جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

آرای مصلحتی یا مصلحت آرایی

چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۰۶
کد مطلب: 354053
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دیروز سه شنبه رای پرونده مهدی رحمتی بازیکن تیم فوتبال استقلال را اعلام کرد و در آن هیچ گونه محرومیتی برای حرکت غیر ورزشی او در دیدار مقابل ملوان بندر انزلی در نظر نگرفت.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، آنچه واضح و مبرهن بود حرکت غیر ورزشی رحمتی در دیدار ۳۰ بهمن سال گذشته استقلال مقابل ملوان بود و همه ورزش دوستان این حرکت رحمتی را تقبیح کردند اما چگونه می شود که رای کمیته انضباطی هیچ محرومیتی را برای او در پی ندارد سووالی است که بایستی مسوولان کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال به آن پاسخ دهند.

پس از نشست کمیته انضباطی با دروازه بان استقلال، رحمتی اعلام کرد که به هیچ وجه قصد ونیت اهانت به تماشاگران تیم ملوان بندر انزلی نداشته و همواره برای تمامی تماشاگران احترام قایل است.

کمیته انضباطی پس از بررسی این موضوع به رحمتی و بازیکنان این تیم توصیه کرد که در هنگام برگزاری مسابقات با توجه به حساسیت جامعه ورزش و علاقه مندان از انجام هر گونه رفتارتحریک آمیز، خودداری کنند.

به راستی آیا اعلام این حکم عادلانه است ؟ خوشبختانه بد و خوب را به راحتی می توان تشخیص دادو از دید ورزش دوستان و کسانی که قرابتی هر چند اندک با ورزش دارنداین حرکت بد بود اما کمیته ای که ایجاد شده است تا خوبی ها را تشویق و بدی ها را تنبیه کند چگونه این بد را بد ندید؟

برخی عقیده دارند که ناشایست مهدی رحمتی کمتر از حرکت شیث رضایی و محمد نصرتی بازیکنان سابق پرسپولیس نبود و بایستی به اندازه حکم آنها کمیته انضباطی رحمتی را محروم می کرد اما نه تنها این مهم انجام نشد بلکه خیلی دوستانه به او تذکر دادند که رفتار شبهه انگیز انجام ندهد.

دیدار دو تیم پرسپولیس و داماش گیلان درحالی سال ۹۰ برگزار شد که از سوی محمد نصرتی و شیث رضایی تخلفاتی صورت گرفت که بر همین اساس کمیته انضباطی شیث رضایی را به مدت چندماه از فعالیتهای ورزشی محروم و به پرداخت ٣٠٠ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم کرد.

محمد نصرتی نیزبرای مدتی از فعالیت در فوتبال محروم و به پرداخت ٣٠٠ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

تناقض آشکار در صدور دو حکم تقریبا یکسان و مصلحت اندیشی در رای صادره کمیته انضباطی درخصوص پرونده مهدی رحمتی کاملا قابل مشاهده است و امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که برای تعالی فرهنگ و ورزش کشور باشد و دیگرکسی این کمیته رابه

جانبداری و مصلحت اندیشی متهم نکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *