پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
وال استریت ژورنال:

ارسال سلاح به قبایل عراقی اثرمعکوس دارد

شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب: 425270
روزنامه آمریکایی گزارش داد احتمال ارسال مستقیم سلاح به قبایل سنی الانبار، چالشی برای رویکرد واشنگتن در عراق، سوریه و کل خاورمیانه است.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ یک روزنامه نزدیک به جمهوری‌خواهان آمریکایی،‌ ارسال سلاح به قبایل اهل سنت عراق توسط آمریکا را چالشی برای سیاست خارجی واشنگتن ارزیابی کرد.

وال استریت ژورنال در گزارشی درباره مشکل ارسال سلاح به سنی‌ها نوشت:‌ «حیدر العبادی در اجرای قولش برای ارائه حمایت نظامی از قبایل سنی در الانبار شکست خورده است».

در این گزارش ادعا شده است:‌ «در صورت کمک آمریکا به قبایل سنی، این موضوع می‌تواند اثرات زیادی بر شیعیان عراق بگذارد و سبب تضعیف العبادی و همچنین تحلیل دولت مرکزی عراق شود».

در ادامه گزارش وال استریت ژورنال درباره تاثیرات منفی توافق هسته‌ای ایران هم آمده است: «مذاکرات هسته‌ای،‌ عربستان سعودی و اسرائیل قدیمی‌ترین متحدان آمریکا در منطقه را از این کشور بیگانه کرده است».

در این گزارش ادعاهایی درباره آنچه تشدید اقدامات ثبات‌زدای منطقه‌ای ایران خوانده شده و ادعا شده است که در صورت کاهش تحریم‌ها ایران امکانات مالی بیشتری برای تشدید این اقدامات در اختیار خواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *