جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

نشر مفاد گفتگوها در صورت شکست مذاکرات

شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۰
کد مطلب: 431552
یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته ای امروز شنبه تاکید کرد که اگر روند مذاکرات با قدرت های جهانی با شکست روبرو شود، ایران اطلاعات مربوط به مذاکرات هسته ای را از حالت محرمانه بودن خارج خواهد کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، در حالی که ایران و قدرت های جهانی در حال تلاش برای دستیابی به یک توافقنامه جامع هسته‌ای هستند تا بر اساس آن برنامه هسته ای ایران را در ازای کاهش تحریم های بین المللی، محدود کنند، یک منبع نزدیک به مذاکرات به اسپوتنیک گفته است که هیات ایرانی پیش از این به گروه ۱+۵ اطلاع داده است که با لغو تدریجی تحریم ها مخالف است و خواستار لغو همه تحریم ها به محض امضای توافقنامه خواهد بود.

تحریم های سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا فشار زیادی را بر اقتصاد ایران وارد کرده و تجارت در بخش نفت و گاز و سرمایه گذاری را تقریبا غیر ممکن کرده است.

این منبع آگاه افزود: در صورت شکست مذاکرات هسته ای، ایران قصد دارد اطلاعات مربوط به مذاکرات را به صورت علنی منتشر کند.

پیش از این قرار بود ایران و قدرت های جهانی تا ضرب الاجل ۳۰ ژوئن به توافق نهایی برسند ولی با گذشت این ضرب الاجل، دو طرف تصمیم گرفتند تا مذاکرات را تا ۷ جولای یعنی ۱۶ تیرماه تمدید کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *