جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اطلاعیه ارشاد درباره تخلفات روزنامه "اعتماد"

سه شنبه ۸ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۴۴
کد مطلب: 85915
 
معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: روزنامه اعتماد در شماره امروز دوشنبه مرتکب چندین تخلف شده است.

به گزارش مهر، روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: روزنامه اعتماد شماره 2136 مورخ دوشنبه 7 دیماه 1388 در صفحات اول و دوم خود طی درج گزارشی با عنوان "خبرهای رسمی درباره درگیریهای روز عاشورا در تهران – سخنان فرماندهان نیروی انتظامی درباره حوادث تاسوعا و عاشورا" مرتکب تخلفات ذیل شده است:

1 – تقطیع سخنان فرماندهان مختلف نیروی انتظامی و گزینش و چینش مطالبی که اولاً در ساعات مختلف و ثانیاً در موارد مختلف اظهار شده بود به منظور القاء "تناقض" در مواضع و اظهارات رسمی فرماندهان نیروی انتظامی اقدامی غیراخلاقی، مغرضانه و خلاف رسالت مطبوعاتی به شمار می‏رود.

2 – استفاده از تعابیری مانند "لباس شخصی‏ها" برای عزاداران عاشورا و مردمی که پاسدار حریم حرمت مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه‏السلام بوده و مانع سوءاستفاده فرصت طلبان شده‏اند شگردی زشت، تقلیدی و مشابه شگردهای رسانه‏های معاند به نظر می‏رسد.

3 – انتشار شایعات مبنی بر درگیری در شهرهای نجف‏آباد، اصفهان، قم، شیراز و تبریز علاوه بر تهران، حاکی از نقض آشکار مفاد ماده 6 قانون مطبوعات است.

4 – حمایت ضمنی از آشوبگران و سران فتنه که امنیت، حیثیت و منافع کشور را هدف قرار داده‏اند از مواردی است که روزنامه اعتماد بر ارتکاب آن اصرار می‏ورزد.

این اطلاعیه می‌افزاید: بالاخره معلوم نیست که عدم پوشش خبری مراسمهایی که دهها میلیون ایرانی در آن حضوری حماسی داشته‏اند مانند: مراسم تاسوعا و عاشورا در سراسر کشور و تحت الشعاع قرار دادن چنین حرکت عظیم ملی به بهانه برهم خوردن یک سخنرانی تشنج‏آفرین بر اساس کدام رسالت مطبوعاتی پیگیری می‏شود؟

آنچه موجب نگرانی است آلوده‏سازی و تخریب فضای امن و آزاد مطبوعاتی است که در شرایط جنگ تمام عیار رسانه‏های بیگانه و هجوم تبلیغاتی مثلث شیطانی آمریکا - اسرائیل - انگلیس علیه امنیت ملی کشورمان التهاب کاذب را فراهم و زمینه انسجام فکری جامعه را با آسیب مواجه می‏سازد.

انتظار طبیعی ملت بزرگوار و هوشیار ایران اسلامی از رسانه‏های خودی این است که در برابر تهاجم نرم رسانه‏های بیگانه مقاومت کنند و پایداری خود در برابر توطئه‏ها و ترفندهای دشمنان ملت ایران را رمز ماندگاری خویش در آینده به شمار آورند.

ایرانیان موحد که وارث فرهنگ اصیل و نجیب الهی - انسانی در طول تاریخ بشر هستند و در 1400 سال گذشته پرچمدار حمایت و تبعیت از اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بوده و در روزگار کنونی به نام خدا و برای تحقق عدالت جهانی و نجات بشریت از چنگال اختاپوس استکبار و صهیونیسم قیام کرده‏اند حقیقتاً شایسته رسانه‏هایی حقیقتگو، آرمانگرا و عدالتخواه با نگاهی جهانشمول هستند. شکوفایی و پویایی رسانه‏های آزاد و مستقل از بیگانگان حق مسلم ملت ایران است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *