چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

بان‌کی‌مون: حصر غزه را تمام کنید

چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۴۳
کد مطلب: 383376
'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل در دیدار با 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی از وی خواست به محاصره نوار غزه پایان دهد.
به گزارش جهان؛ ایرنا به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع خبر داد، وی روز سه شنبه در دیدار با نتانیاهو بر لزوم پایان دادن به محاصره باریکه غزه و در نظر گرفتن نگرانی های امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

در بیانیه دفتر دبیرکل سازمان ملل خاطرنشان شده است که بان کی مون نسبت به ادامه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی به شدت ابراز نگرانی کرده است.

دبیر کل سازمان ملل همچنین با استقبال از توافقنامه امضا شده میان رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگران فلسطین و سازمان ملل در تاریخ ۱۶سپتامبر درباره بازسازی غزه ابراز امیدواری کرد که این توافقنامه هرچه زوتر به مرحله اجرا گذاشته شود.

بر اثر تجاوز نظامی ۵۱ روزه اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه دو هزار و ۱۵۸ غیر نظامی فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۱۲ هزار نفر زخمی شدند.

همچنین صهیونیست ها در این مدت به ۶۰ هزار واحد مسکونی حمله کردند، ۲۰ هزار واحد را به طور کامل ویران کردند و ۴۰ هزار واحد مسکونی دیگر نیز در غزه آسیب دیده است .

از سوی دیگر محاصره غزه نیز از سال ۲۰۰۷ و در پی پیروزی حماس در انتخابات و توافق امنیتی مصر و رژیم صهیونیستی آغاز شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *