جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
آیت‌الله نوری همدانی:

غرب از ما کینه در دل دارد

جمعه ۸ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۴:۵۵
کد مطلب: 409755
یکی از مراجع تقلید شیعیان با حمایت از تیم مذاکره کننده هسته ای گفتند: در مذاکره باید دقت کنیم که اگر با حفظ عزت و منافع ملّی به نتیجه رسیدیم خیلی خوب است، ولی اگر بخاطر اینکه غرب زیاده خواهی دارد، عزّت ما زیر سؤال می‌رود و خون شهداء پایمال می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری، موفقیت دولت را موفقیتی‌ برای نظام و انقلاب دانستند و با تقدیر از خدمات دولت یازدهم تصریح کردند: دولت در عرصه‌های اقتصاد، سیاست و فرهنگ و خصوصا بخش سلامت و راه و بزرگراه‌ها، کارهای بسیار خوبی انجام داده و گام‌های خوبی برداشته است.

ایشان در این دیدار که روز پنج‌شنبه و در جریان سفر استانی دولت تدبیر و امید به قم، در بیت معظم له برگزار شد، با تاکید بر اینکه «بنای ما بر این است که بطور کلّی از دولت حمایت کنیم»، افزودند: برای پیشرفت دولت، نقد و پیشنهاد دلسوزانه را وظیفه خود می‌دانیم و این پیشنهاد‌ها و نظرهای دلسوزانه خصوصاً در دولت شما با توجه به سوابق انقلابی و روحانی بودنتان، بیشتر از گذشته است.

مرجع تقلیدشیعیان با اشاره به اینکه «آنچه امروز بیان می‌شود قطعاً برای پیشرفت دولت و انقلاب و از روی علاقه و دلسوزی است»، به ضرورت تقویت فرهنگ تسلیم ناپذیری اشاره کردند و گفتند: حضرت امام (ره) شخصیتی بودند که هیچ‌گاه به غیر از خدا در مقابل کسی تسلیم نشدند و خوفی به خود راه ندادند و با این قدرت توانستند عزت اسلام و تشیع را در جهان زنده نگهدارند.

آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: وظیفه همه ما این است که این فرهنگ را زنده نگهداریم و آن را رونق بیشتر دهیم. این فرهنگ را باید امروز در مقابل غرب و ایادی آن‌ها نشان دهیم تا بدانند که آن فکر امام همچنان باقیست و توسط رهبری و دولت اسلامی ایران ادامه دارد.

مرجع عالیقدر عالم تشیع در ادامه به مذاکرات هسته‌ای اشاره کردند و با حمایت از اصل مذاکرات و توصیف مذاکره کنندگان ایرانی به افرادی «متدین، انقلابی و سخت کوش» گفتند: حمایت از مذاکرات بدان جهت است تا اولا با معرفی منطق و گفت‌وگو صحیح و عملکرد دقیق نظام به دنیا نشان دهیم اهل صلح و منطق هستیم و در مرحله بعدی چهره استکبار و غرب را نشان دهیم.

ایشان افزودند: باید دقت کنیم که غرب از ما کینه در دل دارد و حاضر به گفت‌و‌گو در شرایط برابر نیست و از طرفی برخی ایادی آنان در منطقه با پول نفت و گاز در صدد تخریب نظام اسلامی هستند. توقع ما از دولت این است که با دشمنان به‌‌ همان شدت و از موضع عزّت و قدرت برخورد شود و در روابط و موضع‌گیری‌ها،‌‌ همان طور که از امام آموختیم، هیچگاه خدای ناکرده ضعف و سستی به خود راه ندهیم و طبق نظر امام و مقام معظم رهبری عمل کنیم.

آیت الله العظمی نوری همدانی گفتند: ما در مذاکره باید دقت کنیم که اگر با حفظ عزت و منافع ملّی به نتیجه رسیدیم خیلی خوب است، ولی اگر بخاطر اینکه غرب زیاده خواهی دارد، عزّت ما زیر سؤال می‌رود و خون شهداء پایمال می‌شود، به نتیجه نرسیم، هیچ عیب و نقص برای دولت نیست بلکه عزّت است.

ایشان در ادامه به بحث مسائل اقتصادی کشور پرداختند و با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در مسائل اقتصادی از جمله ثابت نگه‌داشتن ارزش پول ملی و ارز زحمات کشیده است، اظهارداشتند: مردم می‌خواهند اقتصاد در سر سفره‌ آن‌ها اثر بگذارد و گاهی مردم به ما مراجعه می‌کنند که اجناس گران شده است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه عدم نظارت بر قیمت‌ها و حضور دلالان و واسطه‌ها باعث می‌شود که عملکرد دولت در عرصه اقتصاد در معیشت مردم تأثیر نگذارد، گفتند: اقتصاد کشور باید همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند برمبنای اقتصاد مقاومتی مدیریت شود و اقتصاد مقاومتی از ضروریات است چه تحریم داشته باشیم و چه نداشته باشیم.

آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از رهنمود‌هایشان به اهمیت تقویت بیش از پیش ارتباط دولت با حوزه اشاره کردند و افزودند: ارتباط بیشتر با حوزه خصوصاً در مسائل فرهنگی ضروری است تا خدای ناکرده به نام دولت کاری نشود که موجب ناراحتی متدینین و حوزویان شود. باید به مسائل فرهنگی دقت شود که موازین انقلابی و منطبق با اسلام و تشیع باشد. باید ارتباط با مراجع و جامعه مدرسین بیشتر باشد- جامه مدرسین نهادی است که از قبل از انقلاب و بعد از انقلاب نقش مؤثر داشته است.

در ابتدای این دیدار جمعی از مسوولان ارشد دولت نیز حضور داشتند و سپس حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی و رئیس جمهوری در جلسه‌ای خصوصی به گفت‌و‌گو در خصوص مهم‌ترین مسایل کشور پرداختند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *