پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

محرمیان در دی ۸۸ به داد انقلاب رسیدند

چهارشنبه ۷ دی ۱۳۹۰ ساعت ۲۱:۰۴
کد مطلب: 201278
محرم (محرمیان) در دی ۸۸ به داد انقلاب و امام رسیدند، کما اینکه محرم سال ۵۷ نقطه عطف اوج‌گیری انقلاب و زدودن سلطه بیگانگان و رژیم ستم‌شاهی و آلت دستان نظام سلطه و بقایای نظام ستم‌شاهی بود. در عاشورای ۸۸ کسانی که راه خود را از ملت جدا و در مقابل ملت ایستادند و به هویت دینی و عاشورا نیز اهانت کردند.
تابناک : محسن روح الامینی با اشاره به اینکه مردم در حماسه ۹ دی با سران فتنه و حامیان آنها اتمام حجت کردند، گفت: همزمان با ۹ دی۸۸ مسیر پیشرفت کشور کلید زده شد و این روز پایانی بر آمال و آرزوهای فتنه‌گران و حامیان آنها بود.

عبدالحسین روح‌الامینی نجف‌آبادی، عضو جبهه ایستادگی و صاحب امتیاز روزنامه ملت ما با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی به تعبیر مقام معظم رهبری درمان بیماری کشور بود به خبرنگار شبستان گفت: مواجهه با دشمنان انقلاب و نظام سلطه مواجهه جدیدی نیست و ظهور و بروز آن نیز در مقاطع مختلف گذشته دوران انقلاب به شکل‌های مختلف بوده است.

وی افزود: اینکه دشمنان انقلاب دست از سر ملت ایران بردارند یا نخواهند ریشه انقلاب را بسوزانند و مسیر انقلاب را به مسیر قبل از انقلاب که به آن دلخوش بودند، برگردانند و تصویری از ایران و حاکمیتی که دوست داشتند تبدیل کنند، تردیدناپذیر است.

وقتی با حماقت و ریاست طلبی زمینه امیدواری دشمن فراهم شد

روح‌الامینی خاطرنشان کرد: حوادث دو سال قبل در ایران به گونه‌ای رقم خورد که دشمنان نظام به حوادث بوجود آمده امیدوار شدند چرا که عده‌ای برخلاف توقعی که از آنها انتظار می‌رفت و صاحب منصب در این کشور بودند و زمانی در کنار امام و رهبری فعالیت داشتند؛ دچار غفلت، جهالت، حماقت، دنیا‌طلبی، ریاست‌طلبی و قدرت‌طلبی شده و با رفتارهای خود موجب ذوق زدگی و امیدواری دشمن شدند، در صورتی که اگر در میدان سیاست و اجتماع ذره‌ای تدبیر و عقلانیت داشتند این رفتار صورت نمی‌گرفت.

وی با اشاره به شرایط کشور در دوران فتنه ۸۸ گفت: در فضای غبارآلود، کشور دچار فتنه عمیق چندلایه و پیچیده بود به طوری که کرانه‌های این فتنه در خواسته نظام سلطه ممزوج شده بود. کسانی که دل چرکین و مقابل نظام بودند علی رغم ادعاهای دینی و ارزشی همچون گروه‌های منافقان، سلطنت‌طلب و کسانی که در این سال‌ها راه خود را از ملت جدا کردند و در مقابل نظام ایستادند و حتی دست به کشتار ملت زدند و نه تنها عقیده ملت و باورهای دینی و انقلابی و ایرانی را زیر پا گذاشتند علی‌رغم ادعاهای دینی و ارزشی که ممکن بود در مقطع داشتند.

وی اذعان کرد: سران فتنه در مقطعی در کنار صدام و مقطعی در کنار انگلیس قرار گرفتند و دشمن شادکنانه در کنار دشمن قرار‌گرفتند وقتی از سمتی برداشته شدند قهر کردند

روح‌الامینی خاطرنشان کرد: نظام در مقابل این افراد صبوری و مدارا کرد تا غبار فتنه فروکش شود و رفتارها امکان دیده شدن پیدا کند که این به صبر و حوصله و زمان نیاز دارد و در واقع مدیریت رهبری در مسیر فتنه و مدارا و پایداری ایشان ضمن اینکه یک گام از مطالبات مردم و از اصول و ارزش‌های مردم عقب ننشستند و هیچ‌گونه نرمش و سازشی نداشتند بینظیر بود.

روح‌الامینی خاطرنشان کرد: در اوج اینکه منتظر آثار بیداری اسلامی پس از جنگ ۳۳ روزه لبنان بوده و در منطقه ایران دارای اعتبار و آبرو و الگویی و الگویی بودیم؛ شعارهای ساختارشکنانه و خائنانه همچون "نه غزه نه لبنان" و بی تفاوتی سران فتنه و دنباله‌روهای آنها در مقابل این شعارها یا با توجیه این شعارها از سوی آنها مواجه بودیم.

سران فتنه هیچگاه مرز خود با دشمن را روشن نکردند

وی با اشاره به اینکه سران فتنه در رابطه با برائت از دشمنان بی‌تفاوت عمل کردند، گفت: آنها مرز خود را با دشمن روشن نکردند و شاهد این مسئله بودیم که با صراحت این مسایل را محکوم نکردند و از طرفی حامیان انقلاب و مؤمنان دیدند که این رفتارها مخالف آن ادعاها است و مخالف توقعی است که از این مدعیان داشتند بنابراین در حماسه ۹ دی حضور گسترده ای نشان دادند.

روح‌الامینی ابراز کرد: رفتار سران فتنه و حامیان آنها در مورد آزادی بیان، تحمل مخالف، راه امام، شهدا و سوابق بسیجیان با عملکردشان منطبق نبود. این باعث شد کسانی که تردید و شبهه‌ای داشتند تردیدشان برطرف و از طرفی نیز انزجار و خشم مردم بیشتر شد.

وی با بیان اینکه لجاجت، حماقت و وقاحت دشمن شادکنی فتنه گران در عاشورای ۸۸ متبلور شد، ادامه داد: وقتی آحاد مردم در مساجد و تکایا مشغول عزاداری بودند و آنها امکان جولان در فضای محدودی در برخی از نقاط کشور پیدا کردند و حریم مستحکم را که بیش از هزار سال در بین مردم حتی اقلیت‌های مذهبی دارای حرمت بسیار بود و آن را نمی‌شکنند و پاس می داشتند، شکستند و با هله‌هله و پایکوبی به این روز تعرض و هتک حرمت کردند.

روح‌الامینی با اشاره به اینکه معلوم شد، عقبه اسراییلی، سلطنت‌طلبی، بهایی، آمریکایی و انگلیسی کجاها نفوذ کرده‌ است، گفت: فتنه گران در محرم ۸۸ به رفتارهای ساختارشکنانه دامن زده‌اند.

محرمیان در دی ۸۸ به داد انقلاب رسیدند

وی گفت: محرم (محرمیان) در دی ۸۸ به داد انقلاب و امام رسیدند، کما اینکه محرم سال ۵۷ نقطه عطف اوج‌گیری انقلاب و زدودن سلطه بیگانگان و رژیم ستم‌شاهی و آلت دستان نظام سلطه و بقایای نظام ستم‌شاهی بود. در عاشورای ۸۸ کسانی که راه خود را از ملت جدا و در مقابل ملت ایستادند و به هویت دینی و عاشورا نیز اهانت کردند.

عضو جبهه ایستادگی ادامه داد: هر جا در طول تاریخ وقتی که هویت دینی، اسلامی و انقلابی مورد حمله قرار گرفته از طرف مردم واکنش‌هایی ایجاد شده است که دوران قبل از انقلاب، سال‌های اول انقلاب، دوران دفاع مقدس و بحث سلمان رشدی نمونه‌هایی است که واکنش‌های مردم را در مقابل آن دیده‌ایم. در عزاداری ۶ دی ۸۸ عزاداران مسجد دانشگاه تهران که بنده هم همراه مردم بودم شاهد بودم که مردم و دانشجویان به غیر از عزاداری کار خاصی نمی‌کردند ولی این عزاداری جوانان همانند حرارتی که برف‌های اطراف را ذوب می‌کند تمام اغتشاشگران خیابان‌ها را آب کرد و پس از آن بود که ۹ دی ۸۸ فوج فوج مردم در سراسر کشور به خیابان‌ها آورد.

روح‌الامینی تصریح کرد: در روز ۹ دی اقشار مختلف جامعه حضور داشتند و حتی جانبازان قطع نخاع یا کهنسالان مسیر طولانی را کفن‌پوش و پیاده آمده بودند در واقع حماسه کفن‌پوشان ۱۵ خرداد و محرم ۵۷ که به دفاع از آرمان‌های امام (ره) پرداختند در ۹ دی ۸۸ بوجود آوردند و این کاری بود که اقتدار مردمی برای زدودن بیماری دوران فتنه به تعبیری رهبری بودند را پاسخ دادند.

وی با اشاره به حضور گسترده مردم در حماسه ۹ دی گفت: این گروه همچنان از ادعاهای خود دست برنمی‌دارند ولی حماسه ۹ دی از جلوه گری آنها کاست.

روح‌الامینی با استناد به آیه ای از قرآن که خداوند در آن می‌فرماید که "اگر از دین‌تان دست برندارید یهود و نصاری از شما راضی نمی‌شوند"، خاطرنشان کرد: نظام سلطه تا وقتی که مردم در ارزش، آرمان‌ها و اعتقادات خود ایستاده و پایدار باشند نمی توانند کاری کنند و وقتی غفلت کنیم ممکن است در باغ سبز به ما نشان دهند که این موجب سقوط ما است.


روح‌الامینی آیه "یدخلون فیه دیناله افواجا" و آیه "الذین قالو ربنا الله سمعوا ملائکه تخافدا" را مصادیق دیگری بر حماسه ۹ دی دانست و گفت: مردم استقامت کردند و حاصل آن بشارت و آرامشی است که پس از آن حاصل شد.

آرامشی که در قلب مؤمن است در چهره رهبری دیدم

وی گفت: قبل از حماسه ۹ دی در دیدار دانشجویان انجمن اسلامی دانشجویان خارج کشور در اجلاس ۴۴، قبل از حماسه ۹ دی که من هم حضور داشتم و آرامشی که در قلب مؤمن است در چهره رهبری دیدم و آثار آن را در راهپیمایی ۹ دی به وضوح مشاهده کردم که از تمام گروه‌ها و اقوام مردم در این حماسه حضور داشتند و این حضور همگانی و پیوستگی موجب شعف مردم شده بود که در چهره آنها در مسیر راهپیمایی قابل رؤیت بود.

روح‌الامینی خاطرنشان کرد: وقتی در حماسه ۹ دی حضور یافتم می‌دیدم که جانبازان انقلاب و قطع نخاع با آن شرایط در راهپیمایی حضور دارند و عده‌ای مدعیان به نظام و مردم و آرما‌ن‌های مردم پشت ‌کرده اند. آنها هم متقابلا وقتی نگاه‌شان به من می‌افتاد می‌دیدند که با اینکه فرزندم را از دست داده‌ام و مصیبت‌زده هستم برایم از این مصیبت سنگین‌تر آنکه بود که در سر سفره رهبری انقلاب، نظام، امام و شهدا و رزمندگان عده‌ای نشسته اما نمک‌نشناسی می کنند و نه تنها زینت برای نظام نیستند و مشکلی از نظام و کشور حل نمی کنند بلکه در مسیر انقلاب خلل نیز ایجاد می کنند.

وی در رابطه با اهمیت واقعه ۹ دی و اینکه اگر ۹ دی اتفاق نمی افتاد، گفت: اگر ۹ دی اتفاق نمی‌افتد روز قبل و یا بعد از آن بدون شک این حماسه رقم می خورد. مردم منتظر بودند که ببینند مسئولان در این روز چه کار می‌کنند در واقع مردم در حماسه ۹ دی با فتنه گران اتمام حجت کردند. نقطه اتکا و تکیه‌گاه نظام مردم بوده، هستند و خواهد بود.

روح‌الامینی با بیان اینکه در حماسه ۹ دی جوانانی که از نسل چهارم و سوم بودند موج می‌زد و در واقع حماسه ۹ دی آغاز خوبی ها بود، ادامه داد: ۹ دی پایانی بر آمال و آرزوهای فتنه‌گران و حامیان آنها بود و باعث حیرت دشمنان انقلاب شد. قرن ۲۱ به گفته تحلیل‌گران قرن امام خمینی (ره) است و امام بنیانگذار این راه بوده است. در مقاطعی حضور مردم فوران این موج را زیاد کرد که در کنار آن بیداری اسلامی، به عنوان میوه‌ درخت تنومند انقلاب در بحث پیشرفت، شکوفایی، رونق علمی، فناوری، اقتصادی را موجب می شود چرا که در بستر این دستاوردها ترقی و پیشرفت برای کشور حاصل می‌شود و در واقع در ۹ دی مسیر پیشرفت کشور کلید زده شد و این حماسه تثبیت کننده پیشرفت برای کشور بود.

وی با اشاره به اینکه بعید است دوباره اتفاقاتی همچون فتنه ۸۸ در ایران رخ دهد، ادامه داد: اگرچه رهبری پیرامون پیامدهای آن هشدار داده‌اند، هوشیاری و هشدارها و آمادگی‌هایی که در کشور وجود دارد مجال بروز چنین اتفاقاتی را نمی دهد ولی در عین حال ممکن است عده ای غفلت زده در اداره کشور اختلاف ایجاد کنند.

وی گفت: امکان دارد در داخل و خارج از کشور، تحریم، قطعنامه، فشارها، محاصره اقتصادی، فناوری، حقوقی، بین‌الملل فشارها و تهدیدها تشدید شود زیرا دشمن در حال حاضر بیکار نیست و اینکه عده‌ای در داخل کشور آنها را همراهی کنند نیز هست. انتخابات باید با حضور حداکثری مردم و با مشارکت و نشاط نسل سوم و چهارم در اداره جامعه صورت گیرد. با حضور نخبگان نسل سوم و چهارم و باید در کنار نسل دوم در بخش های دولت و مجلس و تمام عرصه‌ها شادابی و نشاط حاصل ‌شود تا احتمال جولان دشمنان به حداقل می‌رسد.

صاحب امتیاز روزنامه ملت ما گفت: هر چقدر از مسئولیت‌ها، عناوین و غافل شویم احتمال هجمه های دشمن به کشور زیاد می شود. حماسه ۹ دی که آغاز بیداری روزافزون در نسل آتی است با حضور جوانان در عرصه‌های مختلف می‌تواند ضامن حرکت رو به جلوی مردم شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *