جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲۶
۲۰

سانسور افشاگری علیه بهائیت در یک مجموعه تلویزیونی!

پنجشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۲۶
کد مطلب: 375050
کارگردان مجموعه مستند «جهانشهری‌ها» از جرح و تعدیل برخی قسمت‌های این مجموعه توسط پخش شبکه سه سیما گلایه کرد.
سانسور افشاگری علیه بهائیت در یک مجموعه تلویزیونی!
به گزارش جهان، سری جدید مجموعه مستند «جهانشهری‌ها» به کارگردانی دکتر شهاب اسفندیاری، از معدود مستندهایی است که به موضوع تأثیر انقلاب اسلامی در قاره آمریکای لاتین و رشد گرایش به اسلام و تشیع در این منطقه پرداخته است. اما این مجموعه در مرحله پخش با مشکلاتی مواجه بوده که موجبات گلایه سازندگان این مجموعه را فراهم آورده است.

اسفندیاری کارگردان این مجموعه در این رابطه به خبرنگار ما گفت: در حالی که از یک ماه قبل آنونس این برنامه در اختیار پخش شبکه سه قرار گرفته بود، متاسفانه تا یک روز قبل از پخش برنامه، آن هم به دنبال تذکر و تاکید شخص مدیر شبکه، هیچ تبلیغی برای آن انجام نشد. این درحالی است که در همان ایام برای برخی سریال‌ها و فیلم‌های خارجی و برنامه‌های فوتبال مکرر تبلیغ و آنونس پخش می‌شد.

وی افزود: مسئله دیگر، جرح و تعدیل غیر منطقی برخی بخش‌های برنامه بود. مثلا ما برای هشدار دادن نسبت به فعالیت گسترده فرقه بهائیت در منطقه آمریکای لاتین، اشاره‌ای به این موضوع کرده بودیم تا اهمیت کار مبلغان شیعه چون شیخ سهیل مشخص شود و حوزه‌های علمیه ما در این عرصه فعال‌تر شوند، اما این بخش از برنامه ما به دستور مدیر پخش حذف شد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه هنر، پرداختن به تاریخ ناگفته استعمار در آمریکای لاتین و سرمایه‌گذاری سنگین کلیسای کاتولیک در این منطقه را یکی دیگر از اهداف مجموعه «جهانشهری‌ها» دانست و ابراز تاسف کرد که قسمت هشتم این مجموعه که به برخی از این موضوعات می‌پرداخت اجازه پخش نیافت.

اسفندیاری با تاکید بر اهمیت معرفی تاریخ، فرهنگ و جامعه آمریکای لاتین به مخاطبان ایرانی با توجه به موقعیت راهبردی این منطقه و نیز به دلیل تصویر نادرست رسانه‌های غربی از این منطقه افزود: متاسفانه دوستان پخش شبکه سه می‌گویند این بخش‌ها ربطی به اسلام و مسلمین ندارد و ارزش پخش ندارد، در حالی که پخش این برنامه به تایید مدیر گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه رسیده بود. وی ابراز امیدواری کرد که با حمایت مدیر متعهد شبکه سه، ادامه پخش این مجموعه با چنین بدفهمی‌ها و مشکلاتی مواجه نشود.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
همین غفلت ها باعث شده که سیل عظیم جوانان اروپایی برای رسیدن به حوریان بهشتی به کارزار سوریه رفته اند تا به بهشت خیالی خود برسند .
حال چرا مسئولان حوزه از خود نمی پرسند واقعا دارند چکار می کنند که اینطور وهابی ها در حال جذب نیرو هستند .
غفلت نیست برادر
تعمد است
نفوذ این فرقه ی ضاله....
آدمیزاد
Colombia
"سیل عظیم جوانان اروپایی" !!درست نیست ، بیشتر تکفیریهای اروپایی ازمهاجران شمال آفریقا و مصر و پاکستان و سعودی و فلسطینی و ترکیه ایی اند و نیز رسانه های اروپایی و غرب تبلیغات سنگینی بر علیه دولت سوریه و" اسد" میکنند ،
در ضمن در اروپا پر از حوریان بهشتی است برای رسیدن به آنها جوانانشان نیازی به کارزار در سوریه ندارند.
آدمیزاد
Colombia
آقای جهانشیری که در آمریکای لاتین بوده باید بداند که بیشترین سرمایه گزاری های تبلیغاتی را پروتستانهای اونجلیکال میکنند که افکاری آشکارا صهیونیستی دارند ، زیرا که قوم یهود را بر طبق عهد عتیق انجیل "برگزیدگان خدا "میخوانند و کلیساهایشان برخلاف کاتولیکها با رقص و آواز همراه است که به مذاق مذاق عامه کمسوادخوش میآید و همینها بشدت ضد ایرانی و ضدشعیه اند، درحالیکه آنهایی که اسلام شیعه در میآیند معمولا طرز فکری عدالتخواهانه دارند و از قشر دانشجو و اندیشمند جامعه اند ، و برای مردم اینجا بهاییت نه شادی اونجلیکالها را دارد و نه عدالتخواهی اسلام شیعه ، برای همین گسترش چندانی ندارد.
طلبه
Iran, Islamic Republic of
ببینید داعش محصول استفاده هوشمندانه آمریکا از بهار اسلامی بود.وقتی مسئولین گذشته ما هی بهار انسانی میکردن و میگفتن و مست این بهار بودند خب آمریکا موجی رو که بر علیه حکومت های دست نشانده خودش بلند شده بود رو مدیریت و هدایت کرد و دقیقا همین موج رو بر علیه شیعه و ایران و حزب الله برگرداند. اصلا مبنای فقهی کشتن شیعیان از نظر داعش میدونید چیه؟؟(اتفاقا جوابش از متون فقهی خود شیعه استفاده کردند که لزومی نداره اینجا گفته بشه) و چرا عزیزان سنی ما خیلی از داعش متنفر نیستند اگر چه در ظاهر همراهی نمیکنند(دلیلش اینه که خیلی از جوانهای عزیز سنی به این گروه می پیوندند و بهرحال جذب این تفکر می شوند) خب گره رو اگر پیدا کنید برای باز کردنش هم جواب پیدا می کنید. این سوالات کلیدی بود که مطرح کردن و جواب دادنش خیلی از ماجراها رو حل میکنه!!
خودت فهمیدی چی گفتی؟
ظاهرا تلوزیون تحت مدیریت جمهوریه اسلامیست ولی ...چه بگویم برادر؟؟؟؟
نه. باور کنید خیلی وقتها آدم فکر می کنه صدا و سیمای انگلیس است.
مثلا ما برای هشدار دادن نسبت به فعالیت گسترده فرقه بهائیت در منطقه آمریکای لاتین، اشاره‌ای به این موضوع کرده بودیم تا اهمیت کار مبلغان شیعه چون شیخ سهیل مشخص شود و حوزه‌های علمیه ما در این عرصه فعال‌تر شوند، اما این بخش از برنامه ما به دستور مدیر پخش حذف شد.?!!!!!
United States
شما فعال بشین در ایران که جوان ها به خارج میرن دینشان را عوض نکنند بماند امریکای لاتین از قدیم گفتن چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
منتقد بی سواد بی شناسنامه
Iran, Islamic Republic of
وقتی آقای سلحشور ادعا کرد که برخی مدیران صدا وسیما دارای افکار توده ای و سکولار هستند، همه به او حمله کردند که با افراطی گری درمورد دیگران حرف می زند
پیشنهاد می کنم سی دی این برنامه را نهیه کنید وببینید؛برنامه شب آسمانی از شبکه قرآن چندین برنامه خود را به فرقه انحرافی بهاییت اختصاص داد و دکتر خسروی به همراه کارشناسان حوزه ادیان، پوشالی بودن این جریان استکباری را با استتناد به منابع خود بهایی وبا ارایه دلایل منطقی، متقن و محکم به اثبات رساندند که بسیار جالب و جذاب از کار درآمد.
کمی دیگر دندان بر سر جگرهایمان می گذاریم تا مهندس برود!!! (البته کارهای خوب هم زیاد کرده ها بی انصاف نباشید)
شادمهر
من ماندم ما مسلمانان چرا این همه بدبختی سر هم می اوریم و همیشه کسی دیگر را مقصر میدانیم ایشان دکتر چه هستند که انگاری هرچه نوشته باید پخش بشه ما خودمان داریم ریشه خود را میزنیم نه بهایی یا مسیحی و یهودی اشکال از ماست که دین را کرده ایم بازیچه شما ادعا پیشرفت اسلام در امریکا کردید بوید ببینید با عملکرد هایتان چه مقدار ایرانی مسلمان دینشان را عوض کردند
علی اصغر
انشاالله در آبان ماه عزت الله زحمت را کم میکنند .
محمد
حتما معاومات مدیر پخش شبکه 3 سیما(آقای شیعه) از همه بالاتر و بصیرتشان هم بیشتر است
یکی
این همه شبکه هامون برنامه های بی ربط به اسلام و مسلمین پخش میکنن و البته گاها ضد اسلام و مسلمین حالا با قسمت های مهم مستند این برادرمون مشکل دارند
پناه بر خدا از دست های شیطانی پشت پرده صدا و سیما
United States
چه خبر مهمی
امان از صدا و سیما! امان!! امان!!!
محمد
سه حالت دارد : یا مسئولان صداوسیما دستشون با بهائی ها در یک کاسه است ، یا مصالح مهمی را در نظر گرفتند که اجازه پخش ندادند و این اقای کارگردان درمصاحبه آنرا کتمان کرده و یا هیچ کدام ، یک حال گیری شخصی بین تهیه کننده با مسولان پخش که قراره با پروپاگاندا پیش بره !
افرادی پیدا می شوند که ممکن است در ظاهر مسلمان به نظر بیایند ولی از نظر افکار و عقاید با بهاییت اتحاد کامل دارند و هیچ نسبتی با اعتقادات اسلامی و پایبندی به مسلمات مکتبی و تعلقی به مرزهای دینی اسلام ندارند و البته جای تعجب نیست. منافقین از صدر اسلام وجود داشته اند.