سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

اعزام زائران ایرانی به عرفات آغاز شد

پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 383673
اعزام زائران ایرانی به عرفات از ظهر امروز آغاز شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، مسعود مجردیرئیس ستاد مکه‌مکرمه در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی حج تاکید کرد کار انتقال ۴ هزار زائر اهل سنت به منا، از بامداد امروز آغاز شده و بقیه زائران بعد از ناهار و نماز راهی عرفات خواهند شد.

زائران اهل سنت در روز هشتم ذی‌الحجه برای انجام حج ترویه به منا رفته و مجددا به عرفات بازمی‌گردند.

در اولین مرحله این جابه‌جایی آن گونه که پیش‌بینی شده حدود ساعت ۱۵ صورت گیرد، ۴۳۰ اتوبوس به‌کار گرفته می‌شوند و در دو مرحله بعد ۴۲۵ اتوبوس.

مسعود مجردی یادآور شد: تعدادی اتوبوس در دو نقطه شهر مکه به‌عنوان امداد درنظر گرفته شده است و چنان‌چه در حمل و نقل اتوبوسی مشکلی به‌وجود آید، سریعا با هماهنگی مسوولان سعودی، این اتوبوس‌ها جایگزین خواهند شد.

وی ادامه داد: در مشعر، ایستگاه نیت درنظر گرفته شده که زائران وقوف اضطراری که اولین افرادی هستند از عرفات خارج می‌شوند، درون اتوبوس‌ها نیت کرده و بعد به منا منتقل می‌شوند. وقوف اضطراری شامل بانوان و افراد مسن است.

سایر واحد‌ها

رئیس ستاد مکه‌مکرمه همچنین از مستقرشدن ۵۰ درصد عوامل ستاد تا پایان روز چهارشنبه در مشاعر مقدسه خبر داد و گفت: مدیران مجموعه‌ها خیام خود را تحویل گرفته و تجهیزات مورد نظر را هم به داخل آن‌ها منتقل کرده‌اند.

وی افزود: ۴ مدیرمنطقه مکه، به‌همراه ۴ معاونشان مسوولیت اداره هشت مکتب عرفات را بر عهده دارند و عملیات مزدلفه نیز از سوی رئیس ستاد مدینه‌منوره، مدیریت می‌شود.

علاوه بر ذابحان، خدمه دو آشپزخانه ابوجدایل و وداد مکه‌مکرمه نیز به‌دلیل انجام وظیفه، اعمال حج تمتع به‌جا نمی‌آورند و در مدت حضور در مشاعر مقدسه، وعده‌های غذای گرم میان زائران توزیع خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *