سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰

جنبلاط از دیدار با نصرالله دست خالی برگشت

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۰
کد مطلب: 373151
منابع آگاه از فضای دیدار بین رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه و دبیر کل حزب الله لبنان تاکید کردند که جنبلاط در بازاریابی برای سناریوی خود درباره پرونده ریاست جمهوری ناکام ماند.
به گزارش جهان، فارس به نقل از روزنامه «اللواء» لبنان در گزارشی با اشاره به دیدار اخیر «ولید جنبلاط» رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه و «سید حسن نصر الله» دبیر کل حزب الله لبنان، با بیان اینکه چنین دیداری بعد از گذشت سه سال صورت گرفت، تاکید کرد که جنبلاط به دنبال دست کشیدن حزب الله از حمایت «میشل عون» رئیس فراکسیون «تغییر و اصلاح» در خصوص پرونده ریاست جمهوری بود.

بر اساس این گزارش، جنبلاط و سایر ناظران سیاسی لبنان به خوبی می‌‌دانند که با توجه به تحولات منطقه، انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان در کوتاه مدت غیر ممکن به نظر می‌رسد.

منابع آگاه از فضای دیدار جنبلاط و سید حسن نصر الله با بیان اینکه رئیس حزب دروزی سوسیالیست ترقی خواه در بازاریابی برای سناریوی ریاست جمهوری مد نظرش ناکام ماند،‌ افزودند: جنبلاط دیدگاه‌هایی متفاوت با حزب الله دارد. حزب الله به صورت کامل از کاندیداتوری میشل عون برای تصدی سمت ریاست جمهور حمایت می‌کند..رایزنی‌ها در سطح اینکه «افق پرونده ریاست جمهوری لبنان در مرحله جاری مشخص نیست» به اتمام رسیدند.

این گزارش حاکی است که در دیدار جنبلاط با سید حسن نصر الله موضوعات مختلفی از جمله پرونده انتخابات پارلمانی، برگزاری این انتخابات قبل از انتخاب رئیس جمهور و همچنین موضوع تمدید عمر پارلمان مطرح شدند.

به گفته منابع آگاه، جنبلاط سخن روشنی مبنی بر اینکه «همه گزینه‌ها به روی پرونده انتخابات پارلمانی باز است» از طرف مقابل شنید...ولی چنین امری به معنی این نیست که جنبلاط پاسخ مورد نظرش درباره سرنوشت انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری را شنیده باشد.

منابع آگاه تاکید کردند که هر آنچه درباره میانجی‌گری جنبلاط بین حزب الله و جریان المستقبل منتشر شده است، عاری از صحت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *