شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲۲
۵۷

شوک سنگین درحاشیه مذاکرات +عکس

دوشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۴
کد مطلب: 414858
اعلام خبر پناهندگی سیاسی«امیرحسین متقی» شوکی سنگین در گیر و دار مذاکرات هسته ای بود که این بار هم چیزی جز فرافکنی از مسئولان آن رسانه محترم و سایر رسانه های اصلاح طلب دیده نشد.
شوک سنگین درحاشیه مذاکرات +عکس
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز، از جمله آسیب های جدی که همواره در بدنه اصلاح طلبان در سال های فعالیتشان قابل مشاهده و ملموس می باشد، پدید «پناهندگی سیاسی» در میان آنها است. این موضوع در سطوح مختلف این طیف سیاسی قابل ردیابی است و از کارگزران دولت اصلاحات(و افرادی چون عطاالله مهاجرانی، فریبا داودی و...) تا نمایندگان مجلس ششم و خبرنگاران روزنامه ها و رسانه های اصلاح طلب در این لیست دیده می شوند و هم اکنون تعدادی از آنها نیز به عنوان مجری و خبرنگار در سایت های معاند و ضد انقلاب فعالیت جدی دارند.

اما نکته قابل توجه اینجاست که با وجود این حجم پناهندگی، بسیاری از افراد مسئول در رسانه های اصلاح طلب، همواره از مسئولیت پذیری در این رابطه سر باز می زنند و طوری وانمود می کنند و گویی جذب چنین افراد و اقدامات بعدی آنها که موجب به بار آوردن هزینه های سنگینی می شود، هیچ ارتباطی با آنها ندارد.

اعلام خبر پناهندگی سیاسی«امیرحسین متقی» که هنوز هم کسی نمی داند این فرد دقیقا چه مسئولیتی در ایسکا نیوز(خبرگزاری رسمی دانشگاه آزاد اسلامی!) داشت، شوکی سنگین در گیر و دار مذاکرات هسته ای بود که این بار هم چیزی جز فرافکنی از مسئولان آن رسانه محترم و سایر رسانه های اصلاح طلب دیده نشد.

تصویری که متقی پس از درخواست پناهندگی از خود منتشر کرده است/
عکس سلفی خبرنگار تلویزیون «سی سی تی وی» چین با امیر حسین متقی

* برائت از متقی و تناقض گویی؛ نخستین اقدام مسئولان مربوط

پس از انتشار خبر پناهندگی خبرنگار ایسکا نیوز در حاشیه مذاکرات هسته ای لوزان، نخستین راهکار برخی از رسانه های اصلاح طلب و مسئولان ایسکا نیوز، اعلام برائت محکم از متقی بود.

در ابتدا یکی از سایت های خبری این موضوع که متقی «مدیر کل روابط عمومی ستاد روحانی در انتخابات ۹۲» بوده است را زیر سوال برد و این در حالی است که امیرحسین متقی در ایام انتخابات با همین عنوان با ایسنا[۱] مصاحبه داشت و پس از آن نیز هیچ واکنشی از سوی ستاد روحانی دیده نشد.

در مرحله بعد نیز مسئولان ایسکانیوز وارد کارزار شدند و ابتدا به ساکن اعزام این فرد به عنوان خبرنگار به مذاکرات را تکذیب کردند اما با صدور بیانیه وزارت امور خارجه مبنی بر درخواست اعزام متقی به لوزان(به عنوان خبرنگار) دیگر هیچ جای دفاعی باقی نماند.

