شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

آزادی حدود ۱۹۰ تن از گروگان‌های بوکوحرام

دوشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۷
کد مطلب: 403878
مقامات محلی و دولتی نیجریه اعلام کردند، گروه شبه نظامی بوکوحرام حدود ۱۹۰ تن از گروگان‌ها را بین روزهای جمعه و شنبه آزاد کردند و آن‌ها به روستاهای خودشان در استان یوبه بازگشتند در حالی که گروگان‌های دیگری همچنان اسیر هستند.
به گزارش جهان به نقل از شفقنا، یکی از بزرگان رنوستای کاتارکو گفت: مقامات دولت امروز (یکشنبه) برای کمک به دیدار این افراد می‌آیند چرا که خانه‌های آن‌ها در پی حمله شبه نظامیان بوکوحرام به روستای کاتارکو در آتش سوخته است.

سخنگوی استاندار یوبه گفت: شبه نظامیان مردان، زنان و کودکانی را که در شش ژانویه سال جاری میلادی ربوده بودند آزاد کردند. دست کم ۲۰ تن دیگر از این گروگان‌ها همچنان اسیر هستند.

بوکوحرام به مدت پنج سال است که برای ایجاد به زعم خود "کشوری اسلامی" در شمال شرق نیجریه اقدامات خشونت آمیزی به راه انداخته‌ است.

برخی از زنان که آزاد شده‌اند، گفتند: شبه نظامیان پس از آنکه ما در برابر پیروی از قوانین‌شان مقاومت کردیم آزادمان کردند.

براساس گزارش ایسنا، یکی از این زنان گفت: آن‌ها گفتند به خاطر آنکه شما آموزش‌های مذهبی ما را نمی‌پذیرید، بروید و از کافران خود پیروی کنید.

بوکوحرام بارها به شهرهای نیجریه حمله کرده و مردان، زنان، کودکان و همچنین تعدادی از کارگران خارجی را ربودند. یک آلمانی تبار نیز که در ژوئیه سال گذشته میلادی ربوده شده بود در چند روز گذشته در کامرون آزاد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *