پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

‫پیشنهاد انتشار اسامی یارانه بگیران‬

دوشنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۱۵
کد مطلب: 356178
دولت در بیانیه ای اعلام کند در طی یک ماه آینده اسامی متقاضیان دریافت یارانه را در سایت هدفمندی یارانه ها اعلام می کند تا با این امر در خصوص شفاف سازی اذهان عمومی و جلب اعتماد مردم اقدامی مناسب انجام دهد.
به گزارش جهان به نقل از تراز، عضو هیات مدیره دانشگاه علامه و کارشناس مسائل اقتصادی در خصوص شفاف سازی دولت برای ثبت نام یارانه ها گفت: دولت در بیانیه ای اعلام کند ظرف یک ماه آینده اسامی متقاضیان دریافت یارانه را در سایت سازمان هدفمندی یارانه ها اعلام می کند.

لفعلی بخشی در خصوص انصراف ۷ الی ۱۰ درصد مردم از دریافت یارانه ها عنوان کرد: این ارقام باعث تاسف است زیرا حداقل بالای ۴۰ درصد باید انصراف می دادند.

وی افزود: با انتشار اسامی متقاضیان نیازمندان واقعی شناسایی ومطمئناً کسانیکه به دریافت یارانه ها نیازی ندارند انصراف خواهند داد این درحالی است که دولت با کسب در آمد ازاین محل می تواند به وعده های خود جامعه عمل بپوشاند.

عضوهیات علمی دانشگاه علامه اظهارکرد: فلسفه مجدد ثبت نام یارانه این بود که کمر دولت زیر پرداخت یارانه به ۷۷ میلیون خم شده بود حال اگر نخواهند مردم همکاری کنند و غیر نیازمندان از دریافت یارانه انصراف ندهند دولت قادر به تامین هزینه و پرداخت به یارانه بگیران نخواهد بود و دچار مشکلات زیادی خواهد شد.

بخشی عنوان کرد: دولت با پرداخت یارانه به این تعداد نمی تواند پروژ ه های عمرانی و آموزشی خودرا به پایان برساندهمچنین درتحقق بخشیدن به وعده هایش در حوزه درمان و بهداشت ناتوان خواهد ماند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: دولت به امید اینکه بخشی از درآمد حوزه های بهداشت، درمان، تولید و خدمات رسانی را از انصراف یارانه ها تامین می کند وعده های بسیاری به مردم داده حال اگر نتواند به وعده هایش جامعه عمل بپوشاند با چالشی بزرگ روبرو می شود در این خصوص باید بازنگری عمیقی در تمامی روابط دولت و مردم صورت گیرد.

بخشی خاطر نشان کرد: علیرغم بسیاری از تبلیغات و توصیه های کارشناسان در خصوص انصراف یارانه باز هم بسیاری از مردم، متقاضی دریافت یارانه شدند و ثبت نام کردند این امر نشان دهنده عدم اعتماد عمیق مردم به دولت است حال اگر دولت نتواند به وعده های خود جامعه عمل بپوشاند ببینید این عدم اعتماد به چه سطحی خواهد رسید پس دولت باید برای جلوگیری از این امرسیاست های لازم را اتخاذ کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اگر دولت واقعا در صدد اجرای پروژه های ملی و گسترده است،از ریخت و پاش های اضافی همچون حقوق چند میلیونی وزرا و معاونانشان، برگزاری جشن های آن چنانی همسرانشان، ساخت و ساز سونا و جکوزی در نهاد ریاست جمهوری و ... جلوگیری کند.