جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۲

چه کسانی دبیر سیاسی کارگزاران را استعفا دادند؟!

شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۵۲
کد مطلب: 386274
استعفای دبیر سیاسی کارگزاران سؤالاتی را برانگیخته است.
چه کسانی دبیر سیاسی کارگزاران را استعفا دادند؟!
به گزارش جهان، محمد هاشمی اخیراً ضمن اعلام استعفای «کارگزاران» به «ندای ایرانیان» گفت: من دیگر فعالیتی در قالب تشکیلات کارگزاران نخواهم داشت وقتی شما احساس می‌کنید که آن انسجام که لازمه فعالیت سیاسی درون شورای مرکزی یک حزب است وجود ندارد، دیگر فعالیت در آن ضروری به نظر نمی‌رسد. بنابراین به نظرم رسید که نیاز است شورای مرکزی حزب هماهنگ‌تر باشد و به همین دلیل از حزب کارگزاران خداحافظی کردم. منظورم هماهنگی فکری است. برای پرهیز از تشنج احساس کردم که نباید در شورای مرکزی و حزب باشم. به همین دلیل از فعالیت در حزب کارگزاران کناره‌گیری کردم.

وی می‌افزاید: ترکیب جدید شورای مرکزی حزب کارگزاران بسیار شبیه به جبهه شده است تا اینکه یک حزب باشد. یعنی دیدگاه‌های مختلف و افراد مختلفی در آن حضور پیدا کرده‌اند و آن انسجامی که بایست شورای مرکزی داشته باشد از میان رفته است. کناره‌گیری کردم تا تشنج نباشد.

یادآور می‌شود فروردین ماه امسال محمد قوچانی، سعید لیلاز، محمدحسین عادلی، علی جمالی، شهربانو امانی، خانم مقیمی، اعظم نوری، عباس علیخانی، سید افضل موسوی، مهندس پناه، عبدالله حسینی، عباسعلی اللهیاری، فرزانه ترکان، خانم کفایتی، جهانبخش خانجانی و حجت‌الاسلام ملکی به شورای مرکزی کارگزاران اضافه شدند.

کرباسچی در آن زمان گفت: بخشی از اعضای شورای مرکزی به دلیل استعفا یا هر دلیل دیگری حضور ندارند از این رو مصوب شد در مرحله اول برای ترمیم شورای مرکزی اقدام کنیم. از جمله چند تن از روزنامه‌نگاران و فعالان رسانه‌ای نظیر آقایان سعید لیلاز و محمد قوچانی، از اهل سنت آقای عبدالله سهرابی، چند تن از اعضای حزب در شهرستان‌ها و یکی از اعضای سابق دفتر تحکیم وحدت آقای جمالی دعوت کرده‌ایم که به حزب پیوستند.

پیش از این حسین مرعشی سخنگوی تعلیق شده حزب کارگزاران در گفت‌وگو با فارس درباره نازایی سیاسی در حزب کارگزاران گفته بود باید افراد فعلی در شورای مرکزی از دنیا بروند تا ما بتوانیم برای آنها جایگزین بیاوریم.

او همچنین گفته بود ما در کارگزاران به لیبرالیسم معتقدیم اما محمد هاشمی در واکنش گفت من چون دبیر کمیته سیاسی کارگزاران هستم اتهام لیبرالیسم سیاسی را رد می‌کنم.
با این وجود محمد قوچانی ضمن انتشار ویژه‌نامه‌ای بر لیبرال بودن کارگزاران تأکید کرد.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
واقعا حزب بسیار بزرگی است با بیش از یک مینی بوس و یک سواری عضو فعال!! خیلی بزرگ است . چطور دلتان آمد مملکت و مردم را از این حزب و خدمات بسیار زیاد آن مثل کرسنت و ... محروم کنید؟؟!!
باید افراد فعلی در شورای مرکزی (کارگزاران) از دنیا بروند تا ما بتوانیم برای آنها جایگزین بیاوریم.