چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
اخبار فناوري اطلاعات - 22

رونمايي از نخستيـن مـرورگـر اينتـرنتـي فارسـي جهـان

جمعه ۸ خرداد ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب: 52597
گوشي هاي تقلبي نوکيا/لوگویی جدید برای ویندوز ۷/امنیت اطلاعات/انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و تب فوتبال/سرور سنجش سرعت اینترنت/گوگل سبز/پخش آهنگ بر مبناي تشخيص چهره/ دریافت آیات قرآن و اشعار فارسی بر روی سیم کارت/نوکيا مدل " 2730"/نخستيـن مـرورگـر اينتـرنتـي فارسـي جهـان
رونمايي از نخستيـن مـرورگـر اينتـرنتـي فارسـي جهـان
گوشي هاي تقلبي نوکيا در هفته جاري معرفي شدند
مدل هاي تقلبي گوشي نوکيا مدل " ان 97" توليد وعرضه شده است.
گوشي نوکيا مدل N97 بدون ترديد يکي از بهترين و پيشرفته ترين گوشي هاي نوکيا به شمار مي آيد و طي چند هفته گذشته 5 نمونه تقلبي از آن ساخته شده اند.
نمونه هاي تقلبي و کپي سازي شده اين گوشي با نام مدل ها گوناگون از جمله Nckia ، Nokla “N97 معرفي شده اند.بعضي از اين گوشي ها مثل گوشي Nckia N97 داراي صفحه کليد هستند و بعضي ديگرهمچون Nokla N97 داراي صفحه نمايش تماما لمسي هستند.
گوشي هاي تقلبي عمدتا توسط توليد کنند گان متفرقه گوشي همراه در چين توليد مي شوند و وجه مشخصه بيشتر آنها ، قابليت استفاده از دو سيم کارت است.

مایكروسافت لوگویی جدید برای ویندوز ۷ طراحی كرد
خبری مبنی بر طراحی لوگویی جدید برای سیستم عامل ویندوز ۷ توسط شركت مایكروسافت منتشر شد. درباره سیستم عامل ویندوز ۷ اطلاعات چندانی منتشر نشده است و دست اندركاران امور مربوط به نرم افزارهای سیستم عامل و نرم افزارهای رایانه ای و علاقه مندان این فن، در انتظار انتشار جزئیات بیشتر درباره این سیستم عامل جدید مایكروسافت هستند. به نظر می رسد لوگوی جدید مایكروسافت برای ویندوز ۷ شكل و ظاهری كاملا متفاوت دارد و آن گونه كه از شواهد و شكل طراحی اولیه این لوگو مشاهده می شود، با لوگوهای قبلی سیستم عامل ویندوز كاملا متفاوت است.

مروری بر وضعیت جهانی امنیت اطلاعات در هفته گذشته 

با وجود هشدار مكرر كارشناسان و رسانه‌ها، كاربران اینترنت هنوز هم در برابر روانشناسی اجتماعی آسیب‌پذیر هستند.
بنابر گزارشPandaLabs، مركز كشف و تحلیل كدهای مخرب، این ویروس‌ها عامل اغلب آلودگی‌های ایجاد شده در روزهای اخیر بوده‌اند:
- IRCBot.CNK
این كرم رایانه‌ای به نحوی طراحی شده كه با اتصال به یك سرورIRC، دستورات تخریبی منتشر كننده خود را از دور دست دریافت و آن را به بهترین شكل اجرا كند. این فرمان‌ها می‌توانند شامل كنترل ترافیك اطلاعاتی سیستم، دانلود و نصب فایل از طریق اینترنت و حتی به روزرسانی ویروس و قابلیت‌های مخرب آنها باشد. همچنین IRCBot.CNK قادر است پردازش مخرب خود را در فهرست پردازش‌های امن و مورد تایید فایروال ویندوز قرار دهد و به سرعت در سرتاسر شبكه‌های محلی منتشر شود. براساس اعلام پاندا، نقص امنیتی MS04–011 در سیستم‌های عامل ویندوز مهمترین راه نفوذ این كرم محسوب می‌شود؛ بنابراین سیستم‌های آسیب‌پذیری كه اصلاحیه‌های ترمیمی مایكروسافت را دریافت نمی‌كنند، در معرض حملات شدیدتر IRCBot قرار دارند.
- Autorun.IYQ
انتشار این كرم رایانه‌ای، درهفته گذشته، بسیاری از كاربران اینترنت با مشكل مواجه كرد. ایجاد تغییر در رجیستری ویندوز، جلوگیری از دسترسی كاربر به حالتSafe Mode ، جلوگیری از ذخیره فایل و اطلاعات در درایوهای جانبی سیستم و غیرفعال كردن برخی از نرم‌افزارها و پردازش‌های امنیتی در سیستم، تنها بخشی از فرایندهای تخریبی این كرم به حساب می‌آیند. راه غیرفعال كردن این ویروس استفاده از ابزاری مانند USB Vaccine می‌باشد كه قابلیت اجرای خودكار فایل‌ها و كدها را حذف می‌كنند.
و اما Joleee.F یكی دیگر از بدافزارهای مهم در هفته گذشته، از طریق هرز نامه‌های تبلیغاتی منتشر می‌شود. این كرم رایانه‌ای شما را به طور خودكار به وب‌سایت‌هایی هدایت می‌كند كه از آنها برای ارسال هرزنامه یا انتشار بیشتر آلودگی استفاده می‌شود. كاهش پهنای باند اینترنت و نمایش ناخواسته پیغام‌ها و پنجره‌های پی در پی از خصوصیت‌های آزارنده Joleee.F محسوب می‌شوند.
انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران و تب فوتبال
با ظهور نخستین موج از حملات اینترنتی در روزهای گذشته و با سوءاستفاده از اتفاقات بزرگ منطقه‌ای یا جهانی منتشر شدند، كارشناسان امنیتی نسبت به آلودگی قریب‌الوقوع بسیاری از رایانه‌های خانگی و شبكه‌های محلی هشدار دادند. در روزهای آینده جام جهانی فوتبال و انتخابات ریاست جمهوری ایران عناوین خبری خواهند بود كه بسیاری از لینك‌های آلوده، فایل‌های مخرب و هرزنامه‌ها با سوءاستفاده از آن، كاربران اینترنت را هدف قرار می‌دهند.
بنابراین پاندا به كلیه كاربران اینترنت توصیه كرده است كه از كلیك بروی لینك‌ها و دانلود فایل‌های مشكوك و نیز از باز كردن نامه‌های ناشناس جدا خودداری كنند و سیستم‌عامل و نرم‌افزارهای امنیتی خود را به روز نگاه دارند. برای اطمینان از امنیت رایانه خود از ابزار آنلاین و رایگان ActiveScan استفاده كنید. 

راه اندازي سومین نسخه از سرور سنجش سرعت اینترنت 
پس از اتمام دو نسخه ابتدایی سرور سرعت سنجش اینترنت سومین نسخه از سرور آن نیز طراحی و راه اندازی شد.
مهندس سعید مهدیون رییس هیات مدیره و مدیرعامل شركت فناوری اطلاعات ایران اظهار داشت: نسخه جدید سرور این قابلیت را دارد كه به كاربر در ارتباط با وضعیت سرعت اینترنت گزارش دهد، علاوه بر آن یكسری اطلاعات در راستای شناخت ISP ، زمان و مكان استفاده از سرور نیز ارائه می كند.وی ادامه داد: تعداد استفاده از این سرور نیز از جمله گزارشاتی است كه در این نسخه مشخص می شود.
مهدوین در پایان گفت: این اطلاعات در خصوص سرعت اینترنت و میزان پهنای باندی كه ISP ها ارائه می دهند از جمله مواردی است كه به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی برای اعمال بحث های نظارتی ارسال می شود.

گوگل سبزتر میشود 
شرکت گوگل به دنبال شرکت در طرح PowerMeter اعلام کرد بيش از گذشته فعاليت‌هاي سازگار با محيط زيست را انجام مي‌دهد.
طرح گوگل (Google PowerMeter) به‌منظور کاهش 15 درصدي مصرف انرژي‌هاي خانگي، براي نخستين بار در اوايل سال جاري اعلام شد.
در اين طرح، کاربران مي‌توانند با نصب دستگاه ويژه شرکت گوگل در منازل خود، ميزان مصرف انرژي در صفحه نخست iGoogle در اينترنت را مورد بررسي و مطالعه قرار دهند.
پيش از اين Google PowerMeter فقط يک طرح آزمايشي محسوب مي‌شد و اين نخستين باري است که گوگل قصد دارد به صورت گسترده آن را عملي کند. اين طرح از اواخر سال جاري ميلادي اجرا مي‌شود و گوگل براي اجراي آن با سازمان‌هاي زير همکاري مي‌کند:
• سازمان گاز و انرژي سانتياگو(کاليفرنيا)
• سازمان TXU Energy(تگزاس)
• مرکز JEA(فلوريدا)
• مرکز Reliance Energy(هند)
• سازمان خدمات عمومي ويسکونسين
• سازمان همکاري‌هاي الکتريکي دره رودخانه سفيد(ميسوري)
• مرکز سيستم هيدرو- الکتريک تورنتو(کانادا)
• سازمان Glasgow EPB(کنتاکي)
گوگل همچنين اعلام کرده است تمام شرکت‌هايي که توانايي تکميل اين نرم‌افزار را دارند، مي‌توانند با گوگل همکاري کنند.

تلفن‌ها بر مبناي تشخيص چهره آهنگ پخش مي‌كنند 
سوني اريكسون براي فن آوري كه به تلفن همراه امكان مي دهد بر مبناي حالت چهره كاربر، آهنگ براي پخش انتخاب كند، از اداره امتياز انحصاري و تجاري آمريكا تقاضاي ثبت امتياز انحصاري كرده است.
اين فن آوري وعده مي‌دهد با استفاده از عكسي كه تلفن از چهره كاربر مي گيرد، حالات چهره وي را مورد تجزيه و تحليل قرار داده و فهرستي از آهنگهايي كه مناسب شرايط روحيش هستند، ايجاد كند.
بر اساس گزارش وال استريت ژورنال، معلوم نيست اين فن آوري در چه زمان و چگونه در محصولات‌ آينده سوني اريكسون بكار گرفته خواهد شد.
به گفته سخنگوي سوني اريكسون، اين شركت هر سال بر مبناي كار پژوهش و توسعه خود، شماري امتياز انحصاري به ثبت مي رساند اما اين امتيازها تضمين كننده ورود فن آوري مورد نظر به بازار نخواهند بود.
سوني اريكسون در تلفن W980 خود از فن آوري به نام SensMe استفاده مي كند كه آهنگ‌ها را بر مبناي خلق و خوي كاربر بررسي مي كند و به كاربر امكان مي دهد فهرست آهنگها را به جاي اضافه كردن قطعات موسيقي، بر مبناي خلق و خوي خود ايجاد كند. 

دریافت آیات قرآن و اشعار فارسی بر روی سیم کارت های تالیا
مشترکان سیم کارت های اعتباری تالیا نی توانند روزانه آیات قرآن و اشعار زیبای فارسی را با استفاده از پیام کوتاه بر روی گوشی تلفن همراه خود دریافت کنند.
مشترکان تالیا برای دریافت آیات قرآن می تواند با ارسال یک پیام کوتاه حالی به شماره 500030 آیات قرآن را به صورت رندوم دریافت کنند.
همچنین با ارسال نام سوره به همراه شماره آیه مورد نظر به شماره 500030 می توانند آیه مربوطه را به صورت پیام کوتاه دریافت کنند.
مشترکان برای دریافت اشعار فارسی از طریق پیام کوتاه هم می توانند با ارسال یک پیام کوتاه به شماره 5000123 یک بیت شعر را به صورت رندوم دریافت کنند.
با ارسال یک حرف از حروف الفبای فارسی به شماره 5000123 نیز یک بیت شعر که با این حرف آغاز می شود را به صورت مشاعره با پیامک دریافت می کنند.

نوکيا گوشي تلفن همراه جديد مدل " 2730" را معرفي کرد 
گوشي ياد شده از سري گوشي هاي ساده و ارزان قيمت نوکيا به شمار مي آيد.شرکت نوکيا اين گوشي را همزمان با دو گوشي ارزان قيمت ومعمولي Nokia 2720 و Nokia 7020 معرفي کرده است.شرکت نوکيا اعلام کرده است براي افزايش سهم اين شرکت در بازار جهاني تلفن همراه ، عرضه گوشي هاي معمولي و ارزان قيمت را افزايش مي دهد.
گوشي ياد شده داراي قابليت استفاده از سرويس هاي اختصاصي Nokia Life Tools و Ovi Mail را دارد.Nokia 2730 داراي قابليت ها و کارآيي هاي گوناگون از جمله دوربين 2 مگاپيکسلي ، قابليت هاي نسل سومي ، صفحه نمايش 2 اينچي / QVGA ، بلوتوث ، راديو استريو اف ام و باتري باظرفيت مناسب براي تا 3/3 ساعت مکالمه و يا تا 17 روز حالت آماده بکار است.
گوشي ياد شده قراراست در فصل سوم سال جاري ميلادي با قيمت 80 يورو به بازار عرضه شود.
شرکت نوکيا در سال 1865 در فنلاند تاسيس شده و دفتر مرکزي آن درشهر "اسپو" Espoo (فنلاند) قراردارد.
اين شرکت درزمينه صنعت ارتباط از راه دور و توليد کالاهايي از قبيل گوشي هاي تلفن همراه ، کامپيوتر ، نرم افزار و سرويس شبکه فعاليت دارد.
شرکت نوکيا در فصل سوم 2008 ميلادي 8/117 ميليون گوشي تلفن همراه به بازار ارايه کرده است و سهام اين شرکت در بازار هاي جهاني به 4/39 درصد رسيده است که در مقايسه زمان مشابه سال گذشته با ارايه 7/111 ميليون تلفن همراه و سهام 6/38 درصدي از 5/5 درصد رشد برخوردار بوده است. 

رونمايي از نخستيـن مـرورگـر اينتـرنتـي فارسـي جهـان
 
در دومين نمايشگاه رسانه‌هاي ديجيتال در کرمانشاه، از نخستين مرورگر اينترنتي فارسي جهان با عنوان تجاري تيزبال رونمايي شد.
محمدرضا عبدالهيان توليد کننده و مدير گروه طراحي و توسعه تيزبال با بيان اينکه طراحي و توسعه تيزبال در راستاي تحقق هدف گسترش نرم افزارهاي کاربردي در حوزه اينترنت انجام و پس از 14 ماه تلاش رونمايي شد، گفت: اين مرور گر اينترنتي فارسي از هم اکنون در اختيار کاربران قرار دارد و آنان با استفاده از اين مرور گر قادر به مرور صفحات وب با سرعت فوق العاده خواهند بود.
وي تصريح کرد: علاوه بر سرعت بالا، امنيت در مرور صفحات، پوسته‌هاي جذاب گرافيکي، افزونه‌هاي متعدد و کاربردي و فارسي بودن آن اين مرورگر را نسبت به ساير مرورگرها متمايز کرده است.
وي ادامه داد: با استفاده از منو فارسي که در بخش تنظيمات تيزبال است بيش از 10دسته و 150 آيتم طراحي شده که انعطاف پذيري بالايي دارد.
توليد کننده اين مرورگر اينترنتي فارسي قابليتهاي ويژه "تيزبال" را دسته بندي موضوعي بخش تنظيمات در10 عنوان مختلف، قابليت تبديل نوار عنوان به چند حالت وظيفه‌اي، حرکات عملياتي ويژه موس جهت مرور آسان تر صفحانت وب، قابليت تنظيم فونت، سايز و رنگ سربرگها، قابليت مرور صفحات وب در وضعيت امنيتي، تنظيمات فوق العاده پيشرفته جهت فيلتر اشيا تبليغاتي عنوان کرد و افزود: ويژگي منحصر به فرد اين مرورگر دکمه مديريت مرورگر است.
عبدالهيان برخي از مزاياي تيزبال را نسبت به ساير مرورگرها زبان فارسي، قابليت نمايش گروهي صفحات در حال اجرا، نوار ابزار کمکي با قابليت بهره گيري افزونه‌ها و وجود بيش از 150 آيتم مختلف در بخش تنظيمات مرورگر دانست.
وي تصريح کرد: با دريافت پوسته‌هاي گرافيکي تيزبال و نصب آنها ديگر هيچگاه از وبگردي خسته نخواهيد شد چرا که بيش از 110 پوسته جذاب در 18 گروه مختلف پس از انتشار نسخه آزمايشي مرورگر جهت دانلود در اختيار کاربران قرار خواهد گرفت.
مدير گروه طراحي و توسعه تيزبال در ادامه با بيان اينکه اين تيم تاکنون تعداد بيش از180 افزونه کاربردي طراحي کرده است، گفت: کاربران مي توانند با مراجعه به آدرس اينترنتي www.Tizbal.com بطور کاملا رايگان اين مرورگر را دريافت کنند.
وي در پايان خاطر نشان کرد: در آينده نزديک بسته آزمايشي توسعه و گسترش تيزبال در اختيار کليه افراد قرار مي گيرد. 

معرفي نرم افزار
تقویم اسلامی سال 1388 (نفحات) با امکانات ویژه
این تقویم دارای امکان جالب و بی نظیری است که مختصراً به آن اشاره می کنیم:
- نمایش تقویم سال 1388
- نمایش مناسبتهای تقویم هجری شمسی
- نمایش مناسبتهای اسلامی (برای اولین بار)
- نمایش اعمال مربوط به هر یک از روزهای خاص اسلامی
- نمایش سریع تاریخ هجری قمری و مناسبت ها ، تنها با انتخاب یک روز شمسی (به صورت Popup)
- نمایش اوقات شرعی هر روز
- امکان اضافه نمودن یادآوری های شخصی به روزهای خاص
- عدم نیاز به پشتیبانی از زبان فارسی و عملکرد مستقل برنامه برای تایپ و نمایش زبان فارسی
- استفاده از پلتفرم جاوا برای نرم افزار و در نتیجه اجرای نرم افزار در اکثر تلفنهای همراه
- ظاهر و گرافیک زیبا و استفاده آسان از نرم افزار
- امکان مخفی سازی (Minimize) نرم افزار جهت دسترسی سریع مجدد به نرم افزار
- رایگان بودن نرم افزار
- و...

اين نرم افزار به صورت جاوا مي باشد و بر روي اکثر گوشي هايي که جاوا پشتيباني مي کند قابل نصب مي باشد.
دانلود: http://dl2.asandownload.com/Mobile/Application/Java/Islamic-Taghvim_88_www.AsanDownload.com.zip
پسورد فايل زيپ : www.asandownload.com
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *