شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

توصیه‌هایی برای جلوگیری از تعویض مفاصل

دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۵
کد مطلب: 392871
شیوع بیماری آرتریت روماتوئید در بدن سرعت زیادی ندارد، بنابراین برای جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به مفاصل؛ ۸ توصیه و درمان کلیدی معرفی می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، کلید درمان بیماری آرتریت روماتوئید، جلوگیری از پیشرفت سریع آن و همچنین جلوگیری از وارد شدن آسیب‌های بیشتر به مفاصل است.

حتی اگر بیماری آرتریت روماتوئید در بدن شما سرعت زیادی نداشته باشد و ملایم باشد، براساس گزارش «سی ان ان» توصیه می‌شود که درمان سریع تر آغاز شود. بنابراین مشاوره با متخصص روماتولوژی برای شما این امکان را فراهم می‌آورد که بتوانید بهترین درمان را برای بیماری خود شناسایی کنید.

۱.عوامل ضد التهاب غیر استروئیدی

پزشکان با کمک این عوامل ضدالتهابی و غیر استروئیدی به تسکین و درمان علائم این بیماری می‌پردازند. برای مثال ایبوپروفن و ناپروکسن از این زمره به شماره می‌روند. شما می‌توانید این داروها را در کنار دیگر داروهایی که باعث کاهش فعالیت این بیماری می‌شوند مصرف کنید.

۲.تغییر روش زندگی

اعمال تغییراتی در روش زندگی مانند خوردن غذاهای سالم ،کم کردن وزن اضافی و فشار بر روی مفاصل و انجام حرکات ورزشی برای حفظ انعطاف و حرکت در مفاصل می‌توانند در درمان بیماری و تسکین درد مفاصل بسیار موثر واقع شوند.

۳. کورتیکواستروئیدها

کورتیکواستروئیدها مانند پردنیزولون، داروهای ضد التهابی قدرتمند هستند که می‌توانند بسیاری از علائم این بیماری را از بین ببرند. شما می‌توانید آنها را به صورت قرص مصرف کنید و یا پزشک شما ممکن است آنها را به شما تزریق کند. در هر صورت، بهتر است کمترین دوز از این داروها مصرف شود تا تاثیرات و عوارض جانبی و جدی این داروها به حداقل میزان ممکن برسد.

۴.داروهای ضد روماتیسمی و کند کننده بیماری آرتریت روماتوئید

این داروها باعث کاهش سرعت و پیشرفت این بیماری شده و از طرف دیگر می‌توانند علائم این بیماری را محو کنند و از بین ببرند. پزشکان به هنگام مراجعه معمولاً متوترکسات را تجویز می‌کنند. برای مشاهده تاثیرات این دسته از داروها حداقل می‌بایست ۶ ماه به انتظار نشست بنابراین می‌بایست مصرف این داروها را بدون مجوز پزشک قطع نکنید و ادامه دهید.

۵.دارویی دیگر و یا دوز بیشتر

اگر شما در خود هیچ علامت بهبودی را مشاهده نمی‌کنید می‌توانید با پزشک خود مشورت کنید تا دوز مصرفی شما از این دارو را بالا ببرد و یا داروی شما را تغییر دهد. اگر به این بیماری دچار هستید در نظر داشته باشید که در طول درمان می‌بایست برای دستیابی به مناسب‌ترین دارو برای درمان بیماری خود، روش‌های گوناگونی را امتحان کنید.

۶.داروهای بیولوژیکی

اگر درمان شما با داروهای فعلی کارساز و موثر واقع نشود،‌ پزشک شما ممکن است به شما یک داروی بیولوژیکی پیشنهاد دهد. این روش درمانی می‌تواند باعث کاهش سرعت پیشرفت این بیماری در بدن شما شود و حتی به پروسه درمانی بیماری آرتریت روماتوئید شما کمک فراوانی کند ولی از طرف دیگر باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن شما می‌شود و خطر ابتلا به عفونت در شما افزایش می‌یابد. پزشکان می‌توانند این داروها را برای شما به همراه داروهای دیگر تجویز کنند و یا به شما توصیه کنند که آنها را به تنهایی مصرف کنید.

۷.امتحان کردن داروهای دیگر

در طول درمان شما ممکن است مجبور شوید تا داروهای خود را تغییر دهید تا بهترین نتیجه در درمان شما حاصل شود. با پیشرفت صنعت جهانی داروسازی روزانه داروهای جدیدی به بازار می‌آیند که ممکن است شما با مصرف آنها به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

۸.عمل جراحی

اگر وضعیت بیماری شما به مرحله پیچیده‌ای رسیده باشد که دیگر دارو درمانی مفید واقع نشود، پزشک شما ممکن است شما را به انجام عمل جراحی دعوت کند. تعویض مفاصل باسن و زانو از شایع‌ترین عمل‌های جراحی در حوزه این بیماری به شمار می‌آیند، در حالیکه ممکن است در تعدادی از این عمل‌های جراحی مفاصل شانه و انگشتان و یا آرنج نیز تعویض شوند.
https://jahannews.com/vdchqinxz23nw6d.tft2.html
jahannews.com/vdchqinxz23nw6d.tft2.html
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *