پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سرگردانی دانشجویان سمنانی در آغاز ترم جدید تحصیلی

سه شنبه ۷ مهر ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب: 68617
س از آغاز ترم جدید تحصیلی معضل عدم ارائه خوابگاه از سوی مسئولین باعث سردر گمی و دلسردی دانشجویان و سبب ایجاد فضای عاطفی برای دانشجویان دختر شده است.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» از سمنان، طی صحبت هایی که مسئولین دانشگاه در ترم پیش داشتند مقرر شده بود که حدود 200 نفر از دانشجویان ورودی 87 و 86 (روزانه)در خوابگاه پسران و تمامی دانشجویان دختر ورودی86 و 87(روزانه)در خوابگاه دختران طی سال تحصیلی 88-89 اسکان پیدا کنند اما با شروع سال تحصیلی دختران دانشجو را که به امید استفاده از خوابگاه راهی این شهر شده اند از خوابگاه بیرون کرده اند.

گفتنی است که بروز این مشکل بخاطر افزایش ظرفیت دانشگاه بصورت بیش از حد است که قسمتی از آن مربوط به خود دانشگاه است و طبق گفته مسئولین وزارت علوم نیز 15% بیش از حد مجاز به آنان دانشجو تحمیل کرده است.

این اتفاقات در شرایطی رخ داده است که وزیر سابق در جلسه ای که با حضور ریاست ، معاونت ، مدیران و نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه سمنان در اواخر اردیبهشت ماه برگزار شد به دانشجویان وعده داده بود که در سال تحصیلی88-89 هیچ گونه افزایش ظرفیتی در دانشگاه سمنان رخ نخواهد داد.

لازم به ذکر است چند روز پیش نیز چنین مشکلی در خصوص اسکان دانشجویان دانشگاه هرمزگان رخ داده بود، متأسفانه معضل کمبود خوابگاه و افزایش میزان پذیرش در ترم جدید تحصیلی دامن گیر اکثر دانشجویان شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *