جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۵
۴

شلیک موفق موشک از سامانه «باور ۳۷۳» برای نخستین بار

جمعه ۷ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب: 377553
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) از شلیک موفقیت‌آمیز موشک از سامانه پدافندی باور ۳۷۳ برای نخستین بار خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم امیر فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء(ص) از اولین شلیک موفقیت‌آمیز موشک از سامانه پدافندی باور ۳۷۳ خبر داد و گفت: امروز در نقطه‌ای قرار داریم که اگر یک سامانه موشکی برد بلند یکی از کشورها را به من بگویند که بدون دغدغه به شما تحویل می‌دهیم بنده عرض می‌کنم که من سامانه موشکی باور ۳۷۳ تولید داخل را که اولین شلیک موفقیت‌آمیز خود را داشته از آن بهتر می‌دانم.

وی افزود: ما در طراحی و تولید این سامانه از هیچ کشوری کمک نگرفته‌ایم و باور ۳۷۳ و همچنین سامانه موشکی برد متوسط راهبردی سپاه پاسداران به نام سوم خرداد که به تازگی نیز تست شده از سامانه مشابه خارجی بهتر می‌دانیم و اتفاقی است که در کشور افتاده است و محصول همکاری و هماهنگی نیروهای مسلح، صنعت دفاعی و دانشگاه‌ها است و با یک دست هیچ صدایی بلند نمی‌شود.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء در بخش دیگری سخنانش به نحوه انهدام پهپاد جاسوسی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: پهپاد جاسوسی اسرائیل را پس از ۴۳ دقیقه تعقیب باید در جایی منهدم می‌کردیم که اتفاق ناگواری برای سایر هواپیماهای کشور رخ نمی‌داد.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه سازمان بین‌المللی هوانوردی فضای هوایی جمهوری اسلامی ایران را بهترین و امن‌ترین فضا برای عبور هواپیماها در خاورمیانه عنوان کرده و این برای ما یک افتخار است گفت: در تعقیب هواپیمای بدون سرنشین متجاوز هیچ ردی ازخود برجای نمی‌گذاشتیم و در واقع پهپاد غافلگیر بود و نمی‌‌دانست تحت تعقیب قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یگان پدافند هوایی نطنز در دقایق آخر تعقیب نزدیکترین یگان پدافند هوایی برای انهدام پهپاد جاسوسی بود و ما در این زمینه بسیار هوشمندانه عمل کردیم و تنها با شلیک یک موشک آن پهپاد را متلاشی کردیم.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء با اشاره به ارتفاع هوایی ۱۲ هزار و ۵۰۰ پایی پهپاد اسرائیلی از سطح زمین گفت: خلبانان از دور این پهپاد هیچگاه متوجه تعقیب و گریز نشدند و این محصول هماهنگی و انسجام شبکه یکپارچه کشور بود.

امیر اسماعیلی با بیان اینکه پهپاد متجاوز اسرائیلی ماموریت ویژه و خاصی را داراست گفت: این پهپاد از دو دوربین برای جاسوسی برخوردار بود و با اشراف اطلاعاتی خود در واقع مجهول را تبدیل به معلوم کردیم. ما به این پهپاد اجازه ورود دادیم تا در یک موقعیت و مکان مناسب آن را منهدم کنیم چرا که اگر در همان لبه مرز این کار را انجام می‌دادیم ممکن بود قطعات آن در داخل فرود نیاید و اطلاعات دوربینی آن را به دست نیاوریم و در واقع به نقطه‌ای که ما می‌خواستیم آمد و این موفقیت را که حاصل همان شعار مرگ بر اسرائیل است را به ملت عزیز تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه هیچ هواپیمای جاسوسی و پنهانکاری از چشمان نافذ پدافند هوایی کشور مخفی نمی‌ماند،گفت: ما نقطه گلوگاهی در راستای سامانه‌های تحقیقاتی و پیچیده راداری در کشور نداریم و می‌توانیم پهپادهای متجاوز رامورد اصابت قرار دهیم و یا آنها را به سلامت به زمین بنشانیم که شکار rq۱۷۰ محصول انسجام مشترک پدافند هوایی و اطلاعاتی سپاه و ارتش بود.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء ادامه داد: ما خود را با کشورهای منطقه و فرامنطقه‌ای مقایسه نمی‌کنیم ما کشوری هستیم که روز به روز تحریم و تهدید می‌شویم و این تهدید نه برای اینکه ما مراکز هسته‌ای داریم بلکه برای اسلامی بودن ما است و در زمانی که در کشور ما اسلام ریشه دارد خودمان را برای هر نوع تهدیدی آماده نگه خواهیم داشت.

امیر اسماعیلی در ادامه از رونمایی جدیدترین سامانه‌های پدافند هوایی در رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح خبر داد و گفت: نقطه گلوگاهی در تولید سامانه در کشور نداریم. برنامه بلندمدت پدافند هوایی این است که با کمترین تعداد رادارها قویترین دید، بیشترین برد و بیشترین تعدد فرکانسی در کشور را داشته باشیم.

وی ادامه داد: در دهم شهریور سال گذشته قول دادیم که راداری به نام شهاب را طراحی و تولید می‌کنیم که یک رادار استراتژیک با برد بلند باشد و خوب است که بدانیم همین شناسایی و کشف پهپاد جاسوسی اسرائیل توسط رادار شهاب صورت گرفت.

فرمانده قرارگاه پدافند خاتم‌الانبیاء تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که این رادار بلند را تاکتیکی کنیم و این کار امروز انجام شده است.

امیر اسماعیلی در ادامه با بیان اینکه رادار برد بلند کیهان با تکنیک بسیار پیچیده را در هر نقطه‌ای که اراده کنیم می‌توانیم ببریم، گفت: باید سامانه‌های خود را متحرک کنیم رادارکیهان امروز توانمندی پیشرفته‌ای دارد و ما را مجهز کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خدانگهدارتون
Norway
انشالله هزار تا ( مثلا ) از اینها را در گوشه گوشه مملکت کار بگذارید که پشه هم بدون اجازه وارد نشود .
سيد
Iran, Islamic Republic of
دستتونو مي بوسم
انتصروا... ينصرکم ويثبت اقدامکم
۱۲۱
باورش سخته.
باور بسازیم ولی پراید رو بگیم هزینه تولیدش زیاده.
ماشین تولیده 25 سال پیش رو به قیمت ماشین روز در آنسوی مرزها بفروشیم باور هم تولید کنیم....