شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱

بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر افتتاح شد

شنبه ۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۵۰
کد مطلب: 419376
دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر در مراسم افتتاحیه بخش بین الملل این جشنواره گفت: جشنواره فجر می خواهد به معرفی سینمایی بپردازد که تعالی بشریت برای آن بسیار اهمیت دارد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مراسم افتتاحیه بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر عصر امروز شنبه پنجم اردیبهشت ماه در فضای باز پردیس سینمایی ملت با حضور سفیرانی از کشورهای مختلف، سینماگران خارجی، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، علیرضا رضا داد دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر و سینماگران ایرانی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا رضاداد که به دلیل وزش باد شدید تصمیم داشت کوتاه سخنرانی کند، گفت: حضور سینماگران و سفیران خارجی را به این مراسم تبریک می گویم و امیدوارم تجربه حضور در چنین جشنواره ای برای آنها با توفیقات بسیاری همراه باشد. به هنرمندان و سینماگرانی که در این مراسم حضور دارند باید بگویم که آنها در واقع امروز میزبانی سینمای منطقه و جهان را بر عهده دارند و از آنها به خاطر این همکاری تشکر می کنم و نیازی به تکرار نیست که بگویم صاحبان این خانه سینماگران هستند.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار بخش بین الملل سی و سومین جشنواره فیلم فجر به صورت مجزا برگزار می شود، تاکید کرد: در ابتدا ۱۶ دوره بخش بین الملل این جشنواره به صورت غیر رقابتی و ۱۶ دوره بعد به صورت رقابتی برگزار می شد و امسال و در نهایت بخش بین المللی سی و سومین جشنواره فیلم فجر به صورت کاملا مجزا و مستقل برگزار می شود.

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد: فرهنگ گرچه در هر جامعه ای مضامین مختلفی دارد اما مفهوم جهانی آن یکسان است، رشد آن جز با تعاون امکانپذیر نیست و سینما در این زمینه نقش مهمی را ایفا می کند. درخشان ترین نوع گفتگو، گفتگو از طریق سینما است و این نوع گفتگو به رشد فرهنگ کمک می کند.

وی گفت: آنچه امروز ما را گرد هم آورد تلاش جامعه سینمایی برای یافتن الگوهای مناسب برای رسیدن به سعادت است و برای رسیدن به این منظور ما ناگزیر به ادامه این هم نشینی ها هستیم تا بتوانیم الگویی راستین برای جامعه بشریت باشیم.

رضاداد توضیح داد: قصد ما از برگزاری مستقل سی و سومین جشنواره فیلم فجر امکان مشارکت بیشتر در این مسیر است. در میان جشنواره های گوناگونی که در جهان برگزار می شود جشنواره فجر می خواهد به معرفی سینماگران و سینمایی بپردازد که تعالی بشریت برای آن بسیار اهمیت دارد و چنین مسئله ای را نیاز سینما می داند نیازی که از آن غافل هستیم.

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم فجر گفت: می دانیم که این راه بسیار دشوار است و جز با تلاش نمی توانیم به نتیجه برسیم و به همین دلیل ما یکدیگر را نه تنها در این راه تنها نمی گذاریم بلکه هر روز سعی می کنیم قدمی حتی کوچک در این زمینه برداریم. پیامبر ما که پیامبر عدالت است نیز از ما همین مسئله را خواسته است پس بر او درود می فرستیم و به نام او بخش بین المللی جشنواره فیلم فجر را آغاز می کنیم.

در ادامه این مراسم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی گفت: مطمئن هستم برگزاری این جشنواره با موفقیت همراه است. روز گذشته به دلیل گرما دعا کردیم تا در طول برگزاری این مراسم نسیمی بوزد، انگار دعای ما مستجاب شده و به جای نسیم، طوفان وزید.

وی در پایان گفت: بخش بین الملل جشنواره که در بهار برگزار می شود می تواند به معنای بهار سینمای کشورهای شرقی، اسلامی و منطقه باشد و هدفی جز همکاری سالم بین این کشورها ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *