پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

هیگل، ضدایرانی‌تر از دو وزیر قبلی آمریکا

يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب: 266079
کاخ سفید به دنبال آن است تا از مراسم دفاعیات هیگل از خود در سنا، فرصتی بسازد تا نشان دهد در قبال ایران سخت‌گیر است.
به گزارش جهان به نقل از  فارس، روزنامه آمریکایی لس‌آنجلس‌تایمز در گزارشی به‌قلم «دویل مک‌مانوس»، مدعی شد که بهار امسال بار دیگر جهان شاهد بحرانی دیگر در خصوص برنامه هسته‌ای ایران خواهد بود، بحرانی که احتمالا از همان سناریوی تکراری همیشگی بهره خواهد جست: «آمریکا و متحدانش ایران را برای پایان دادن به غنی‌سازی اورانیوم تحت فشار قرار می‌دهند، اسرائیل هشدار می‌دهد که صبرش در حال پایان است و ایالات متحده اسرائیل را تشویق می‌کند که دست نگه‌ دارد!»

این گزارش در بخش‌هایی با بیان اینکه احتمال دارد اوباما پس از انتخابات دست خود را برای اقدام نظامی علیه ایران باز ببیند، در جای دیگر به این نکته اشاره کرده است که ممکن است اوباما به‌عکس پس از راحت شدن خیالش از انتخاب مجدد، بار دیگر عقاید ضد جنگ خود را به‌نمایش گذارد.

چاک هیگل، کاندیدای وزارت دفاع آمریکا در دولت دوم اوباما در سال 2008 کتابی نوشت و در آن چنین ابراز نمود که همان‌طور که ایالات متحده توانست با شوروی هسته‌ای هم‌زیستی داشته باشد، با ایران هسته‌ای نیز می‌تواند به‌ هم‌زیستی دست یابد.

اما آن چاک هیگل، چاک هیگل قبل از معرفی به عنوان نامزد وزارت دفاع آمریکا بود. او اکنون با فشار زیادی مواجه است تا سناتورهای آمریکایی را قانع کند که با موضع سرسختانه اوباما علیه ایران، موافق است.

هیگل در مکالمه با دنیس راس، مشاور سابق اوباما در خصوص ایران، به موضع اردوگاه تندروها در قبال ایران نزدیک‌تر شد و ابراز داشت که که بر این باور است که آمریکا نمی‌تواند با ایران مسلح به سلاح هسته‌ای هم‌زیستی داشته باشد.

این گزارش حاکی‌ست، کاخ سفید به دنبال آن است تا از مراسم دفاعیات هیگل از خود در سنا، فرصتی بسازد تا نشان دهد در قبال ایران سخت‌گیر است. رابرت گیتس و لئون پانتا، دو وزیر دفاع قبلی اوباما آشکارا در خصوص هزینه‌های جنگ علیه ایران هشدار دادند اما به نظر می‌رسد، هیگل می‌خواهد بگوید که علی‌رغم هزینه‌ها، او می‌پذیرد که تهدید به جنگ ضروری‌ست.

هدف از این جنگ‌طلبی نه شروع یک جنگ، بلکه اعمال فشار بیشتر بر ایران خواهد بود تا محدودیت‌هایی را در خصوص برنامه هسته‌ایش بپذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *