جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۷
۲
نتایج کامل زقابتهای بین‌المللی کشتی جام تختی

قهرمانی ایران در کشتی آزاد و فرنگی

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب: 407171
تیم ایران در هر دو رشته آزاد و فرنگی جام تختی به مقام قهرمانی دست یافت. قهرمانان 4 وزن آزاد، 4 وزن فرنگی و کشتی پهلوانی مشخص شدند.
قهرمانی ایران در کشتی آزاد و فرنگی
به گزارش سرویس ورزشی جهان، روز پایانی سی و پنجمین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام تختی که از صبح امروز با برگزاری چهار وزن دوم کشتی آزاد و فرنگی در سالن امام خمینی (ره) کرمانشاه آغاز شده بود، بعد از برگزاری مسابقات مقدماتی اوزان ۶۵، ۷۰، ۷۴ و ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد با معرفی نفرات برتر به پایان رسید.

 اسامی نفرات برتر ۴ وزن دوم کشتی آزاد به شرح زیر است:

۶۵ کیلوگرم:
۱- سید احمد محمدی ۲- علی اصغر جبلی ۳- محمدمهدی یگانه جعفری و سعید صالحی ۵- جون کوم سو (کره شمالی) و نارک سیرونیان (ارمنستان)

فینال: سید احمد محمدی، برنده - علی اصغر جبلی (۵ بر ۴)

۷۰ کیلوگرم:
۱- حسن یزدانی ۲- ایمان رحمانی‌زاده ۳- عباس یزدانی و مسعود کمروند ۵- الکساندر جاچوادزه (گرجستان) و ایشکان پوقوسیان (ارمنستان)

فینال: ایمان رحمانی‌زاده - حسن یزدانی، برنده (۱۱ بر صفر)

۷۴ کیلوگرم:
۱- پیمان یاراحمدی ۲- جومبر کولاشویلی (گرجستان) ۳- بهمن تیموری و محمد مکتب دار ۵- مرتضی رضایی قلعه و زوراب اربوت سنوشویلی (گرجستان)

فینال: جومبر کولاشویلی - پیمان یاراحمدی، برنده (یک بر صفر)

۸۶ کیلوگرم:
۱- میثم مصطفی جوکار ۲- علیرضا کریمی ۳- داویت مارساگاشویلی (گرجستان) و احسان امینی و ۵- ابراهیم یوسوپوف (آذربایجان) و عزت اله اکبری

فینال: میثم مصطفی جوکار، برنده - علیرضا کریمی (۵ بر صفر)

 از حوادث مهم امروز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

در دیدار مرحله یک چهارم نهایی وزن ۷۴ کیلوگرم رضا افضلی، ملی پوش ایران در مسابقات جهانی مغلوب مرتضی رضایی قلعه شد که با توجه به شکست رضایی مقابل کشتی‌گیر گرج در نیمه‌نهایی، افضلی از گردونه مسابقات حذف شد.

احسان امینی، دارنده مدال طلای قهرمانی آسیا هم با نتیجه ۸ بر صفر مغلوب میثم مصطفی‌جوکار شد. عزت‌الله اکبری دارنده مدال نقره وزن ۷۴ کیلوگرم جهان که در این رقابت‌ها به یک وزن بالاتر آمده و در ۸۶ کیلوگرم روی تشک رفته است با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب مصطفی‌جوکار شد.

در ضمن نتایج تلاش کشتی گیران ایران در روز نخست به این شرح بود :

5 مدال طلا برای ایران در روز نخست جام تختی

نتایج مسابقات فینال و رده بندی چهار وزن نخست رقابت های جام جهان پهلوان تختی اعلام شد و روز اول مسابقات به پایان رسید. در نخستین روز رقابتهای کشتی آزاد و فرنگی جام جهان پهلوان تختی با معرفی نفرات برتر در استادیوم امام خمینی (ره) شهر کرمانشاه به پایان رسید.

کشتی آزاد:

یونس سرمستی در وزن ۵۷ کیلوگرم توانست با نتیجه ۱۰ بر ۰ مصطفی دامادی راشکست دهد و به مقام قهرمانی جام تختی دست یابد. در وزن ۵۷ کیلوگرم آزاد تومار از هند و رضا اطری از ایران توانستند با غلبه بر حریفان خود به مقام سوم مشترک دست یابند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم آزاد بهنام احسان پور توانست آرش دنگسرکی را به لطف دریافت آخرین امتیاز شکست دهد و به مدال طلا دست یابد. لوماتیدزه از گرجستان و ایمان صادقی از کشورمان نیز با شکست حریفان خود از هند و آذربایجان به مقام مشترک سوم رسیدند.

در وزن ۹۷ کیلو آزاد اودیکادزه از گرجستان توانست حسن رحیمی از ایران را با نتیجه ۲ بر ۱ شکست دهد و قهرمان جام تختی شود. آندرشیف از اوکراین نیز در این وزن توانست با غلبه بر علی حمید از مصر به مقام سوم دست پیدا کند.

همچنین پرویز هادی با نتیجه ۵ بر ۰ جعفر شمس ناتری را در وزن ۱۲۵ شکست داد و قهرمان شد. یدالله محبی و امین طاهری نیز به ترتیب با شکست دادن رقیبان خود از هند و بلغارستان به مقام مشترک سوم رسیدند.

کشتی فرنگی:

بر اساس این گزارش در وزن ۵۹ کیلوگرم در دیدار فینال طالح ممدوف از آذربایجان با نتیجه ۲ بر ۲ از سد اورخان احمداف هموطن خود گذشت و به مدال طلا دست یافت. در دیدارهای رده بندی این نیز محمد نوربخش با نتیجه ۵ بر صفر از سد مراد بازاروف از آذربایجان گذشت و شیرزاد بهشتی طلا نیز با نتیجه ۳ بر ۲ از سد وانگ لو مین از چین گذشت که هر دو به مقام سوم مشترک رسیدند.

در وزن ۶۶ کیلوگرم نیز دنیس دمیانکوف از اوکراین در دیدار پایانی با نتیجه ۴ بر ۴ از سد محمدعلی گرائی گذشت و طلا گرفت و در دیدار های رده بندی نیز مراد ابولادزه از گرجستان و مجید یعقوبی به ترتیب با نتایج ۸ بر ۸ (ضربه فنی) و ۳ بر ۳ از سد روسلان اسرافیلوف از اوکراین و جین چول یانگ از کره شمالی گذشتند و مشترکا سوم شدند.

همچنین نفرات برتر اوزان ۹۸ و ۱۳۰ کیلوگرم رقابت های کشتی فرنگی جام تختی نیز مشخص شدند.

بر اساس این گزارش در دیدار فینال وزن ۹۸ کیلوگرم سید مصطفی صالحی زاده با نتیجه ۳ بر صفر از سد دیمیتری تیموچنکو از اوکراین گذشت و طلایی شد. در دیدار های رده بندی این وطن نیز ژیائو دی از چین با نتیجه ۲ بر ۱ محمد کاظمی از ایران را شکست داد و ایراکلی کاجایا نیز با نتیجه ۱۱ بر ۳ مهدی کشاورز از ایران را مغلوب کرد.

در دیدار فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم بشیر باباجان زاده با نتیجه ۲ بر یک از سد امیر قاسمی منجزی گذشت و طلا گرفت. همچنین در دیدارهای رده بندی نیز آرمان نظری با نتیجه ۸ بر صفر میکولا کوچمی از اوکراین را شکست داد و در دیگر دیدار نیز کوانگ مینگ از چین ساندرو دیکلامینجیا از گرجستان را با نتیجه ۲ بر ۲ مغلوب کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میثم
تبریک به طرفداران ورزش اول ایران
محمد
به امید قهرمانی کشتی در جهان