۸ و ۱۹ تیرماه) برگزار می شود، روسای جمهور ایران و روسیه در حاشیه آن با یکدیگر دیدار دوجانبه خواهند داشت. این دیدار در حالی انجام خواهد شد که ایران و قدرت های بزرگ از جمله روسیه در وین در حال مذاکره بر سر نگارش متن توافق نهایی هسته ای هستند.

سازمان همکاری های شانگهای يک سازمان بين دولتی و بين المللی است که ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ ميلادی در شانگهای چين و با حضور قزاقستان، چين، قرقيزستان، روسيه، تاجيکستان و ازبکستان تاسيس شده است.

جمهوری اسلامی ايران، افغانستان، پاکستان و هند به عنوان ناظر در اين سازمان حضور دارند و در اجلاس آن شرکت می کنند. ایران مدتی است خواستار عضویت دائم در این سازمان است. روسیه و چین که از نزدیک ترین دوستان ایران هستند از عضویت دائمی ایران در این اجلاس حمایت کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *