جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پوتین به بان کی‌مون و مرکل چه گفت؟

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 355458
رئیس جمهور روسیه با دبیر کل سازمان ملل متحد و صدر اعظم آلمان درباره اوضاع اوکراین تلفنی گفتگو کرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "ولادیمیر پوتین" و "بان کی مون" در تماسی تلفنی، درباره مسائل مختلف از جمله بحران اوکراین گفتگو کردند.

پوتین به بان کی مون تاکید کرد که مسکو از سازمان ملل و جامعه بین الملل انتظار دارد که مانع از اقدامات غیر قانونی "کی یف" در جنوب شرق این کشور شود، زیرا این اقدامات به تشدید بحران منجر خواهد شد.

از سوی دیگر، دبیر خانه سازمان ملل متحد با صدور بیانیه ای اعلام کرد بان کی مون نیز در این گفتگو درباره تحولات شرق اوکراین ابراز نگرانی کرد و گفت هر گونه اقدامی برای تشدید بحران برای همه طرف های مسئول خسارت های سنگینی خواهد داشت. از این رو، همه طرف ها باید برای مهار بحران و جلوگیری از آن تلاش کنند.

رئیس جمهور روسیه همچنین در تماس تلفنی با "انگلا مرکل" صدر اعظم آلمان نیز اوضاع اوکراین را بررسی کرد و گفت، تشدید بحران در اوکراین این کشور را در آستانه جنگ داخلی قرار می دهد.

کاخ کرملین با صدور بیانیه ای در این خصوص اعلام کرد دو طرف در این گفتگو بر اهمیت برگزاری نشست چهارجانبه با حضور روسیه، اوکراین، اتحادیه اروپا و آمریکا در ۱۷ آوریل تاکید و ابراز امیدواری کردند که این گفتگوها سبب هدایت تحولات در مسیر صلح آمیز باشد.

پوتین ۱۰ آوریل، در پیامی به روسای جمهور برخی از کشورها اروپایی بر اهمیت بازسازی و برقراری ثبات برای اقتصاد اوکراین تاکید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *