جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اردن از بیم داعش دست به‌دامان ناتو می‌شود

دوشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۰۶:۱۵
کد مطلب: 377959
یک روزنامه عربستانی گزارش داد که اردن از بیم احتمال حمله داعش خواستار کمک ناتو برای مقابله با این گروهک شده است.
به گزارش جهان؛ فارس به نقل از روزنامه عربستانی «عکاظ» نوشت: اردن از بیم حمله احتمالی داعش به این کشور در پیامی از ناتو خواسته برای مقابله با داعش با این کشور همکاری کند.

اردن گزارش‌های امنیتی محرمانه‌ای را درباره پیش‌بینی‌های خود از حملات احتمالی داعش پیش از برگزاری نشست آینده ناتو که قرار است پنجشنبه آینده در بریتانیا برگزار شود به این سازمان ارائه داده است.

«پیتر میلیت» سفیر انگلیس در اردن اعلام کرد که کشورش و ناتو آمادگی هماهنگی و همکاری با اردن در بحث مقابله با داعش را دارند زیرا امنیت و ثبات اردن یکی از اولویت‌های بریتانیا به شمار می‌رود.

روزنامه عکاظ خبر داده که مقامات اردنی از اظهار نظر درباره این مسئله و احتمال حضور اردن در نشست آتی ناتو سر باز زده‌اند.

بعد از حمله اخیر داعش به برخی شهرهای عراقی، گروه قابل توجهی از جریان سلفی جهادی اردن از این گروه جدا شده و به داعش پیوسته‌ا‌ند. بر اساس آخرین‌ گزارش‌ها ۱۲۰۰ اردنی که برای مبارزه با دولت سوریه به این کشور سفر کرده بودند در حال حاضر به عضویت داعش در‌آمده‌اند.

اردن برای مقابله با خطر روز افزون اسلامگراهای تندرو و خطر نفوذ داعش به خاک این کشور روزانه عملیات‌های متعددی برای بازداشت افراد مشکوک به همکاری با داعش در اردن اجرا می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *