پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی:

ملت چشم ناظر بر رفتار دولت است

دوشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۰:۵۰
کد مطلب: 419574
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی گفت: از هر فردی اشتباه سر می‌زند و از حاکمان که در معرض خطر هستند احتمال خطا بیشتر است و ملت باید چشم ناظر بر رفتار دولت و حاکمیت باشند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام بهمن اکبری ظهر دیروز در همایش تبیین راهبردی همدلی و همزبانی ملت و دولت در پیشبرد حقوق بشر اسلامی اظهار کرد: ما در جامعه بین‌الملل با ۴ چالش تروریسم، سلاح‌های کشتار جمعی، حقوق بشر و چالش حقوق زنان مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه این چهار چالش ما را در روابط بین‌الملل مورد بازخواست و سؤال قرار داده است، تصریح کرد: این گفته رهبر معظم انقلاب که فرمود تولید، تکثیر و انبار سلاح‌های کشتار جمعی را غیر انسانی و غیر الهی قلمداد می‌کنیم یک تاکتیک نیست بلکه یک استراتژی و سیاست کلان رفتار ماست و این گفته رهبر انقلاب پرونده ایران را از یک پرونده نظامی و امنیتی به پرونده‌ای فرهنگی تبدیل کرد.

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی با اشاره به موضوع تروریسم، ادامه داد: در این موضوع ما همواره مورد سؤال قرار گرفته‌ایم در حالی که ما خود قربانیان تروریسم بوده‌ایم که البته این موضوع نیز به یک پرونده فرهنگی تبدیل و قطعنامه تصویب شد که پس از تصویب گفت‌وگوی تمدن‌ها کار بزرگی بود که به اقتدار ما اضافه کرد.

وی در ادامه به پرونده حقوق زنان اشاره کرد و افزود: در این زمینه ما مطالبه‌گر و قائل به تبعیض مثبت هستیم، فاطمه (س) دختری است که آغاز و پایان معنویت اخلاقی را به وی منتهی کردیم.

اکبری با بیان اینکه امروزه در درون کشور با تحولات بنیادین مواجه بوده و در پیچ زمانی قرار گرفته‌ایم، گفت: سال گذشته از یک طرف با تجمع جدی جوانان در مرگ پاشایی مواجه بودیم و از سویی دیگر در مراسم اربعین شاهد حضور نزدیک به یک میلیون جوان در راهپیمایی اربعین در میان خطرات کشور عراق بودیم.

وی با بیان اینکه سال ۹۴ سال همدلی و همزبانی میان دولت و ملت است، تصریح کرد: از هر فردی اشتباه سر می‌زند و از حاکمان که در معرض خطر هستند احتمال خطا بیشتر است و ملت باید چشم ناظر بر رفتار دولت و حاکمیت باشند اما این نظارت باید بر بستر برادری باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *