پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

اعتماد مردم باید به کمیته امداد برگردد

جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۱۵
کد مطلب: 423858
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در جمع امدادگران استان آذربایجان غربی با بیان اینکه امداد نیازی به تبلیغات ندارد؛ چرا که خداوندمبلغ کار ماست، گفت: کمیته امداد باید با روحیه بسیجی و نگاهی علمی اداره شود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سید پرویز فتاح در جمع امدادگران استان آذربایجان غربی با اشاره به انتصاب یک بسیجی از سوی مقام معظم رهبری در ریاست این نهاد، گفت: این امر نشان از آن دارد که فرهنگ امداد باید بسیجی وار باشد و این نهاد با روحیه بسیجی،نگاه علمی، فنی و عقلی و با برنامه اداره شود.

وی از امام خمینی(ره) به عنوان امام پابرهنگان، محرومان و یتیمان یاد کرد و افزود: ما باید از نزدیک مشکلات مددجویان را رصد تا بتوانیم به درستی آنان را درک کنیم.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر رفتارهای ساده و به دور از تشریفات اداری، اظهار کرد: رسیدگی به نیازمندان با نگاه اعتقادی؛ نه نگاه اداری می تواند موثر باشد.

فتاح با تاکید بر اینکه گذشته امداد قابل احترام است، ادامه داد: مشکلات امداد درون سازمانی و در ارتباط با ساختار و فرآیندها است که نیاز به اصلاح دارد و در دوران تحول نیز ما از تمام ظرفیت همکاران امداد در جهت یاری رساندن به نیازمندان استفاده خواهیم کرد.

وی به همراهی دولت و مجلس با این نهاد در جهت حل مشکلات نیازمندان تاکید کرد و گفت:خوشبختانه همه ظرفیتهای برون سازمانی برای همکاری با این نهاد آمادگی دارند.

وی خوداتکایی و توانمندسازی نیازمندان، افزایش مستمری مددجویان، سهم مسکن، ازدواج، بیمه تامین اجتماعی و درمان را از اولویت‌های کاری این نهاد عنوان کرد و افزود: باید به تمام پشت نوبتی های امداد رسیدگی فوری صورت گیرد.

وی بر افزایش اعتماد عمومی به عنوان یکی دیگر از اولویتهای این نهاد اشاره کرد و یادآور شد: ما می خواهیم اعتماد مردم به امداد برگردد تا به عنوان یک واسطه کمک خیران را به دست نیازمندان واقعی جامعه برسانیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر جلب رضایت خداوند متعال در رسیدگی به نیازمندان،اظهار کرد:امداد نیازی به تبلیغات ندارد؛ چرا که خداوند مبلغ کار ماست.

فتاح به تغییرات ساختاری کمیته امداد اشاره و خاطر نشان کرد:اختیارات دفتر مرکزی را به استانها واگذار می کنیم و در مرکز به مبانی و ریشه یابی فقر و ایجاد راهکارهای لازم برای حل آن خواهیم پرداخت.

حضور در منزل مجاهد نستوه حاج شیخ غلامرضا حسنی؛ دیدار با سعادت، استاندار آذربایجان غربی و بازدید از کانون محبان ولایت این نهاد در شهرستان ارومیه از دیگر برنامه های رئیس کمیته امداد امام(ره) در سفر به استان آذربایجان غربی بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *