چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۲۰
۸۹
درخواست پیگیری قضایی یک ادعای هزینه‌بر؛

زیان بیش از دو ميليارد و 100 میلیون دلاری زنگنه و ابتکار در هفت ماهه سال ۹۳ به کشور

چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب: 385851
مبلغ دوميليارد و ۱۶۰ ميليون دلار حداقل ضرر و زيان واردات بنزين در هفت ماهه سال ۹۳ است كه موجب غبطه شركت هاي پتروشيمي داخل كشور از اين باب است اما اين تنها زيان وارده نيست بلكه بايد به آن ضرر و زيان ناشي از هزينه جمع‌آوري ۱/۴ ميليارد ليتر بنزين توليدي پتروشيمي‌ها را كه براساس اخبار نادرست خانم ابتكار و آقاي مسجد جامعي از مصرف داخلي جمع‌آوري شد هم به آن افزود كه به ازاي هر ليتر هزينه جمع‌آوري حداقل ۵۰۰ ريال ضرر و زيان دارد.
زیان بیش از دو ميليارد و 100 میلیون دلاری زنگنه و ابتکار در هفت ماهه سال ۹۳ به کشور
به گزارش جهان، مقام معظم رهبري در دوران مبارزات انتخاباتي يازدهمين دوره رياست جمهوري به كانديداها پدرانه توصيه كردند دولت جديد اقدامات خوب دولت قديم را ادامه و خطاهاي آن را تكرار نكند. يكي از اقدامات خوب دولت قبل مقابله با تحريم فروش بنزين توسط اجانب و اهتمام در توليد بنزين در داخل و خودكفايي و بي‌نيازي از واردات اين فرآورده با حداكثر استفاده از توان شركت‌هاي پتروشيمي و تحقق شعار"ما مي‌توانيم" بود.

عناصري از دولت مشخصا خانم معصومه ابتكار و آقاي بيژن نامدارزنگنه و عنصري علي‌الظاهر خارج از دولت (آقاي مسجد جامعي) از بدو استقرار دولت يازدهم برخلاف توصيه معظم‌له با نشانه‌گيري اين نقطه قوت دولت دهم و با تمسك به هياهو در جرايد زنجيره‌اي با ادعاي بي‌اساس سرطان‌زا بودن بنزين پتروشيمي‌ها تخلفات عديده‌اي را موجب شدند كه بعد از گذشت يك سال جنجال با اذعان معاون رئيس‌جمهور و سخنگوي دولت به سرطان‌زا نبودن بنزين توليد داخلي اين تخلفات منتهي به اتلاف بيت‌المال و تحميل ميلياردها ريال هزينه بر دوش دولت- بخوانيد ملت - به شرح زير شده است.

۱- معصومه ابتكار بدون داشتن هيچ‌گونه صلاحيت علمي و تجربي در حوزه نفت و گاز و فرآورده‌هاي نفتي، همصدا با دشمنان خارجي كه خودكفايي ايران را در هيچ زمينه‌اي برنمي‌تابند در يك تقسيم كار سازماني با رئيس وقت شوراي شهر بدون اتكاء به‌هيچ سند مثبته مسلم‌الصدور مرجع صلاحيتداري بر طبل آلوده بودن و سرطان‌زا بودن بنزين توليدي پتروشيمي‌ها مي‌كوبند و بدون آنكه بفهمند فرق‌ بين بنزين ريفرميت با بنزين مورد استفاده مصرف‌كننده چيست و اكتان‌افزا كدام است، تخلف يا بهتر بگويم جرم مشهود نشر اكاذيب و تشويش اذهان عمومي را موجب گرديدند و ادعايي را مطرح مي‌كنند كه نه تنها هيچ مرجع آزمايشگاهي و علمي و پژوهشي صلاحيتداري آن را تاييد نمي‌كند بلكه سخنگوي دولت روز چهارشنبه ۱۶/۷/۹۳ در رسانه ملي آلوده نبودن آن را هم تاييد مي‌كند هرچند دو روز بعد تحت فشار همين عناصر و به خاطر آثار حقوقي مترتب بر بيش از يك سال نشر اكاذيب و تشويش اذهان و اتلاف ميلياردها ريال به شرح مندرج در كيهان مورخ ۱۸/۷/۹۳ مورد تكذيب قرار مي‌گيرد كه همين تاييد و تكذيب دو روزه به تشويق اذهان مي‌افزايد.

۲- اين دو نفر با سوءاستفاده از موقعيت شغلي در شوراي شهر و سازمان حفاظت از محيط‌زيست بدون در دست داشتن سند مسلم‌الصدور آلودگي بنزين توليد داخلي از مرجع صلاحيتدار علمي و موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي، براساس تعاملات حزبي، گروهي حاميان فتنه ۸۸ كه بغض و داغ ۲۵ ميليون راي مردم به دولت دهم را بعد از گذشت سال‌ها هنوز بر سينه دارند و در تباني آشكار با وزير نفت وي را ترغيب به توقف بنزين توليد پتروشيمي‌ها كرده و موفق به صدور دستور خلاف قانون وزير نفت به واردات بنزين از خارج به عنوان جايگزين توليد داخل مي‌شوند.

۳- همزمان با توقف بنزين توليدي پتروشيمي‌ها و باز كردن راه واردات بنزين و تامين نظر اجانب در نفي شعار به شعور تبديل شده "ما مي‌توانيم" خانم ابتكار جايزه و نشان مجلس فرانسه را از سوي بنياد انرژي مي‌گيرد و مي‌شود بانوي زيست‌محيطي جهان.

۴- از زمان توقف توليد بنزين ريفرميت پتروشيمي‌ها كه مصادف با تاريخ صدور دستور واردات بنزين از خارج توسط وزير نفت مي‌باشد حدودا روزانه ۱۰ ميليون ليتر بنزين به مراتب پايين‌تر از كيفيت بنزين توليد داخلي به كشور وارد مي‌شود و پس از ورود اين حجم بنزين و منتفع شدن دلالان و هورا كشيدن دشمنان خودكفايي كشور، خيال خانم ابتكار و آقاي مسجد جامعي و جناب بيژن نامدار زنگنه راحت شده و ديگر پيگير اين موضوع نمي‌شوند كه آيا بنزين‌هاي وارداتي آزمون آروماتيك و آزمون بنزين و استانداردهاي ۴۹۰۲ و ۴۹۰۴ را دارند يا نه؟ و بحث بنزين‌هاي توليد پتروشيمي‌ها آن‌قدر پروپاگاندا مي‌شود كه كسي متوجه نباشد كه بنزين‌هاي وارداتي جايگزين آن پانيلي شناخته مي‌شود كه به دليل بي‌كيفيتي خريدار آن فقط افغانستان است.

۵- علي‌ايحال با ورود حدود روزانه ۱۰ ميليون ليتر بنزين وارداتي به عنوان جايگزين بنزين توليد داخل در حدفاصل زمان با يك حساب دودوتا چهارتا آقايان مسجد جامعي، بيژن نامدار زنگنه و خانم ابتكار، مسبب اتلاف بيت‌المال و تحميل ضرر و زيان بر ماليه عمومي كشور شده‌اند كه تقويم ريالي آن به صورت ناخالص به شرح زير است و تسجيل خالص ضرر و زيان با رجوع به صورت‌هاي مالي شركت ملي نفت ايران و شركت پخش و پالايش و شناسايي معامله‌گران برعهده حسابرس مستقل ديوان محاسبات و بازرس قانوني شركت نفت و سازمان حسابرسي خواهد بود كه به صورت تقريبي در مقطع زماني فروردين ۹۳ تا مهرماه سال جاري به نرخ هر ليتر بنزين وارداتي با هزينه حمل و نگهداري و توزيع به مبلغ حدود يك دلار و ۳۰ سنت به تقويم زير است.
  2/160/000/000=يك دلار×10/000/000 ليتر× 216 روز = 7 ماه

۶- مبلغ دوميليارد و ۱۶۰ ميليون دلار حداقل ضرر و زيان واردات بنزين در هفت ماهه سال ۹۳ است كه موجب غبطه شركت هاي پتروشيمي داخل كشور از اين باب است اما اين تنها زيان وارده نيست بلكه بايد به آن ضرر و زيان ناشي از هزينه جمع‌آوري ۱/۴ ميليارد ليتر بنزين توليدي پتروشيمي‌ها را كه براساس اخبار نادرست خانم ابتكار و آقاي مسجد جامعي از مصرف داخلي جمع‌آوري شد هم به آن افزود كه به ازاي هر ليتر هزينه جمع‌آوري حداقل ۵۰۰ ريال ضرر و زيان دارد.
ميليارد ريال 2/050=500×4/100/000/000
دلار 77/358/490=26500÷2/050/000/00/000
2/237/358/490=77/358/490+2/160/000/000

۷- با توجه به مراتب فوق بعداز يك سال شايعه‌پراكني و نشر اكاذيب و تشويش اذهان يك خانم و دو آقاي مصدر كار در سازمان محيط‌زيست و وزارت نفت و شوراي شهر حداقل ۲۳۷/۲ ميليون دلار از منابع ارزي كشور براي واردات كالايي كه در داخل كشور قابل توليد بوده حيف مي‌گردد و متعاقب آن بدون رعايت قانون (قانون حداكثر استفاده از توان توليدي كشور مصوب ۹۱) مبالغ معتنابهي از بابت وجوهي كه به جيب دلال و واسطه خريد مي‌رود ميل مي‌گردد و در اين حيف و ميل بيت‌المال و خزانه كشور و توان توليدي كشور معادل كل مبلغ متضرر مي‌گردد.

۸- توقف توليد ريفرميت پتروشيمي‌ها كه موجبات ورود غيرقانوني بنزين از خارج را فراهم ساخته براساس ادعاي واهي اين خانم و آن دو آقا در حالي است كه نه تنها هيچ سند مسلم‌الصدوري از مراكز علمي، تحقيقي و پژوهشي صلاحيتدار اين آلودگي را تاييد نكرده بلكه كميسيون‌هاي تخصصي مجلس بر عدم آلودگي آن صحه گذاشته‌اند.

۹- رويداد مالي و هزينه‌هاي مترتب بر توقف توليد بنزين پتروشيمي‌ها و واردات حداقل ۲۳۷/۲ ميليون دلار بنزين و تخلف از قانون حداكثر استفاده از توان توليدي كشور مصوب سال ۹۱ منتهي به اتلاف بيت‌المال و دريافت و پرداخت‌هاي ناشي از آن مصداق تخلفي منطبق با بندهاي هـ و ح از ماده ۱۳ قانون ديوان محاسبات كشور است كه مسئوليت آن متوجه يك خانم و دو آقاست و با توجه به وقوع جرم عمومي تشويش اذهان و نشر اكاذيب مستلزم رسيدگي در مرجع صلاحيتدار ماده ۲۳ قانون ديوان محاسبات كشور است و در صورت اثبات و احراز آن مرجع به رعايت تبصره ۲ ماده ۲۳ مستلزم تعقيب در مرجع قضائي است(البته بعد از صدور راي جبران ضرر و زيان) و اين دعوا بايد در كمال آرامش در مرجع صالح طرح و رسيدگي شود نه در صفحات روزنامه‌ها!

۱۰- با توجه به مراتب فوق پرسش اين است اگر دادستان ديوان محاسبات در اين موضوع به رعايت ماده ۲۱ و تبصره ۲ آن به وظيفه خود در راستاي پاسداري از بيت‌المال عمل كرده يا در شرف عمل است بايد به او دست مريزاد گفت و اگر به اين وظيفه عمل نكرده يا نمي‌خواهد عمل كند بايد به اين پرسش مردمي پاسخ گويد كه پس ماموريت ديوان محاسبات چيست و پاسدار بيت‌المال كيست؟ مردم چه گناهي كرده‌اند كه بايد هر روز شاهد دعواي مسئولين در روزنامه‌ها و در عين حال انفعال دستگاه‌هاي نظارتي باشند؟
منبع: رسالت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
... ابتکار سواد نداره پ..؟؟؟؟
United States
این چه سوالیه؟
مگه نمی گن ایشون متخصصه؟ دکتره؟
محمد
Germany
سلام :
مردم فراموش نمیکنند اون جمله احمدی نژاد را که گفت دانشگاه آزاد همینطـــــــــــــــــــــــــــــــوری دکترا داد !
امید وارم این خانم جزو اون دکترا ، دار ها نباشه .
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه هاي دولتي نيز با اين سهميه ها از اين دكترا ميندازن بيرون
بابا سرهنگ رو چه به وزارت صنعت ونفت
حسين
چرا مجلس وقتي به اين موضوع ورود كرده است و دو كميسيون مجلس در اين باره تحقيق كرده و اظهار نظر كرده اند، نمايندگان مردم بر اساس نتايج بررسي هايمجلس از وزير سوال نمي كنند يا بواسطه اين خسارات ناشي از واردات وزير نفت را استيضاح نمي‌كنند؟
انقدر عدم اگاهی و مدیریت های یک بعدی هم برخی حزبی های شما به مملکت اسیب رسانده است که کشور ساله ها باید جواب گوی ان باشد اما از نظر من در صورت اثبات مشکلی برای پیگری وجود ندارد در صورتی که همه موارد بدون در نظر گرفتن سلایق و مصلحت بررسی شود البته نه برای این مورد خاص بلکه برای تمام موارد ی که جای سوال دارند
United States
مثل اینکه باورتون شده که بنزینای دولت قبل آلوده نبوده؟!
البته انتظار تفکر از دلواپسان انتظار خیلی زیادیه!
United Kingdom
وزارت بهداشت ادعای زنگنه و ابتکار را رد کرد تو همین دولت.
میشه لینکشو بدی ما هم ببینیم عزیزم؟ نه واقعا کجا رد کرده؟ آخه چرا از خودت حرف درمیاری؟
United States
به انگشتات زحمت بده یک جستجوی ساده است. امان از کسی که خودش رو به خواب زده
United States
شما لطف کن جستجو کن لینکشو بذار برادر از سایت وزارت بهداشت. البینه علی المدعی. شما که این چیزا رو خوب بلدید
لینک لازم نیست یه سرچ کوچولو جواب میده
تازه معاون اول دولت یازدهم همین چند روز پیش گفت که بنزین تولید داخل سرطان زا نیست !!!
مجید مجد
United States
یعنی شما از نوبخت عزیز که سخنگوی دولت تدبیر و امید هستند هم بیشتر می دونی؟؟؟خود ایشون گفتن آلوده نبوده پس جو سازی ممنوع.
نوبخت ودیگر اعضای کابینه دولت اگر خیلی میدونستن و ...نمیزاشتن کار به این همه خسارت وضرروزیان مالی برسه.
لطفا جوابیه بعدیشم بخون که اعلام کردند حرفشو تحریف کردند البته برای شما چه فرقی میکنه شما فقط خودتونو قبول دارین
نمیدونم چه جوریه هم طرفدارهای سایت جهان با فیل تر شکن میان نظر میدن!!
تارینه
ایراد ازسایت جهان نیوزه که برای بعضی از کاربرا اگر فیلتر شکن رو گاهی خاموش هم بکنند بازم پرچم کشورهای دیگه ای مثل المان یا فرانسه ظاهر میشه!!
البته بجز بعضی ازکاربرا که عشقه رفتن به امریکا داره هلاکشون میکنه وباid امریکا کامنت میزارن!!!!
تارینه
جهان ..اگر میخوای به جای بحثهایی که مربوط به خبر هست بحثهای حاشیه ای نباشه این پرچم نشون دادن ها روحذف کن .چون سیستمت توچاپ پرچمها واقعا ایراد داره!!!!اینقدر هم سانسور نکن.
ح ف
عزیز دل برادر ! شما که اهل تفکری حتما شنیده ای که معاون رییس جمهور دولت راستگویان!! گفته: بنزین های تولید داخل آلوده نبوده اند و خود دستگاه های متولی این امر در همین دولت گفته اند بنزین وارداتی استاندارد لازم را ندارد و حتما شنیده ای که گفته اند : الفضل ما شهد به الاعداء" از شما که خوبید و دلواپس نیستید و اهل تفکر و تعمق در مسایلید بعید به نظر میرسد که بدیهیات را انکار کنید اینگونه عقل و تفکر خود را زیر سوال برده اید.کار خوب را اگر دولت راستگویان ! انجام دهد بر همه است حداقل برای حفظ پرستیز و پز عقل و فکر خود هم شده ازآن دفاع کنند و اگر بد بود انتقاد و این اصل کلی حتما متوجه دولت قبل هم خواهد بود اشتباهات خطا ها قصور وتقصیرات هر دولتی قابل نقد و غیر قابل دفاع وخدمات و کار های درست هر دولتی هم قابل دفاع است واین به ژست عقلانیت وتفکر نزدیک تر است.
چرا بابا میدونیم که شما در طول یکساله پالایشگاههای تولید بنزین پاک ایجاد کردین و اصلا همه بنزین پاتی به عنوان بنزین یورو 4 وارد کشور نکردین.
بالاخره یا اقای زنگنه و خانم ابتکار راستگو هستن، یا اقای هاشمی و نوبخت، مهم اینکه دولت راستگویان منو کشته....
کسی خودش رو بخواب زده با هزار دلیل و مدرک منطقی هم نمیشه بیدار کرد!
مهدیار آستانی
کیفیت بنزین رو آزمایشگاه تعیین میکنه یا روزنامه زنجیره ای و جریانات شایعه ساز؟ فقط به جوابش فکر کن
Iran, Islamic Republic of
فقط دردولت آقای احمدی نژاد نسبت به نبودها حساس بودند الآن که همه چیز از خودشان است نیازی به پیگیری و باز گرداندن بیت المال نیست زیرا این افرادی که وزیر هستند از داخل دایره بسته می باشند
Iran, Islamic Republic of
مجلس پس چه.می کنه؟؟!! اگر این حقیقت داره پس چرا استیضاحشون نمی کنن؟؟!!! مگه این شوخیه ؟!
هوای تهران که بهتر از دو سال پیش شده سرطانش را خدا می داند و بس
زهیر
شما اهل كجایی? ما ها كه بهتر شدنی ندیدیم
هوای تهران بیش از بیست سال است که آلوده است وحدود پنج سال است که به مرز عشدار رسیده ومحض اطلاع سرکار سال گذشته طبق نظر هواشناسی پنج روز هوای سالم داشتیم
هنوز مونده تا ضرر و زیان بنزین پتروشیمی ها معلوم بشه
به عنوان یک مهندس پتروشیمی عرض می کنم مطمین باشد که بنزین پتروشیمی ۱۰۰ درصد آلوده است حاضرم با هر کسی در این مورد مناظره کنم
چرا مگه خارجی ها تو بنزین هاشون چی میرزن که ما نمیریزم؟
مناظره پیشکشتان؛ جواب مسائل مطرح شده در این مطلب را بدهید
Turkey
شما نمیخواد با کسی مناظره کنی
این همه سند منتشر شده
اگه بلدی درباره همون سندها توضیح بده
تو اصلا نمیتونی آلایندگی بنزین پتروشیمی رو توضیح بدی
مبتکر ادعای سرطانزا بودن بنزین اومد تو رسانه ملی تو برنامه خندوانه با هرو کر مناظره کرد رفت شما خبر نداری
گیرم بنزینه تروشیمی آلوده است مگه بنزینهای وارداتی یورو 4 بودن که ادعای میکنید کار خوبی میکنن وارد میکنن تو چه جور مهندسی هستی که نمیدونی کیفیت بنزینهای وارداتی چیه
خلاصه با یه حساب کتاب سرانگشتی می تونید بفهمید چقدر به نفع بعضی هاست که بنزین رو وارد کنن
اینطوری می خوان به اقتصاد مقاومتی کمک کنن؟
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
نه جانم. می خوان به "کدخدا" و نوکرای خارجی و داخلی "کدخدای عزیز" کمک کنن
Iran, Islamic Republic of
به خاطر قدردانی از اربابان خودبابت کمک در فتنه
مدعی العموم اینجا چرا ورود نمیکند ایا خواب است یا متوجه نیست
یا خواب است یا متوجه نیست یک معنی دارد
باید گفت:
یا خواب است یا نمیخواهد بیدار شود!؟
تارینه
نه خواب است ونه خودش را به خواب زده !!!به نفعشان نیست ورود کنند.
علی
آنی!
باید حقوقدانان وطن دوست و دلسوز نظام وارد عمل شوند و شکایت کنند و منتظر برخورد حضرات نشوند....
یک ایرانی
چرا مطالب را درج نمیکنید چرا سانسور میکنید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجید مجد
دورانیه دوووورانیه.کرسنتیه استات اویلیه مایه داریه میلیاردیه بنزینیه صادراتیه پتروشیمیه کاسبیه فتنه گریییه سرطانیه ژنرالیه بلدم بلدمیه ...با سبک دورانیه دووورانیه دکتر سلام بخونین این پیامو.خوش باشید.
وجدانا تو دکترا داری؟؟؟!!!!!
فکرنکنم بیشتر از سیکل خونده باشی!!!!!
بابا شما چقد عقب هستید
دفتر آقای نوبخت که تکذیب کرد .
شاهدت کیست گفت...!؟
این تکذیبه های دولت عادی شده. اول حرف میزننن بعد مثلا تحت فشار خانم ابتکار تکذیب میکنن
Iran, Islamic Republic of
روحانی متشکریم ...
جهان تو چرا گیر دادی به خانم ابتکار و زنگنه ...
برا اینکه خانم ابتکار توانایی کشور در تولید داخلی را به خاطر حق .... زیر سوال برد.
دیگه خی... به کی میگن.
چرا نظرها رو اونطور که دلت میخواد چاپ می کنی سانسورچی
مودی
Iran, Islamic Republic of
یک بار دیگر هم گفته بودم ز...فاجعه مدیریتی در نظام جمهوری اسلامی ایران است او یک بار در سال های دولت اصلاحات ....
مودی
Iran, Islamic Republic of
با این سانسور عجیبی که شما کردید و از هشت خط مطلب من یک خطشو گذاشتید فقط خودم میتونم جواب خودمو بدم چون بقیه که نمیدونن چی بوده که پاسخی بهش بدن...!!!
خوب منبع خبر روزنامه کیهان سندی از این بالاتر
فعلا مسببین تولید بنزین آلوده در دادگاه جوابگو باشند
اول ثابت کنید بنزین آلوده بوده بعد مدعی بشوید
Iran, Islamic Republic of
پسر خوب در کجای دنیا در پتروشیمی بنزین تولید می کنند بنزین را در پالایشگاه تولید می کنند نه در کارخانه پتروشیمی پس الوده بوده است
منظورت خانم اب... که با بهانه سرطانزا بودن بنزین داخلی از طریق ...را به عنوان بنزین پاک وارد کشور کرد؟
تبعیض در رفتار دیوان کاملا مشهود است!
در آن دولت و در این دولت!؟
دور همی داریم می گذرونیم دیگه
زیان داده که داده.زیان بده ولی برای بقیه.
چند درصد از این سود به عنوان حق دلالی ...
ماهان
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی
یک ایرانی
... مگر پرونده کرسنت و استات اویل و بنزین ها همه مربوط به ب.ز نیست
رامین
فکر کنم دیوان محاسبات گذاشته کرسنت و بنزین الوده را یکجا حساب کند!!!!!!!!!!!!!
قانون
Iran, Islamic Republic of
چرا پيام اينجانب را منتشر نکردي : آلودگي بنزين در پالايشگاهها را رد کرده اند چرا که آلودگي در پتروشيمي ها وجود داشته است انصافتان کجا رفته است
بابا هوارو نگاه کنید می فهمید چی الودست....خوب ازاین به بعد ضرر نمیدیم ولی سرطان می گیریم چطوره؟
United Kingdom
اگه گفتی عامل سرطانزائیش چیه ؟ حتی نمیدونی چی باعث سرطان میشه و فقط شنیده ای.
هواي تهران الان خيلي بهتر وتميزتر هستش
وسخن خانم ابتكار وزنگنه صحيح هستش
ناشناس
به خيال محاكمه باش
يوسف
پورسانتها را براي هزينه هاي انتخاباتي آينده نياز دارند.پس بايد از خارج خريد ودر ازائ ............
يوسف
آقاي .ز...به دنبال اقتصاد مقاومتي نيست ...
ارشاد
Iran, Islamic Republic of
با سلام
اعلام کرده اند آلودگي بنزين در پالايشگاهها وجود ندارد و قبلا" آلودگي در بنزين توليدي پتروشيمي ها وجود داشته است .
saeeded
جهان...
سانسورچی لطفا نظرات رو منتشر نکن یا کامل درج کن ...
.
...
آرزو
خیلی بی ادبی!!!
به خدا من اگر جای جهان بودم عمرا چاپت نمیکردم.
شما مگه میدونی جای نقطه ها چی نوشته که میفرمایید بی ادبی ؟؟؟؟؟؟
United Kingdom
بابا اگه ناراحت هستید بروید جای دیگه کامنت بزار.خوبه باز جهان بعضیهاش را منتشرمیکنه .
لطفا یک کشور رو در جهان بفرمایید که پتروشیمی هاش بنزین تولید کنن
نکته دوم اینکه شما اگر مطلع باشی از نظر مالی دولت چه بنزین رو وارد کنه و چه از داخل تهیه کنه باید به قیمت بین المللی بخره لذا اینکه حساب کردی که هزینه واردات چقدر میشه که البته غلط هم حساب کردید دقیقا همین میزان هم برای تهیه داخل باید هزینه کنن. مگه از پالایشگاه های داخلی مجانی بنزین می خرن؟
یارو
اگر در پتروشیمی ها بنزین تولید نمیکنند .حتما در اسیاب تولید میکنند
منطغد
هردم از این باغ بری می رسد.مسئولین نظارتی تا کجا میخواهند سکوت کنند؟بس نیست؟ ترا به جان آنکه دوست دارید به این موضوع رسیدگی کنید.
رضا
طرف کرسنت رو بست بازم شد وزیر فردا حتما یه پست بهتری هم به خانوم ابتکار به خاطر این....
خدا رحم کنه 3 سال دیگرو
کیان
خدا ما را مورد غضب قرار داده است چرا که سکان کشور را دوباره به دست خود به کسانی سپردیم که کشور را در سال 88 تا لبه پرتگاه بردند. هنوز از میوه ها به توت رسیدیم شک نکنید که این آدم های عقده ای باسکوت و مماشات دستگاههاي مسوول علی الخصوص مجلس چنان بلایی سر این کشور خواهند آورد که روزی صد بار از خدا طلب مرگ کنیم.
Canada
باید فرمان را به سمت خودروهای برقی و خورشیدی چرخاند.تکنولوژیهای جدید اگرچه هنوز کمی گرانتر هستند ولی مطمئنترند و آلودگیشان بسیار کمتر است.در مملکت ما هم که خورشید با شدت زیاد در اکثر سال میتابد.
جالبه بدونید با تصدی وزارت نفت توسط ]قای زنگنه در دولت آقای خاتمی قیمت نفت شدیدا کاهش یافت الآن هم این اتفاق افتاده! چرا؟
دیبا
Romania
بهوش باشید این حضرات چگونه میتوانند ثروتهای کلانی را که پای انتخابات ٨٨ و خرید مانتوهای سبز رنگ و اجاره اراذل واوباش برای تخریب و اشغال خیابانها و... خرج کرده اند بدست بیاورند . چه جایی بهتر از وزارت نفت و واردات بنزین . اف بر نمایندگان مجلس که به کسی مانند زنگنه رای اعتماد بدهند . و حالا هم مرگ سکوت گرفته اند.
جناب آقای زنگنه وزیر نفت و خانم ابتکار تمامی حق و حقوقی را که از ملت ضایع کرده اید را در یوم الحساب پس خواهید داد.