جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

شکاف امنیتی در بزرگترین فرودگاه آلمان

دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۰
کد مطلب: 397470
بر اساس یک گزارش، فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت به عنوان بزرگترین فرودگاه آلمان دارای نواقص و شکاف های امنیتی است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، کمیسیون اتحادیه اروپا برای جواب دادن به اینکه "امنیت فرودگاه‌های اروپا در برابر حملات تروریستی تا چه حد است؟" امنیت فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت، بزرگترین فرودگاه آلمان را بررسی کرده است.

نتیجه این بررسی چنان تکان‌دهنده بوده که پلیس فدرال آلمان و همچنین شرکت "فراپورت" که در این فرودگاه زیر نظر پلیس فعالیت می‌کند، برنامه‌ای فوری برای تغییر سیستم امنیتی فرودگاه تنظیم کرده‌اند.

به گزارش دویچه وله، مامورانی که از طرف کمیسیون اتحادیه اروپا در طرح کنترل امنیت فرودگاه فرانکفورت شرکت کرده بودند، اعلام کرده‌اند که سیستم امنیتی این فرودگاه با مشکلات جدی روبروست. روزنامه آلمانی "بیلد آم زونتاگ" روز یکشنبه (۳۰ آذر/ ۲۱ دسامبر) به گزارش بازرسان و شرح مشکلات امنیتی این فرودگاه پرداخت.

در گزارش روزنامه "بیلد آم زونتاگ" آمده است که نیمی از مامورانی که در طرح کنترل امنیت فرودگاه فرانکفورت شرکت داشتند، توانسته‌اند سلاح گرم و سرد را بدون کمترین مشکل از بخش‌های کنترل فرودگاه عبور دهند.

در گزارش کمیسیون اتحادیه اروپا مهم‌ترین دلیل بوجود آمدن مشکلات امنیتی، خود ماموران کنترل فرودگاه فرانکفورت عنوان شده است که بر اساس گزارش تخصص کافی در این زمینه ندارند. یکی از سخنگویان پلیس فدرال آلمان تخصص کم ماموران این فرودگاه را تایید کرده است.

گفته می‌شود ماموران دو شرکتی که از طرف پلیس فدرال آلمان برای کنترل بار فعالیت می‌کنند، نمی‌توانند تصاویر اشعه X و در نتیجه وسایل موجود در چمدان‌ها را به درستی تشخیص دهند. همچنین نتیجه بررسی بدنی مسافران نیز در بسیاری موارد با اشتباه روبرو بوده است.

شرکت "فراپورت" نیز تایید کرده است که از فرودگاه فرانکفورت آلمان و چند فرودگاه دیگر اروپا خواسته شده، درجه امنیت موجود را هرچه زودتر بالا ببرند. در فرودگاه فرانکفورت آلمان در سال ۲۰۱۳ به طور متوسط روزانه ۱۵۹ هزار مسافر تردد کرده‌اند.

سخنگوی "فراپورت" گفته که موضوع بالا بردن درجه امنیت فرودگاه فرانکفورت با جدیت پیگیری خواهد شد. او اعلام کرده که تاکنون دوهزار کارمند این شرکت دوره‌های آموزشی برای بهبود کارشان را گذرانده‌اند.

کمیسیون اتحادیه اروپا از پلیس فدرال آلمان و همچنین شرکت "فراپورت" خواسته است برنامه‌ای فوری برای تغییر سیستم امنیتی فرودگاه فرانکفورت به اجرا درآورند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *