پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

لایحه بودجه 91 فله‌ای تصویب نمی‌شود

چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۰۵
کد مطلب: 217154
نماینده مردم تهران،‌ ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس با بیان اینکه برخی‌ می‌خواهند مجلس بودجه را فله‌ای تصویب کند، گفت: بررسی لوایح سالانه بودجه مهم‌ترین طرح در دستور کار مجلس است که باید با دقت کامل انجام شود.
حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با فارس در اسلامشهر اظهار داشت: تمام درآمدها و هزینه‌های کشور باید در یک چارچوب مشخص و قانونمند انجام شده و احدی حق ندارد خارج از این چارچوب پول بیت‌المال را مصرف کند.

وی تصریح کرد: این چارچوب سالانه از سوی دولت و در قالب لوایح بودجه به مجلس تقدیم شده و پس از طی یک دوره فرایند مشخص به تصویب رسیده و به دولت ابلاغ می‌شود.

 

* دولت حق هزینه بیت‌المال خارج از لایحه بودجه را ندارد

رئیس کمیسیون طرح تحول اقتصادی اظهار داشت: پس از ابلاغ لایحه بودجه، هیچ مسئولی حتی رئیس جمهور و اعضای هیئت وزیران نمی‌توانند خارج از قانون لایحه بودجه از بیت‌المال هزینه کنند.

مصباحی‌مقدم ادامه داد: به دلیل این حساسیت باید لایحه فوق به صورتی در مجلس بررسی و تصویب شود که اشکالات به حداقل رسیده و با کار کارشناسی کامل قانون بودجه کشور به تصویب برسد.

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در مورد ارائه و تصویب لایحه بودجه سال‌های 90 و 91 اظهار داشت: متاسفانه برخی‌ها نمی‌خواهند نمایندگان مجلس دقت لازم در زمان بررسی لایحه فوق را داشته باشند.

رئیس سابق کمیسیون اقتصادی مجلس افزود:‌ این افراد معتقدند که مجلس باید به صورت کلی و در یک جلسه لایحه بودجه را تصویب کنند که ما در پاسخ می‌گویم،‌ بودجه موضوعی نیست که بشود فله‌ای آن را بررسی و تصویب کرد.

مصباحی‌مقدم در پایان تاکید کرد: اگر لوایح سالانه بودجه کشور به دور از کار کارشناسی و تخصصی بررسی و تصویب شود، آسیب‌های زیادی به اقتصاد کشور وارد خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *