پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

الحاق دو ناوشکن به ناوگان نیروی دریایی

يکشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۲۳
کد مطلب: 355872
فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان از احلاق دو ناوشکن موج ۲ و ۳ به بدنه نیروی دریایی ارتش در سال جاری خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، دریادار دوم افشین رضایی حداد ظهر امروز در نشست خبری با تبریک روز ارتش اظهار کرد: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، مسئولیت حراست از تمام مناطق دریایی تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر بر عهده نیروی دریایی واگذار شده است.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی در راستای انجام مأموریت‌های خود در دریای خزر حضور دارد، تصریح کرد: تعامل نیروی دریایی با کشورهای همسایه بسیار خوب است.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه دریاچه خزر یک منطقه دریایی منحصر به فرد است، گفت: از نظر وسعت، عمق دریاچه خزر یک‌هزار متر بوده، ضمن اینکه این دریاچه دارای قابلیت بسیار بالایی است.

وی با بیان اینکه خزر می‌تواند عامل ایجاد دوستی‌های بهتر و تفاهم‌های بیشتر با کشورهای حاشیه خزر باشد، خاطرنشان کرد: در جمهوری اسلامی ایران به تمامیت ارضی، حاکمیت و منافع ملی خود پایبند هستیم و به همان اندازه به منافع و حاکمیت دیگر کشورها در دریای خزر احترام می‌گذاریم و انتظار این رفتار نیز از کشورهای حاشیه این دریا می‌رود.

رضایی حداد با اشاره به ساخت دو ناوشکن موج ۲ و ۳ در نیروی دریایی تصریح کرد: امسال الحاق دو ناوشکن موج ۲ و ۳ به بدنه نیروی دریایی در دست اقدام است.

فرمانده ارشد نظامی آجا در گیلان ساخت یکی از این ناوشکن‌ها را در شمال و دیگری را در جنوب عنوان کرد و متذکر شد: از نظر پشتیبانی نیز مرکز تعمیرات کشتی هفتم آذر در منطقه حسن‌رود توسط نیروی دریایی ایجاد شده است.

وی یادآور شد: نخستین کشتی ۲۰ هزار تنی بدون استفاده از داک روی پایه‌های خود قرار گرفت که این از امکانات مرکز مذکور است.

رضایی حداد دریا را بستری برای انجام مأموریت‌های نیروی دریایی ذکر کرد و افزود: از بستر دریای خزر هنوز برای این امر استفاده نمی‌شود و تلاش ما این است که استفاده بهینه از آن داشته باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *