جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

تاکید ویژه وزیر رفاه بر ارتقا رفاه اجتماعی در مناطق محروم

پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب: 396976
مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه که برای بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی به شهرستان مسجد سلیمان سفر کرده بود در جلسه دانشجویان دانشگاه ازاد که با حضور فرماندار ، فرمانده نیروی انتظامی ، دادستان ، مدیر بهزیستی وهیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد .
به گزارش جهان به نقل از شفاف ، مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه که برای بررسی وضعیت آسیب های اجتماعی به شهرستان مسجد سلیمان سفر کرده بود در جلسه دانشجویان دانشگاه ازاد که با حضور فرماندار ، فرمانده نیروی انتظامی ، دادستان ، مدیر بهزیستی وهیئت رئیسه دانشگاه برگزار شد اظهار داشت : همانگونه که رئیس جمهور محترم اشاره داشته اند تدبیر در خصوص مسائل اجتماعی یکی از اولویت های ملی و در صدر برنامه های دولت قرار دارد . وی با اشاره به اینکه دکتر ربیعی وزیر رفاه نیز به طور جدی موضوع کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی و ارتقا راه اجتماعی را در صدر اولولیت های وزراتخانه قرار داده اند گفت : ایجاد هماهنگی بین بخشی بین دستگاه های ذیربط ، استفاده از دانش تحقیق محور در عرصه تصمیم گیری ، زمینه سازی برای استفاده از دانش محققان در فرایند سیاست گذاری و گسترش نقش نهادهای مدنی همراه با راهبرد گفت و گوی اجتماعی رویکردهایی هستند که از طرف وزیر رفاه برای اجرای طرح ها ، اقدامات و برنامه های اجتماعی مورد تاکید هستند .
روزبه کردونی با اشاره به میزان بالای نرخ نزاع در کشور به سخنان مقام معظم رهبری در خراسان شمالی اشاره کرد . گفت : در آن سخنرانی ایشان در میان سوالات متعددی که مطرح کرده اند این پرسش را بیان نمودند که چرا میزان خشونت و پرخاشگری در روابط اجتماعی بالا است ؟ کردونی در ادامه گفت : باید بدور از جناح بندی ها سیاسی و با رویکرد کاملا علمی و متعهدانه این پرسش بررسی و پاسخ مناسب برای آن یافت شود تا بتوان به راهکارهای موثر طراحی و اجرا شود .
مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی همچنین اظهار داشت : در حوزه معاونت رفاه اجتماعی سیاست ابلاغی توسط دکتر میدری معاونت رفاه اجتماعی بررسی مشکلات به صورت منطقه ای و یافتن راهکارهای بومی است . بنا براین ما دنبال تجویز آمرانه و از بالا و به پایین سیاست ها و دستور العمل ها نیستیم .
مدیر کل دفتر امور اسیب های اجتماعی وزرات رفاه با اشاره به دیدار استاندار خوزستان با دکتر ربیعی و دکتر میدری گفت : مقرر شده است اقداماتی متعددی از سوی مجموعه استانداری خوزستان و معاونت رفاه اجتماعی برای مبارزه با فقر و ارتقا رفاه اجتماعی در مناطق مختلف استان خوزستان انجام پذیرد .
گفتنی است در این نشست فرماندار مسجد سلیمان ، دادستان ، فرمانده نیروی انتظامی و معاون پژوهشی دانشگاه طی سخنانی پاره ای از مشکلات و مسائل اجتماعی در شهر مسجد سلیمان را بیان کردند و بویژه نسبت به افزایش اقدام به خودشکی در این شهر ابراز نگرانی کردند . لازم به ذکر است در پایان این جلسه مقرر شد کارگروه ویژه ای در فرمانداری مسجد سلیمان برای بررسی وضعیت خودکشی با حضور نمایندگان دستگاه های و مسئولین دانشگاه آزاد تشکیل شود و مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزرات رفاه نیز سازمان بهزیستی استان را موظف کرد که از محل اعتبارات این وزراتخانه همکاری و همراهی همه جانبه با این کارگروه داشته باشد .
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *