شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱۸
۲۲

پیغام محرمانه از سوی یک مقام ایرانی در مورد شيخ النمر

چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۸
کد مطلب: 380658
این پیغام یکی دو مورد از نقاط استراتژیک عربستان در حوزه امنیتی، نظامی، اقتصادی و سیاسی را نیز مورد توجه قرار داده بود.
پیغام محرمانه از سوی یک مقام ایرانی در مورد شيخ النمر
به گزارش جهان؛ سایت پارس نوشت: مقامات سعودی که مهرماه سال گذشته شيخ باقر النمر را به اعدام محکوم کرده بودند با پیغام یک مقام ایرانی از موضع خود عقب نشینی کردند.
 
مقامات سعودی بعد از دستگیری شيخ باقر النمر سرشناس ترین روحانی ساکن عربستان در سال 91 و محکومیت وی به اعدام در سال 92، با یک پیغام محرمانه از سوی یک مقام عالی امنیتی ایران که مسوولیت تحولات خارجی و منطقه را بر عهده دارد روبرو شدند.
 
در این پیغام به برخی عواقب این ماجرا و فعال شدن برخی اتفاقات در کشور عربستان اشاره شده بود. این پیغام یکی دو مورد از نقاط استراتژیک عربستان در حوزه امنیتی، نظامی، اقتصادی و سیاسی را نیز مورد توجه قرار داده بود.
 
 
در حوزه مسایل فرهنگی نیز واکنش مراجع تقلید شيعه و تبعات آن به مقامات آل سعود هشدار داده شده است. ایران همچنین به موج نارضایتی اهل سنت عربستان نسبت به حاکمان عربستان اشاره کرده که در مقابل جریان وهابیت در حال تبدیل به یک جنبش اجتماعی می شوند. در عین حال که وحدت شیعه و سنی در این مناطق رو به گسترش است.
 
عربستان از سال گذشته چندین بار موج آزار و اذیت علیه شیخ نمر و اطرافیانش را ادامه داد لیکن به دلیل پیغام مقام ایرانی از اجرای حکم اعدام عقب نشینی کرد لیکن چند وقتی است که تحولات یمن موجب لطمه به منافع آل سعود شده است مجددا احکام سنگین و جدیدی را مبنی بر زندان سنگین، جریمه و محدودیت های اجتماعی را مطرح ساخته است که هیچ منبع سعودی جرات اعلام آن را نداشته لیکن منابع بحرینی حکم جدید را برای سنجش ایران و افکار عمومی جهان اسلام، مطرح ساخته اند.
 
گفته می شود علاوه بر پیغام مقامات ایرانی، پيغام‌هاي مشابهي که از طرف مراجع شيعي داده ‌شده است.
 
برادر روحانی برجسته عربستان چندی پیش با تاکید بر این که ایشان بخشی از جنبش اصلاح‌طلبانه مردم این کشور است، گفته است: دولت سعودی با محاکمه وی می‌خواهد مردم را بترساند تا از مطالبه اصلاحات دست بردارند.
 
محمد باقر النمر برادر آیت الله شیخ نمر النمر، اظهار داشته است: جلسه محاکمه اخیر شیخ نمر برگزار شد و قرار بود افرادی که در روز هشتم ژوئیه 2012 در یک رویارویی مسلحانه برادرم را دستگیر کرده بودند، در دادگاه حضور یافته و در برابر قاضی و خود شیخ النمر به شرح ماجرا بپردازند، اما وقتی در دادگاه حاضر شدیم از این گروه خبری نبود.
 
محمد النمر افزود: قاضی توضیحات قانع کننده ای برای عدم حضور گروه بازداشت کننده شیخ نمر ارائه نکرد و به گفتن این جمله اکتفا کرد که "حضور این گروه در دادگاه غیر ممکن است".
 
وی خاطرنشان کرد که شیخ نمر بخشی از جنبش اصلاح طلبانه مردم عربستان است که خواستار رسیدن به حقوق حقه خود و انجام اصلاحات در این کشورند و می خواهند تبعیض قومیتی در حق شیعیان ساکن عربستان مخصوصا در منطقه شرقی این کشور پایان یابد و این موضوعی است که خوشایند حکومت نیست.
 
برادر شیخ النمر تاکید کرد: مقامات دولت عربستان تلاش می کند با محاکمه ایشان، به مردم این پیام را برساند که باید دست از مطالبه اصلاحات بردارند.
 
 
فعالیت‌های سیاسی و بازداشت‌ها توسط رژیم سعودی

نخستین بازداشت شیخ نمر به می 2006 میلادی بازمی‌گردد، هنگامی که شیخ به محض بازگشت از سفر کوتاه‌مدتش به بحرین و بازگشت به عربستان، به دلیل مشارکت در همایشی بین‌المللی قرآن کریم از سوی نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد.
 
اتهام شیخ این بود که در این همایش، در عریضه‌‌ای، از رژیم سعودی خواسته بود به "قبرستان بقیع" رسیدگی کرده، مذهب "تشییع" را به رسمیت شناخته و شیوه‌‌های آموزشی و درسی کنونی حاکم بر عربستان را تغییر داده یا لغو کند؛ همین.
 
اما بازداشت مجدد شیخ نمر، به 23 آگوست 2008 میلادی بازمی‌‌گردد که در شهر "القطیف" به دست نیروهای امنیتی رژیم سعودی بازداشت شد. این بار اتهام شیخ برای بازداشت بنابر ادعای رژیم سعودی درخواست از شیعیان مناطق شرقی عربستان برای آماده‌شدن به منظور دفاع از خود و جامعه خویش بود که رژیم ادعا می‌‌کرد، این سخنان نمر به معنی تحریک شیعیان عربستانی برای جدایی از حکومت مرکزی بود.
 
رژیم سعودی از بیم قیام مردمی و خشم و غضب شیعیان مناطق شرقی عربستان شیخ نمر را 24 ساعت پس از بازداشت آزاد کرد.
 
این روحانی برجسته عربستانی یک بار دیگر در مارس 2009 میلادی در معرض بازداشت قرار گرفت.
 

آیت الله شیخ نمر آل نمر در اثر حمله مسلحانه نیروهای امنیتی ربوده و به مکان نامعلومی انتقال داده شد. «محمد النمر» برادر آیت الله نمر باقر النمر با یادآوری تیراندازی به شیخ نمر النمر، هنگام بازداشت ایشان و تاکید بر اینکه بر اثر این ماجرا، شیخ النمر فلج و زمین گیر شد، گفته است که برای خارج کردن گلوله از کمر شیخ نمر، باید بر روی او عمل جراحی صورت گیرد، اما مسؤولان زندان، درمان‌های لازم را برای او انجام نمی‌دهند.
 
در حالی که او در زندان به سر می برد، همسرش درگذشت و نیروهای امنیتی سعودی حتی اجازه حضور وی در مراسم خاکسپاری همسرش را به او ندادند.
 
ناگفته نماند در طول این مدت، نیروهای امنیتی آل سعود انواع شکنجه های بدنی و روحی - روانی را بر آیت الله نمر اعمال کردند. در جریان این شنکجه ها، دندان های آیت الله نمر، بازو و ران وی شکسته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
خالی بندیه! این مقام اگر اینقدر تهدیدش اثر دارد عربستان را از عراق عقب بکشد!
حسین ف
عربستان در حال فروشپاشی است مگر نمی بینی ، اینها به آخر رسیده اند و در مقابل جنایات اسرائیل ساکت نشسته و حتی دارند از اسرائیل حمایت میکنند ، چرا ؟ چون دیگر در بین امت خودشان نیز هیچ جایگاهی ندارند چشمانت را کمی باز کن
Iran, Islamic Republic of
ممکن هم است که واقعیت باشد. چون هر چیزی حد و اندازه ای دارد. این تهدید نمی تواند موجبات انصراف عربستان از منافعش در عراق شود ولی ممکن است بتواند از اعدام آیت الله شیخ نمر آل نمر جلوگیری کند.
ناصر
Iran, Islamic Republic of
و لعنت الله علی القوم الظالمین
همه ظالمین
وحشی گری آل سعود و غارت منابع و بذل و بخشش های فراوان برای کشتار مسلمانان به یک رویه عادی برای این رژیم منحوس تبدیل شده آیا وقت آن نرسیده که ملت های زخم خورده درسی فراموش نشدنی به این جرثومه های فساد بدن ؟
من که اسم این "یک مقام ایرانی" رو نمیدونم
ولی درود خداوند بر فرمانده دلیر سپاه قدس...
برسد روزی که کاخ ظلم وستم سعودی های وهابی به دست ما ویران و بقعه مطهر و باشکوه امامان غریب بقیع آباد شود
مهدی آقائی
Australia
سلام
انشاءالله . انشاءالله
Iran, Islamic Republic of
و سیعلم الذین ظلمو أی منقلب ینقلبون
ممد
United Kingdom
بحث عربستان را خود عربستانی ها و عرب ها حل خواهند کرد ایران موضع وحدت افرینی خودش را ادامه خواهد داد و از رویا رویی مسلمان با مسلمان به نفع امریکا جلوگیری خواهد کرد
ان شا ء الله
Iran, Islamic Republic of
از كي تابحال . آل سقوط يهودي ساخته . مسلمان شده اند كه ما نمي دانيم ؟!

هههههههههههه
سرور
خودت فهمیدی چی بلغور فرمودی.آقا یا خانم از انگلیس.
درود بر آیت الله شیخ نمر.
Iran, Islamic Republic of
ميبينم از اوامر پدر خوانده خوب اطاعت ميكني
محمدرضا
با سلام
این نظر برادرمان از انگلیس بسیار نظر دقیق و جالبی است و با سیاست های جمهوری اسلامی و واقعیبات منطقه نیز همخوانی دارد لطفا به نظرات احترام بگذارید و اگر هم نمی پذیرید مودّبانه و مستدلّ آن را ردّ کنید
م
United Kingdom
مقام معظم رهبری :امروز جهان اسلام در شرايط خطيري قرار دارد و يكي از مهمترين مسائل آن، تلاش و شگردهاي قدرتهاي سلطه گر براي ايجاد اختلاف و سوءظن ميان مسلمانان است.
م
United Kingdom
مقام معظم رهبری :امروز يكي از مهمترين مسائل جهان اسلام، تلاش گسترده قدرتهاي بزرگ و عوامل آنها براي ايجاد اختلاف ميان امت اسلامي است كه بايد با بهره گيري از فرصت كم نظير حج، در جهت ايجاد اتحاد و تفاهم و برطرف كردن عوامل اختلاف و سوءظن‌ها اقدام كرد.
م
United Kingdom
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر اينكه بايد در ايام حج، با تمام توان در جهت صاف كردن دلها و كم كردن كينه ورزيهاي مصنوعي تلاش شود، گفتند: متأسفانه برخي از مسلمانان اعم از شيعه و سني، از روي غفلت، با تهمت زني‌ها و دروغ پردازي‌ها به دشمنان امت اسلام كمك مي‌كنند و در خدمت منافع امريكا و صهيونيسم قدم برمي دارند.

حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: مسلمانان بايد با هوشياري و همدلي، حربه دشمن را از دست او بگيرند.
اگه محرمانه بوده پس شماها از کجا می دونید؟
مهدی اسدی
سلام علیکم : ائمه مظلوم شیعه هم همیشه با سختی و مشکلات امور پیروان خود را اداره کرده و همه آنها به غیر از حضرت صاحب (سلام الله علیهما ) به شهادت رسیدند . پیروان آنها هم به دست این مشرکین و کافران از جمله آل مورد رنج و آزار و اذیت قرار می گیرند .
فردوس
بعد از تونس و لیبس و مصر و بقیه ارباب ظلمه نوبت عربستان نیز در حال نزدیک شدن است.
غایب
Russian Federation
خدا در مقابل این ظالمان خبیث خیلی طاقت وصبر دارد -به یاری نطرات شیخ نمر برویم تا حکام نادان سعودی بفمند