پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱

گزارش سایت فیفا از عملکرد آسیا در برزیل

شنبه ۷ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 367554
تارنمای فیفا نوشت قاره آسیا با وجود ارایه بدترین عملکرد خود طی ۲۴ سال گذشته در جام جهانی ۲۰۱۴ و در حالی که چهار نماینده این قاره حتی یک برد نیز نداشتند، امید خود را برای کسب موفقیت در جام جهانی از دست نمی دهد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از تارنمای فیفا نوشت، شکست کره جنوبی در دیدار پنجشنبه شب مقابل بلژیک، اولین حضور بدون برد آسیا را در جام جهانی از سال ۱۹۹۰ تاکنون به نمایش گذاشت.

کنفدراسیون فوتبال آسیا حذف کره جنوبی بدنبال خداحافظی ژاپن، استرالیا و ایران از این رقابتها، را ˈ یک پایان ناگهانیˈ نامید.

در دوره جام جهانی که در ۲۰۱۰ در آفریقای جنوبی برگزار شد، ژاپن و کره جنوبی به مرحله حذفی راه یافتند.

اما شیخ سلمان بن ابراهیم آل خلیفه رییس ای اف سی گفت با وجود این نومیدی، این تورنمنت تجربه آموزنده ارزشمندی برای تیم های آسیایی بود. این جام جهانی درسی برای تمام کشورهای آسیایی است.

وی افزود تیم های آسیایی به طور میانگین جوانترند و به همین علت می توانند بهتر شوند، اما آنچه که اکنون دارای اهمیت خاص است، اتحاد ماست. آسیا باید به نقاط ضعف خود اذعان کند و درعین حال باید به توانایی های خود باور داشته باشد. ای اف سی مصمم است قابلیت های کامل فوتبال آسیا را آشکار سازد.

چهار تیم آسیا در ۱۲ بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۴ فقط ۹ گل به ثمر رساندند و ۲۵ گل دریافت کردند. استرالیا به خاطر عملکرد جسورانه خود مقابل شیلی و هلند بیشترین اعتبار را کسب کرد و امید آنها را برای جام ملتهای آسیا که سال آینده میزبانی آن را به عهده دارند افزایش داد.

ایران که بعد از تساوی بدون گل مقابل نیجریه هو شد، بخاطر بازی مقابل آرژانتین که اگر گل دقیقه آخر مسی نبود همان نتیجه را مقابل این تیم تکرار می کرد، مورد تحسین قرار گرفت.

بیشترین نومیدی، سطح آمادگی ژاپن قهرمان آسیا بود که بازیکنان این تیم در باشگاههای مطرح اروپایی توپ می زنند و نسبت به موفقیت خود در رقابت با کلمبیا، یونان و ساحل عاج دلگرم بودند. آلبرتو زاکرونی سرمربی تیم ملی ژاپن که بعد از حذف این تیم خداحافظی کرد، گفت مشکل دیرینه قدرت جسمی یک عامل این ناکامی بوده است.

وی بااشاره به فرهنگ فوتبال ژاپن و مشخصه های خاص آن و تکنیک بازیکنان گفت: با این حال از نظر قدرت بدنی کم داشتیم.

هونگ میونگ بو سرمربی تیم ملی کره جنوبی نیز به مشکل قدرت بدنی اشاره کرد. هنگامی که از وی سوال شد که یک تیم آسیایی چگونه می تواند قهرمان جام جهانی شود وی پاسخ داد بازیکنان ما همیشه یک آرزو دارند، اما برای تحقق این آرزو (قهرمانی در جام جهانی) ما باید تلاش بسیار زیادی کنیم.

وی افزود در این جام جهانی ما نتایج خوبی کسب نکردیم. من فکر می کنم هر تیم به سبک متفاوتی بازی کرد، اما در مجموع فکر می کنم نقاط ضعف زیادی در تیم های آسیایی وجود دارد.

دستاورد کره جنوبی در صعود به مرحه نیمه نهایی در جام جهانی ۲۰۰۲ به نظر می رسید آسیا را به عنوان یک قدرت فوتبالی مطرح کرده است، اما آن عملکرد نقطه اوج این منطقه می ماند.

شیخ سلمان رییس ای اف سی ابراز امیدواری کرد که ابتکارات جدید تا جام جهانی ۲۰۱۸ مثمرثمر واقع شود.

وی با تاکید بر لزوم ارتقای سطح بازی فوتبال آسیا افزود فرصتی برای صبر کردن نداریم.

شیخ سلمان افزود ما به دنبال ارتقای کیفیت فوتبال، زیرساخت ها، رقابتها و اداره فوتبال هستیم امیدواریم آثار آن تا جام جهانی بعدی پدیدار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *