چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۰
۱

کدام تیم برنده نقل و انتقالات فوتبال است

مسعود پاشنا
دوشنبه ۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب: 430553
در بین این تیمها بیشتر نگاهها به دو تیم محبوب و پر هوادار پایتخت است که فصل گذشته را با ناکامی مطلق پشت سر گذاشتند .
پس از برگزاری جام حذفی فصل رسمی نقل و انتقالات فوتبال آغاز شد و تیمهای لیگ برتری برای ترمیم و تقویت تیمشان به تکاپو افتادند تا بازیکنان مورد نظرشان را با نظر کادر فنی جدید جذب کنند .

در بین این تیمها بیشتر نگاهها به دو تیم محبوب و پر هوادار پایتخت است که فصل گذشته را با ناکامی مطلق پشت سر گذاشتند .

هنوز به نیمه های فصل رسمی نقل و انتقالات فوتبال لیگ‌برتر نرسیده‌ایم که از همه باشگاه‌ها، ناله بی‌پولی به گوش می‌رسد. شرایط واقعاً بد است، یکسری مدیران غیرفوتبالی طی سال‌های گذشته، بدون فکر کردن به آخر و عاقبت کار، قیمت فوتبال را هزاران برابر از واقعیتی که دارد، بالا‌تر بردند اما حالا همه باشگاه‌ها به مشکل برخورده‌اند.

با این حال، پرسپولیسی‌ها با تمام بی‌پولی‌ای که گریبان‌شان را گرفته، شروع خوبی داشتند. شنبه هفته قبل بود که با حضور ۸ بازیکن تمرینات این تیم استارت خورد و این در حالی است که استقلالی‌ها عصر شنبه تمرین‌شان را شروع کردند. سوشا مکانی، مهرداد کفشگری، بابک حاتمی، محسن بنگر، افشین اسماعیل‌زاده، فرشاد احمدزاده، مرتضی قدیمی‌پور، میلاد کمندانی، احمد نوراللهی و علی علیپور بازیکنانی بودند که کم‌کم در طول هفته به تمرینات اضافه شدند.

در سمت دیگر، استقلالی‌ها صبح شنبه جلسه‌ای با حضور بازیکنان و مدیریت و کادرفنی جدید داشتند تا به زودی کارشان را آغاز کنند.
استقلالی ها در حال حاضر بازیکنان اصلی خود را نمی‌شناسند. مذاکرات با بازیکنانی که قرارداد دارند،و یا آزاد شده‌اند، حضورشان ۵۰-۵۰ است و باید جذب شوند، به صورت جدی در استقلال شروع نشده و تنها دو خرید قطعی داشتند‌؛ جابر انصاری و محمدامین حاج‌محمدی. البته در لیست ابتدایی مظلومی، نامی از این دو نبود و اسم نکونام، رحمتی، تیموریان و… را می‌دیدیم اما پرسپولیسی‌ها شرایط بهتری دارند. آنها اکثر بازیکنان خود برای فصل بعد را می‌شناسند. یک حساب و کتاب ساده، این موضوع را ثابت می‌کند.

هر باشگاه لیگ‌برتری می‌تواند ۱۸ بازیکن بزرگسال، ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال، ۸ بازیکن در رده جوانان و ۳ به علاوه یک بازیکن خارجی داشته باشد. سوشا، کفشگری، حاتمی، خالقی‌فر، بنگر، اسماعیل‌زاده، احمدزاده و کامیابی‌نیا به علاوه رامین رضاییان که دیروز پرسپولیسی شده، ۹ بازیکن این تیم را تشکیل می‌دهند. حمیدرضا علی‌عسگری، علیرضا نورمحمدی، امید عالیشاه، مهدی طارمی، هادی نوروزی و محمد نوری نیز ظرف امروز و فردا و پس از رفع مشکلات قراردادشان، تمدید خواهند کرد.

از جمع خارجی‌ها، فعلاً حضور مایکل اومانا در تیم محتمل‌تر است. در جمع بازیکنان زیر ۲۳ سال نیز احمد نوراللهی، مرتضی قدیمی‌پور، علی علیپور و میلاد کمندانی قطعی شده‌اند و ۵ جای خالی در این لیست وجود دارد. به طور کلی ۲۰ بازیکن فعلاً در لیست قرار گرفته‌اند و پرسپولیس هنوز می‌تواند به فعالیتش در بازار نقل و انتقالات ادامه دهد.

تنها نکته مبهم در قرمزها قصه سید جلال است ، در حالی که سید جلال حسینی موافقت ضمنی خود را برای حضور در پرسپولیس اعلام کرده بود و حتی در جلسه با نژادفلاح آن را رسما اعلام کرده بود، با تغییر صورت یافته برانکو اعلام کرد نیازی به مدافع ملی پوش ایران ندارد.
این در حالی است که جلال حسینی در طول سالیان گذشته یکی از مدافعان باثبات لیگ ایران و تیم ملی بود که کارلوس کی روش هم نظر مثبتی روی او داشته است. اما برانکو ایوانکوویچ طی روزهای گذشته صراحتا اعلام کرده نیازی به سیدجلال حسینی ندارد. اظهارنظری که همه دوستداران فوتبال به دنبال این هستند تا دلیل ممانعت برانکو برای عقد قرارداد با سیدجلال حسینی را بدانند.

برانکو در گفتگوهای فنی با مسوولان باشگاه اعلام کرده با توجه به اینکه جلال حسینی تیم را به عقب می کشد و سیستم تیم را تدافعی می کند ترجیح می دهد از او استفاده نکند.
این ادعا در حالی مطرح می شود که با حضور برانکو ایوانکوویچ در راس هدایت پرسپولیس، این تیم به سیستم تدافعی گرایش بیشتری داشته و همه کارشناسان به این نکته صحه گذاشته اند.
سیدجلال حسینی در حال حاضر از چند تیم لیگ برتری پیشنهاد جدی دریافت کرده و احتمالا تا فردا قرارداد رسمی اش را امضا خواهد کرد.
به هر روی در لیستی که برانکو به باشگاه داده، دروازه‌بان، دفاع راست، دفاع چپ، هافبک تدافعی، مهاجم نوک، دفاع میانی و هافبک راست دیده می‌شد. مهاجم و مدافع خارجی به همراه یک جای خالی برای جذب بازیکن آزاد، دیگر خواسته برانکو بود که باشگاه طبق همین موضوع مشغول مذاکره است. پرسپولیسی‌ها رامین رضاییان را به عنوان مدافع و هافبک راست و همچنین کمال کامیابی‌نیا را به عنوان هافبک تدافعی جذب کرده‌اند، به دنبال مهرداد جماعتی برای دفاع چپ هم هستند و البته ماجرای حضور پاشنکو یا یک گلر دیگر نیز هنوز روشن نیست. استقلالی‌ها تا همین‌جا نیز حداقل روی کاغذ و شرایط از پرسپولیسی‌ها عقب هستند اما پرسپولیس نیز جای نگرانی دارد …
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


میلاد
تیمی که پول بیشتری داشته باشههههههههه