امیر متقی در کنار حسین فریدون

ایسکا نیوز در ابتدا با صدور بیانیه ای اعلام داشت:

«شخصی که فاقد هرگونه حکم در خبرگزاری بود، پس از حضور در محل مذاکرات با هزینه شخصی، اقداماتی خارج از خط مشی های اخلاقی و حرفه ای مجموعه انجام داد که در پی آن مدیریت ایسکانیوز ضمن اخراج این شخص پیش از سال نو، هرگونه ارتباط با آقای امیرحسین متقی را تکذیب و اقدامات خارج از چارچوب ایشان و شیطنت رسانه ای افراد مغرض را محکوم و حق پاسخگویی و پیگیری حقوقی را برای خود محفوظ می دارد.[۲]»

تصویر نامه ایسکانیوز درباره متقی که با تاخیر چندروزه(!)
در روز چهارم فروردین منتشر شده است

اما چند روز پس از آن، اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه با صدور اطلاعیه‌ای خبر از «نوش داروی پس از مرگ سهراب» ایسکا نیوز داد و اعلام کرد:

«براساس نامه اول خبرگزاری ایسکانیوز (باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران) در تاریخ ۹۳/۱۲/۱۸ خطاب به اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، این رسانه یک خبرنگار و یک عکاس را برای پوشش خبری مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ معرفی و خواستار انعکاس درخواست خود به سفارت سوئیس جهت دریافت روادید، شد.

خبرگزاری ایسکانیوز پس از انتشار خبر درخواست پناهندگی یکی از دو فرد معرفی شده طی نامه‌ای در تاریخ ۹۴/۱/۴ خطاب به حوزه رسانه‌ای وزارت امور خارجه قطع همکاری با فرد مذکور را اعلام کرده است!!!» و همانطور که مشاهده می شود تا پیش از اعلام خبر پناهندگی متقی، هیچ قطع ارتباطی با وی از سوی خبرگزاری متبوعش صورت نگرفته بود و کارها بر روال عادی ادامه داشت.

در ادامه نیز نوبت به مسئولیت متقی در ایسکا نیوز رسید که در این مرحله از بازی فرافکنی، دیگر حضور متقی در ایسکا نیوز به رسمیت شناخته شد اما دعوا بر سر مسئولیت وی بود.

برخی از محافل خبری از متقی به عنوان سردبیر ایسکا نیوز یاد کردند اما مدیرعامل خبرگزاری ایسکانیوز در پاسخ به این سؤال که در رسانه‌ها این‌گونه مطرح شده که آقای متقی سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز بوده است، خاطرنشان کرد: «متقی سردبیر خبرگزاری ایسکانیوز نبوده است.»

این اظهار نظر آقای قربانی(مدیرعامل خبرگزاری ایسکانیوز وابسته به دانشگاه آزاد و مشاور رسانه‌ای رئیس‌ دانشگاه آزاد) نیز در حالی مطرح می شود که مجله مهرنامه در یکی از شماره های خود از متقی به عنوان سردبیر ایسکا نیوز یاد کرده بود و پس از آن نیز هیچ تکذیبیه ای از سوی مسئولان امر تا به امروز دیده نشد.

امیر متقی سردبیر خبرگزاری ایسکا نیوز

گفتنی است که حضور افراد حاشیه دار در رسانه وابسته به دانشگاه آزاد نیز مسبوق به سابقه است و پیش از متقی، شاهد حضور افرادی چون «احسان مازندرانی» از فتنه‌گران سال ۸۸ و بازداشت‌شدگان امنیتی سال ۸۸ و «عمار کلانتری» از فعالان فتنه سال ۸۸ و سردبیر خبرگزاری آنا در این رسانه بودیم.

جای تاسف است که اولا مسئولان این رسانه وابسته به دانشگاه آزاد در جذب نیروهای خود توجه و تامل لازم را به خرج نمی دهند و دوما در چنین مواقعی، سیره هم قطاران خود را پیش می گیرند و حتی از یک عذرخواهی و پذیرش مسئولیت سر باز می زنند و به جای آن فرافکنی را ترجیح می دهند.

پانوشت:
[۱] - درخواست پناهندگی مدیر روابط عمومی ستاد روحانی
[۲] - امیرحسین متقی مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی حسن روحانی
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


قلی
بله دیگه تا گندی بالا میاد میگن من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود!!!
ایرانی فدایی علی(ع)
شرم اوره،مردک وطن فروش.
بخاطر پناهندگی مدیر روابط عمومی ستاد انتخاباتی روحانی بر ایشان و هیئت دولت مبارک باد
امیر
آیاهمین تبریک رابه احمدی نژادبعدازفرارخاوری که پول کشور راخورد ورفت گفتید.
روحانی مچکریم!
وقتی معاون اول دولت خدمتگزار! !!! که نشان درجه 1 لیاقت رو از رییس دولت سابق گرفته رو به خاطر فساد مالی میندازن زندان، میگن چه ربطی به خود آقای دکتر! !! داره!!!
بعد وقتی یکی از فعالان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در زمان تبلیغات به کشوری پناهنده میشه به شخص رئیس جمهور مربوطه و به اون تیکه میندازن!!!!
استاندار حاج آقا خاطره رو میگی
...ر
اقای معاون هم که اصلاح طلب بود
اونا کجای دلمون بذاریم؟
م ه را چکار کنیم؟
وزرای دکتر! !!! خاتمی را چی؟
خوبه یه نفوزی از خودتون این ور بوده که وقتی ما هزارتا از شما را شمردیم شما اونا برای بار هزارم تکرار کنید
ايماني
بله احمدي نژاد هم درانتخاب رحيمي به عنوان معاون اول خطاي بزرگي مرتكب شد.اما يادتان باشد كل خلافهاي رحيمي(كه البته به گردپاي امثال م.ه وبرخي وزراي اين دولت نميرسد)مربوط به زمان حكومت هاشمي وخاتمي ونمايندگي مجلس وي است ،نه رياست جمهوري احمدي نژاد! لطفا درقياس، عدالت داشته باشيد.
United States
چه آدم های دور و بر تیم مذاکره کننده هستند
ایا اینها برای تاثیر گذاری و جهت دادن به نتیجه تصمیمات مذاکرات در اطراف تیم مذاکره کننده حضور دارند؟ یا مسئولیت نقل و اتقال اخبار در محل حضور دارند؟
یونس
Iran, Islamic Republic of
پس وزارت اطلاعات تو این مملکت چه وظیفه و مسئولیتی داره ؟ چرا از وقوع چنین حوادثی پیشگیری و جلوگیری نمیکنه ؟ تا کی کشور و نظام باید تاوان بی تدبیری های از این دست را بدهد ؟
Iran, Islamic Republic of
سلام یونس جان !اولا": گوشهایی که شمابراشون کامنت گذاشتی شنونده ی این حرفها نیست.ثانیا":گرحکم شودکه مست گیرند......
ایرانی.
مگه وزارت اطلاعات چند کارمند داره که باید همه رو کنترل کنه.اینا خاینن در ازای پولی میخوان به نظام ضربه بزنن ولی کورخوندن
وزارت تو ذهن همه مردم نیست ، مجید جان اون میشه تفتیش عقاید نه پیشگیری .
حسین
این عکس آخری که سند حساب نمیشه
خخخخخخخخ
راست میگی سند سیم سربی تهش داره!!!!
احتمالا بنچاق،قباله و ....... حساب میشه!!
مواظب باشین تقلبی یا زمین خواری نباشه!!!
ولی بگم این یه مدرکه که میتونه در دادگاه بر علیه تو باشه!!!
پس حق داری سکوت کنی تا وکیلت بیاد!!!!!!!
خخخخخخخ
واقعا شوک سنگینی بود! یه نخودی رفته پناهنده شده , بیشتر از چیزی که هست خبر رو نشون ندید.
خخخخخ
شما بنفشا چیکار به این نخود زبون بسته دارین؟!!!!!!!!!!!!!!
یکی میگه نخود هر اش
یکی میگی نخود نخود هر که رود خانه خود
یکی میگه نخودی
....
بازم خوبه نخودی بوده که هم رییس ستاد انتخاباتی بوده
هم سردبیر بوده
هم خبرنگار ویژه بوده
هم با حضرات عکس سلفی و دوستانه!!! میگرفته
...
نخودیتون این همه عنوان داشته باشه اصلیا دیگه چیا دارن؟!!!!!!!!!
خخخخ
واي چقدر سنگين
جهان جان خودت بهتر مي دوني اين آقا چنان بزرگ ونبود كه روش اينقدر مانور ميدي
هنوز يادمان نرفته پناهندگي دختر مشاور رييس دولت قبل و محبوبتان
انصاف هم خوب چيزي است
هدف وسيله را توجيه نمي كند
آيا جناب احمدي نژاد از نيات پناهنده شدن چند ديپلمات به كشورهاي اروپايي اطلاع داشتند؟
نداشتند؟
با اين تحليل بايد تاسف خورد به دولت قبل
جهان جان انصاف انصاف انصاف
علی
Iran, Islamic Republic of
کاری بر سرشان می ؟آورید که قید همه چیز را می زنند
خخخخ
چه کاری؟!!!
رییس ستاد انتخاباتی نذاشتیمشون؟!!!
سر دبیرشون نکردیم؟!!!
خبر نگار ویژه نکردیمشون؟!!!!
ختم خانوادگیمون دم در کنار بزرگان فامیل نذاشتیمشون؟!!!!
عکس سلفی باهشون نگرفتیم؟!!!!
دیگه باید چکار میکردیم؟!!!
البته نعل وارونه هم میشه زد!!!!
خیلی سرشونا شلوغ کردیم رفتن برا استراحت !!!
طفلکیا با این همه کار!!! خسته شدن!!!!
خخخخخخخخخ
فرزان فر
Iran, Islamic Republic of
ماشا الله به این همه نیروی مخلص
کیمیا
Iran, Islamic Republic of
کاش مثل صاحب اسمت کمی جوانمردی داشتی
سعید
Iran, Islamic Republic of
الان خیلی خوشحالی جهان که سوتی گرفتی؟!
مردی چاپش کن!
Moldova, Republic of
نخیر تو مردی!
نیما
France
این خودباخته در حدی نیست که بخوایم بهش بپردازیم.
عجب خبر مهمى...
Iran, Islamic Republic of
بزودی انشاالله شاهد سرافکندگی وبیچارگی این بدبخت بی هویت خواهیم بود روزی که از فرط گرسنگی مجبور شود بجای ظرف شستن برود در شبکه های مافنگی علیه اقتدار این ملت بزرگ اراجیف بگوید ....بهتر که هر لکه ننگی از دامان این ملت بزرگ جدا شود...
هرمز
خوب رفته که رفته!!!!!
اين مسائل براي ما هزينه دارد ولي نظام و ملت قوي تر از اين حرفا هستند که با اين چيزها ضربه سنگين بخورند. دفعه اول که نيست مهاجراني و واحدي و .... حالا اين بابا که اصلا عددي نيست
اما خوب دقت هم بشود بي خود هزينه برا نظام درست نکنند
Iran, Islamic Republic of
فقط بلدند فرافكني كنند
مجیداعتمادی
بی برنامه گی باعث این قبیل رسوائی میگردد وحتی خبرنگاران مشهور هم خوب است توسط حراستها چک شوند
اصغر بامری
خوب
مهاجر
هیچکس رابرای فعالیت انتخاباتی گزینش نمیکنند یارو طراحی خوبی برای رفتن داشته عاشق یه دخترچینی تبار شدبخاطرش رفت میگن شرط ازدواج دختربوده.خوشبخت بشن
بجای محکوم کردن، به این فکر کنین چرا همچین کاری کرد؟؟ چرا میلیونها ایرانی در خارج از ایران پناهنده شدند؟؟ یکبار منتقی فکر کنین چرا؟؟؟؟ ایا همه مزدورن؟؟؟
Finland
الان بحث چیز دیگریه.
دقیقا..
چرا قاطی میکنی بحث رو
خیلی ها که رفتن رو با بعضیها که پست و مقام داشتن و به عنوان ماموریت رفتن یکی ندون..
شمامنطقی رومنتقی ننویس بقیه اش درست می شه
جدید الاسلام بوده!!!
خاک بر سرش باد این خائن بی آبرو که حتی یارانش اکنون در ظاهر مجبور به ترد او شده اند.
پناهنده
کسی شما ها رو انور قبول نمیکنه وگرنه دوتا پا داشتید صد تای دیگه قرض میکردید میرفتید- حالا چه خبر مهمی هم اینقد ردرباش نوشتید مثلا سند آوردید و.... برو بابا بیکاری درضمن نوشته هاتون رو نخوندم میدونم مزخرف مینویسی
ایول
خخخخخخخ
دروغ که کنتور نداره!!!
اگه نخوندی برا چی و در مورد چی کامنت دادی؟!!!
از کجا فهمیدی که مهم نیست؟از کجا فهمیدی که زیاد دربارش نوشتن؟از کجا فهمیدی که سنداش مثلا هستند؟
ما اونوریا را قبول نداریم
اما انوریا که شما را قبول دارن چرا دوتا پا قرض نکردی و بری؟!!!!!
خخخخخخخخخ
بعضی حقایق باورش سخته ولی اینهایی که میرن خائنن و اینهایی هم که سکوت میکنن و یا باعث میشن که اینگونه افراد خائن رشد کنند و به مقامی برسند و بروند هم خائن هستند..
جاوید
جالبه بیشترِ کسانی که پناهنده شدن از اصلاح طلبان بودن .از اصلاحات بیشتر از این انتظار نیست.
هردم از این باغ....
Iran, Islamic Republic of
مردم همه دارن از مملكت فرار ميكنند..............................................
ali
باسلام امیدوارم که هیچکس ازکاری که انجام می دهد یا حرفی میزند آینده پشیمان نشود دوستان درهر دولتی کاستی های بوده اینقدر خطی نباشید اینا نماینده ۷۰۰۰۰۰۰۰ایرانی هستند ازنظر رسانه ایی ضربه است ولی ازنظر دیگر به خودش ربط دارد ولی یک کمی هم آقای تقوی میبایست ناسیونالیست باشه
Moldova, Republic of
بلانسبت مردم!
بسم الله الرحمن الرحیم سلام
عیب نداردفدای دوتاچشمای شهلای جان کری
وزیرامورخارجه آمریکا!!؟؟
منتظر
از کی دوتا مزدور جیره خوار شدن همه مردم؟!!!
وقتی در مورد تظاهرات میلیونی تیتر میشه ملت ایران، شماها یقه چاک میکنید و جیغ بنفش میکشین که اینا همه ملت نیستند و از ملت مایه نذارین و از طرف ملت حرف نزنین!!!
حالا چی شد که چندتا نامرد و عشق کثافت و بی بندوباری شدن همه مردم
اگه همه مردم رفتن پس شما اینجا چکار میکنی و چرا فرار نکردی؟!!!
مَردٌم؟!!!
مٌردَم از خنده..
صابرکرمانشاهی
به نام خدا و با سلام . خجالتی هم خوب چیزیه . بهتره که هم نام و هم فامیلیش رو عوض کنه آخه لیاقت این نامها رو نداره . پناهنده شدی که چی ؟ چند روز مفت بخوری و نان بی غیرتی بخوری و بهت بگن فداکار وطن. مرتیکه توهم زده و فکر کرده فرش قرمز براش پهن کردن.آخه مورچه خودش چیه که کله پاچه داشته باشه.بعدش این که ایشان و امثال ایشان لیاقت زندگی کردن در ایران و در جوار شهدا و تحت ولایت امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی ) رو نداره .مردم دنیا به وجود سردار سلیمانی افتخار می کنند اونوقت این اقای امیرخان آبروی کشورمان رو با عمل بچه گانش زیر سوال می بره . داشی برا ! گلی و جما له گد.
Iran, Islamic Republic of
بابا اینقدر بزرگش نکنید فیلمبردار صداسیما پناهنده شد آب هم آز آب تکون نخورد حالا گیر دادینا
امير
واي چه ادم بدي بوده !! خوبه نشان لياقت رو با اختلاس انجام نداده :))
سیدحسین
بنده به هیچ وجه اصلاح طلب نیستم

ولی از اون جایی که تقریبا کارم اینه عکس اولی تابلو فتوشاپه
Germany
پا نداده، والا بقيه اعضاي گروه هم شناگران ماهري هستند!