شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۱
۱

کنترل یک بندر مهم در دست حوثی‌ها

پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۰۲
کد مطلب: 387453
در حالی که شبکه العربیه از مخالفت حوثی‌های یمن برای مشارکت در دولت جدید این کشور خبر داد، نیروهای حوثی‌ کنترل یک بندر استراتژیک را به‌دست گرفتند.
به گزارش جهان، ایسنا به نقل از العربیه خبر داد، حوثی‌های یمن اعلام کردند که در دولت جدید این کشور مشارکت نمی‌کنند و با طرح سهمیه‌بندی برای به‌دست گرفتن قدرت مخالف هستند.

پیشتر احزاب "اللقاء المشترک" یمن اعلام کرده بود که در صورت عدم تقسیم پست‌های وزارتی به صورت مساوی در میان احزاب در دولت مشارکت نخواهد کرد.

اخیراً رییس‌جمهور یمن خالد بحاح را به عنوان نخست‌وزیر برای تشکیل دولت مکلف کرده بود.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی اعلام کرد که نیروهای حوثی، وزارت کشور را بستند. وی در ادامه افزود: این نیروها وارد وزارتخانه شده و کنترل آن را به‌دست گرفتند. یک مرکز رسانه‌ای وابسته به حوثی‌های یمن نیز گزارش داد که نیروهای این گروه توانستند کنترل بندر الصلیف که یک بندر استراتژی مهم به‌شمار می‌آید را به‌دست بگیرند.

پیشتر نیروهای حوثی توانسته‌ بودند کنترل بندر الحدیده را به‌دست بگیرند و بدین ترتیب آن‌ها بر حرکت کشتی‌ها در این منطقه اشراف دارند.

بندر الصلیف یکی از مهم‌ترین بنادر یمن و دارای موقعیت استراتژیک به‌شمار می‌آید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رژیم سعودی به دست الحوثی ها به زباله دان تاریخ خواهد پیوست