پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

حاج قاسم سلیمانی در پنجره ۱۱۶

شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب: 195672
تازه‎ترین شماره هفته‎نامه پنجره نیز در پرونده‎ای با عنوان تختی‎نماها، به این موضوع که در سال‎های اخیر شکل حادی نیز به خود گرفته پرداخته است؛ با آثار و گفتاری از اسماعیل حسن‎زاده، دکتر سیدمهدی آقاپور و...
به گزارش جهان صد و شانزدهمین هفته‎نامه پنجره به همراه ویژه‎نامه‎ای برای شکست حصر سوسنگرد منتشر شد.
دولتمردان آمریکا برای ما شاخ و شانه می‎کشند اما حقیقت ماجرا حکایت از هراس بسیار آنان و همراهان غربی‎اش از قدرت روزافزون کشورمان در منطقه و جهان دارد. شبکه الجزیره سپاه قدس، یکی از بازوهای اقتدار ایران را به بمبی هسته‎ای تشبیه کرده(!) و این خود نشان از میزان قدرت و تأثیرگذاری سپاه قدس دارد و بیهوده نیست که چنین هراسی در دل دشمنان افکنده است. از همین‎رو پرونده سیاسی صد و شانزدهمین شماره هفته‎نامه پنجره با عنوان «یکی از هزاران سرباز» به سپاه قدس و سردار حاج قاسم سلیمانی اختصاص یافته است، دلاور‎مردی که این‎روزها بیش از هر زمان دیگری نگرانی استکبار جهانی را برانگیخته است.
چندی پیش یکی از فرماندهان ارتش در میان اسناد بر جای مانده از دوران جنگ و عملیات شکست حصر سوسنگرد، به نامه‎ای فراموش شده از مقام معظم رهبری و شهید چمران، در ارتباط با ضرورت همکاری نیروهای تیپ ۲ ارتش برای عملیات شکستن حصر سوسنگرد. برخورد نامه‎ای که آشکارا پرده از خیانت بنی‎صدر برمی‎داشت. به برکت این نامه، مشکلات و کمبودهای سوسنگرد، این شهر مظلوم و شهیدپرور سرزمین تفدیده جنوب، دوباره در مرکز توجه قرار گرفت. به مناسبت سالگرد شکست حصر سوسنگرد در پنجره ۱۱۶، ویژه‎نامه‎ای منتشر شده است که به این ماجرا در روزگاری که مقام معظم رهبری به‎عنوان نماینده امام خمینی(ره) در منطقه حضور داشته و دلش برای این سرزمین و بچه‎های خوب آن می‎تپید، می‎پردازد.


این پرونده ۳۲ صفحه‎ای با عنوان «سوسنگرد کلید جنگ» حاصل گفتارها و نوشتارهایی از امین شریعتی، سیدمحمد باقرزاده، سیدتراب ذاکری، سیداحمد کاویانی، احمد غلامپور، محمدتقی مهاجر، داوود غیاثی، محمد سلیمی و همچنین روایت‎هایی درباره آزادسازی سوسنگرد از زبان مقام معظم رهبری و شهید چمران، منتشر شده است.
ماجرای جنجالی هفته‎های اخیر در فوتبال دوباره معضلات فرهنگی موجود در ورزش کشور را در مرکز توجه قرار داد تا شاید که درباره آن‎ها چاره‎ای اندیشیده شود. با توجه به همین ضرورت، تازه‎ترین شماره هفته‎نامه پنجره نیز در پرونده‎ای با عنوان تختی‎نماها، به این موضوع که در سال‎های اخیر شکل حادی نیز به خود گرفته پرداخته است؛ با آثار و گفتاری از اسماعیل حسن‎زاده، دکتر سیدمهدی آقاپور و...
روزگاری بود که تولید فیلم در گونه کودک و نوجوان ضامن توفیق در استقبال مخاطب به حساب می‎آمد. اما آن روزهای خوب و کوتاه سینمای کودک گذشت و جای خود را به دوران افول اقتصادی داد.
امروز سینمای کودک بیش از هر دوره‎ای نیاز به توجه و حمایت دارد، با توجه به این ضرورت و هم‎زمانی آن با برگزاری جشنواره سینمای کودک و نوجوان هفته‎نامه پنجره در صد و شانزدهمین شماره خود در پرونده‎ای با عنوان سینمای کودک کوک نیست، به این موضوع پرداخته است.
همراه با آثار و گفتاری از: احمد میرعلایی، علیرضا سجادپور، حامد کلاهداری و...
در مجله برون‎مرزی پنجره ۱۱۶ نیز تازه‎ترین رخ‎دادهای دنیای سیاست، از خودکامگی سران کشورهای عربی و موضع‎گیری آن‎ها در برابر سوریه تا کناره‎گیری سیلویو برلوسکونی کناره‎گیری دنیس راس از دولت اوباما و همچنین نرم‎افزار «اعتراض ۴» که این روزها در جریان انقلاب‎های منطقه و حتی اعتراضات به نظام سرمایه‎داری در جهان غرب مورد استفاده قرار می‎گیرد.
در صفحات باشگاه اهل قلم این شماره از پنجره نیز خواننده آثاری از سعید زیباکلام، جواد محدثی، یوسفعلی میرشکاک، احمد رهدار و سیدمحمد روحانی هستید.
در بخش مجله خبری پنجره ۱۱۶ نیز تازه‎ترین اخبار از حوزه‎های گوناگون به شکلی موجز و متنوع ارایه شده است، صفحات ویژه‎نامه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، با یادداشتی از حسین فدایی و بخش فراسو (صفحات پنجره ماضیه و وقایع اختلافیه) و گزارشی ویژه از گردهمایی بزرگ جبهه متحد اصول‎گرایان از دیگر بخش‎های خواندنی پنجره ۱۱۶ هستند.
تازه‎ترین شماره هفته‎نامه پنجره در ۱۰۰ صفحه به بهای ۱۵۰۰ تومان روی پیشخوان روزنامه‎فروشی‎هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *