جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
۲
مقام روسی:

هنوز تحویل اس-۳۰۰ به ایران خیلی زود است

سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب: 424677
«یوگنی لوکیانوف» معاون دبیر شورای امنیت روسیه امروز اعلام کرد هنوز درباره زمان ارسال سامانه های موشکی اس-۳۰۰ به ایران تصمیمی گرفته نشده است.
به گزارش جهان، مهر به نقل از اسپوتنیک خبرداد: «یوگنی لوکیانوف» معاون دبیر شورای امنیت روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد هنوز درباره زمان ارسال سامانه های موشکی اس-۳۰۰ به ایران تصمیمی گرفته نشده است.

لوکیانوف در این باره به خبرنگاران گفت: تصمیم تحویل سامانه های دفاع موشکی اس-۳۰۰ به ایران چندی پیش گرفته شده است، اما اجرای این تصمیم و ارسال آنها مستلزم زمان است و تا جایی که من در جریان این موضوع هستم، هنوز زمان تحویل سیستم های دفاع موشکی به ایران فرا نرسیده است.

قرارداد تحویل سامانه پیشرفته دفاع موشکی اس-۳۰۰ به ایران در سال ۲۰۰۷ منعقد شد. بر اساس این قرارداد، مسکو متعهد شده بود که ۵ سامانه دفاع موشکی میان برد اس – ۳۰۰ به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار به ایران بفروشد. اما برنامه تحویل این موشک ها در سال ۲۰۱۰ و به بهانه اعمال تحریم های سازمان ملل متحد لغو شد.

این سامانه موشکی قادر است هواپیماها را در ارتفاع ۳۰ کیلومتری و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری هدف قرار دهد، گفته می شود این سامانه همچنین قابلیت رهگیری ۱۰۰ هدف را به صورت همزمان دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


China
اعتماد کردن به روسها بسیار سخت است چون بارها از آنها ضربه خورده ایم. کشورهای هم پیمان با آمریکا ولی کمتر ضربه خورده اند.
Colombia
صدام و قذاقی هم همپیمان آمریکا شدند و دیدیم چه سرنوشتی داشتند