پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۴
۷
همزمان با رد کردن 'لغو' تحریم‌ها؛

تاکید کاخ سفید بر 'سرزده‌ترین و بی‌سابقه‌ترین بازرسی‌ها' از ایران

سه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۳
کد مطلب: 418575
سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه تحریم های ایران پس از توافق ، به صورت مرحله ای برداشته خواهد شد ، گفت: می خواهیم ساختار تحریم ها حفظ شود تا اگر اگر تهران به توافق عمل نکرد، فورا بتوانیم بازگردنیم.
تاکید کاخ سفید بر
به گزارش جهان جاش ارنست افزود: ما بر همکاری ایران با سرزده ترین بازرسی ها که تاکنون بر برنامه هسته ای هیچ کشوری اعمال نشده است، تاکید خواهیم کرد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه با اشاره به مقاله وزیرامور خارجه ایران درباره بحران یمن گفت : درخواست وزیر امور خارجه ایران برای حل دیپلماتیک اوضاع یمن مقداری طعنه آمیز است.

وی با بیان اینکه با حل دیپلماتیک بحران یمن موافقیم ، مدعی شد: البته یکی از نگرانی هایی که ما درباره رفتار ایران داریم درباره تاثیر آنها در برهم زدن ثبات در سراسر منطقه است.

مدیر انجمن کنترل سلاح امریکا:
هیچ اختلافی بین تعریف ظریف وکری ازتفاهمنامه نیست

در همین حال، «داریل کیمبال» مدیر انجمن کنترل سلاح آمریکا که از نزدیک تحولات مربوط به گفتگوهای هسته ای ایران را دنبال می کند در گفتگویی ادعا کرده است:  دلیل اینکه ایران و مقامات غربی بندهایی مختلفی از تفاهم لوزان را تعریف می کنند این است که آنها اینگونه می خواهند! زیرا آنها برای جلب حمایت داخلی از این تفاهم نیاز دارند بر روی بندهایی تکیه کنند که به نفع آنهاست. تعریفی که از تفاهم لوزان توسط «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران، و همچنین «جان کری» وزیر امور خارجه آمریکا، ارائه شد، هر دو درست هستند و من هیچگونه اختلافی میان آنها ندیدم.

وی افزود: علاوه بر این هیچ یک از این دو طرف در مورد همه بندهای موجود در تفاهم و اینکه آنها چگونه اجرا می شوند توضیحی ارائه نکرده اند و در نتیجه برخی تعاریفی که از این تفاهم می شود متفاوت است. این موضوع (اختلاف تفاسیر از تفاهم لوزان) در این مرحله نباید موجب شگفتی شود زیرا ما با مذاکرات پیچیده ای مواجه هستیم. علاوه بر این موارد، در روزها و هفته های آینده دو طرف باید در مورد این صحبت کنند که موارد فنی و قانونی چگونه اجرا شده و اینکه هر گامی در این رابطه چطور برداشته می شود. اینکه محدودیت های مرتبط بر برنامه هسته ای ایران و رصد آنها چگونه انجام می شود و اینکه بازرسی ها به چه شکل خواهد بود باید دقیقا روشن شود.

آمریکا: ممکن است درباره ثبات منطقه‌ای با ایران گفتگو کنیم


ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم روز گذشته در سخنانی با اشاره به اینکه ایالات متحده پیشتر نیز آماده بوده در صورت تغییر سیاست ایران، این کشور را در تلاش‌هایش برای دستیابی به صلح در سوریه درگیر کند، گفت که ایالات متحده ممکن است در مورد تقویت ثبات منطقه‌ای با ایران گفتگو داشته باشد.

با این حال هارف در سخنان خود بین گفتگو با ایران در مورد موضوعاتی فراتر از برنامه هسته‌ای آن و همکاری واقعی با ایران در این زمینه که برای واشنگتن قابل پذیرش نیست،‌ تفکیک قائل شد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی آمریکا این اظهارات را در واکنش به پرسشی در مورد انتشار یادداشت محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نشریه نیویورک‌تایمز بیان کرد.

هارف در پاسخ به این سئوال که آیا ایالات متحده ممکن است در صورتی که تهران سیاست‌هایی را در راستای اهداف آمریکا اتخاذ کند، در مورد موضوعات منطقه‌ای با این کشور گفتگو داشته باشد، پاسخ داد: این امر ممکن است.

وی گفت که واشنگتن پیشتر آماده بود که اگر تهران «اعلامیه ژنو» ۲۰۱۲ را بپذیرد، ایران را وارد دور دوم گفتگوهای صلح سوریه در سال ۲۰۱۴ کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «ما همیشه گفته‌ایم که با ایرانی‌های هماهنگی و یا همکاری نخواهیم کرد، و در اینجا تفاوتی بین گفتگو و همکاری با هم وجود دارد».
منبع: صداوسیما، مهر و تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ما داریم با شما همکاری میکنیم و شما دارین با ما گفتگو میکنین
پس حتما تفاوت بین گفتگو و همکاری هست
مسئله اصلی این است که ما گوش شنوایی در داخل نداریم.
ح
Norway
اول مابایدازتاسیسات آمریکا بازرسی کنیم وبعددرباره پیشنهادادتان تصمیم بگیریم . ای مرگ برآمریکا
شهبازی
Finland
کور خوندی داداش ایجا سرزمین ایران است سرزمین کورش وداریوش سرزمین ستار خان ومحمد تقی پسیان سرزمین باکریها ؛همتها ؛ متوسلیانها وسلیمانیها انی که فکر کردی لیبی است مصر حجاز است وترکیه و.......
کور خوندین که بتونید مثل یک سگ ولگرد پرسه زنان ،خاک وطن اغشته به خون شهدایمان را طی کنید.حالا هی دور بردارین ،بازم تو دهنتون میزنیم ،دیر یا زود!
این لحن قلدرمابانه نتیجه لبخند وریسه رفتن وقهوه خوردن وقدم زدن وبه اسم کوچک صدا زدن دشمنه،
این گربه های بی حیای وقیح بی شرم ،در دریزی رو اونقدر باز دیده اند که سرازپا نشناخته تمام عقده های سالهای بعد از انقلاب رو که از کشور ما داشتند ،یه جا میخواهند خالی کنند.
داغ ایران رو به دلتون میزاریم.هول نشید بیفتید تو دیگ!
خوب یکباره بگید میخواهید هر غلطی دلتون میخواد میکنید ...
امریکا سگ کی باشه