سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

دست‌هایی که با جان مردم بازی می‌کنند

پنجشنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۵۰
کد مطلب: 457879
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،‌ با انتقاد از استفاده از خمیرمرغ در تولید فرآورده‌های گوشتی غیراستاندارد، گفت: مواد نگهدارنده موجود در فرآورده‌های غیراستاندارد و زیرپله‌ای احتمال بروز سرطان‌ دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، احمد آریایی‌نژاد بر ضرورت برخورد جدی و قاطع با تولیدکنندگان موادغذایی غیراستاندارد تاکید کرد و اظهار داشت: چرا باید عده‌ای سودجو با تولید محصولات غیراستاندارد و بی‌کیفیت با سلامت مردم بازی کنند و هیچ مسئولی پاسخگو نباشد؟ اگر سوسیس و کالباس‌ها بی‌کیفیت هستند چرا مجوز تولید و عرضه می‌گیرند؟ مسئولان ذی ربط چرا برندهای استاندارد را به شهروندان معرفی نمی‌کنند.
 
لزوم معرفی برندهای استاندارد سوسیس و کالباس
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم معرفی برندهای استاندارد سوسیس و کالباس از سوی مسئولان ذی ربط تاکید کرد و گفت: در راستای جلوگیری از ابتلای شهروندان به بیماری‌های گوارشی و شیوع سرطان‌ها ضروری است کیفیت فرآورده‌های گوشتی درجه بندی و همچنین مضرات استفاده از چنین غذاهایی مانند سیگار به شهروندان اطلاع رسانی شود.
 
آریایی‌نژاد با بیان اینکه مسئولان حوزه سلامت باید در خصوص سلامت موادغذایی با شهروندان صادق باشند، تصریح کرد: لازم است مسئولان واقعیت‌ها را در خصوص مواد غذایی و آشامیدنی بی‌کیفیت به شهروندان اطلاع رسانی کرده و از تولید دوباره آنها جلوگیری کنند؛ مسئولان نباید در این زمینه فقط شعار داده اما اقدامات عملی مناسبی را در جهت جلوگیری از تولید و عرضه نداشته باشند.
 
انتقاد از شیوع مصرف سوسیس و کالباس در کشور
 
این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از شیوع مصرف سوسیس و کالباس در کشور گفت: در حالیکه بارها متخصصان و پزشکان در خصوص عوارض سوسیس،  کالباس، نوشابه و سیگار به شهروندان هشدار دادند ولی متاسفانه افراد با استفاده بیش از حد، سلامت خود را به خطر می‌اندازند که شیوع سرطان‌ها نیز نتیجه بی‌توجهی به این امر است.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس نهم، ادامه داد: با شیوع مصرف فست فودها و غذاهای آماده در کشور، تولید و عرضه سوسیس و کالباس‌های ناسالم و غیراستاندارد گسترش یافته و به دلیل قیمت پایین بازار مصرف بسیار خوبی در کشور پیدا کرده اند.
 
مواد نگهدارنده موجود در گوشت‌های فرآوری شده بروز سرطان‌ها را افزایش می‌دهد
 
وی با اشاره به استفاده از مواد نگهدارنده در تهیه سوسیس و کالباس، تصریح کرد: متاسفانه مواد نگهدارنده موجود در فرآورده‌های غیراستاندارد و زیرپله ای احتمال بروز سرطان های دستگاه گوارش را افزایش می‌دهد بنابراین بهتر است مضرات و آسیب‌های ناشی از مصرف این فرآورده‌ها و همچنین نحوه تولید آنها به شهروندان اطلاع رسانی شود.
 
ضرورت برخورد قاطع با واحدهای غیرقانونی تولید خمیر مرغ
 
آریایی نژاد بر ضرورت برخورد قاطع با واحدهای غیرقانونی تولید خمیرمرغ تاکید کرد و گفت: عمده خمیر مرغی که در تولید فرآورده‌های گوشتی غیراستاندارد به کار برده می‌شود غیرمجاز و بی‌کیفیت است.
 
این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با تاکید بر اینکه دستگاه‌های متولی باید نظارت بیشتری بر تولید و عرضه فرآورده‌های گوشتی داشته باشند، به خانه ملت گفت: در راستای بهبود سلامت شهروندان دستگاه ‌ای متولی باید نظارت بیشتری بر عملکرد کارخانجات سوسیس و کالباس داشته تا بتوانند به راحتی متخلفان را شناسایی و به دستگاه قضایی معرفی کنند.
 
انتقاد از موازی کاری دستگاه‌های متولی در حوزه نظارت بر مواد غذایی
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم،‌ با انتقاد از موازی کاری دستگاه‌های متولی در حوزه نظارت بر مواد غذایی، گفت:‌ متاسفانه سلامت شهروندان فدای موازی‌کاری دستگاه‌ها شده است به طوریکه به خاطر عدم ارجحیت نظر یک سازمان بر دیگر سازمان‌ها محصولات غذایی از سوی یک سازمان، باکیفیت و از طرف سازمان دیگر بی‌کیفیت معرفی شدند؛‌ لذا تعیین یک متولی واحد برای نظارت درست بر تولید و عرضه مواد غذایی امری بسیار لازم و حائز اهمیت است.
 
آریایی نژاد، افزود:‌ چرا سازمان‌ها در خصوص کیفیت محصولات تولید شده در کشور اختلاف دارند؟ آیا اختلاف آنها علمی است یا دست‌هایی پشت پرده قرار دارد که دارای قدرت هستند.
 
وی تصریح کرد: برای آگاهی بیشتر شهروندان در راستای سلامت موادغذایی بهتر است دستگاه‌هایی که در خصوص کیفیت مواد غذایی و آشامیدنی با هم اختلاف دارند در رسانه‌ها و تلویزیون به بحث و گفت‌وگو بنشیند و شفاف سازی کنند تا خیال شهروندان از بابت کیفیت فرآورده‌های گوشتی راحت شود؛‌ اینکه هر از گاهی اختلاف‌ها پیش بیاید و بعد به بوته فراموشی سپرده شود با هیچ منطق و عقلی سازگار نیست.
 
عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، اصلاح سبک زندگی،‌ عدم استفاده از فست فودها، گوشت‌های فرآوری شده، نمک و نوشابه را در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر ضروری خواند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *