جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

عجيب‌ترين قوانين جهانگردی در جهان

دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 102557
 قوانيني كه جهانگردان در كشورهاي مختلف با آن مواجه مي‌شوند در موارد متعددي با قوانين عمومي كشورها در تعارض است، از جمله اينكه "به كبوترها غذا ندهيد "، "با نوربالا حركت كنيد "، "آدامس نجويد "و...

به گزارش خبرگزاري فارس، قوانين، لازمه جوامع بشري محسوب مي‌شوند. فلسفه وجودي آنها معمولاً امنيت انسان‌ها و دور نگه داشتن آنها از خطر است.
اين قوانين در كشورهاي مختلف شكل‌ها و قالب‌هاي متنوعي دارد كه برخي از آن‌ها در تعارض با قوانين مرسوم در عموم كشورهاست.
برخي از اين قوانين به اين ترتيب است:

در روزهاي آفتابي هم با نور بالا حركت كنيد
----------------------------------------------------

در كشورهاي دانمارك و جمهوري چك، بر اساس قوانين راهنمايي و رانندگي، رانندگان حتي در روزهاي آفتابي نيز ملزم به استفاده از نور بالا در هنگام رانندگي هستند. اگر چه در نگاه نخست اين قانون كمي عجيب به نظر مي‌رسد اما با توجه به دلايل آن، آنچنان هم غيرمنطقي نيست. مطالعات نشان داده است هنگامي كه برخي از اتومبيل‌ها از نور بالا استفاده مي‌كنند،‌ ساير رانندگان حواس خود را به وسايل نقليه اطراف بيشتر جمع مي‌كنند، بدين‌ ترتيب آمار تصادفات كاهش مي‌يابد.

در اتوبان نايستيد و راه نرويد
------------------------------------

در آلمان يكي از جرايم سنگين راهنمايي رانندگي، بنزين تمام كردن در بزرگراه‌ها است، و به تبع آن حركت كردن با پاي پياده نيز جريمه ديگري محسوب مي‌شود. بنابر اين چنانچه در بزرگراه‌هاي آلمان بنزين اتومبيلتان تمام شد،‌ منتظر جريمه‌اي 100 دلاري باشيد، همچنين چنانچه به اين دليل مجبور به قدم زدن در سطح اتوبان شديد، 100 دلار جريمه ديگر را نيز آماده كنيد، از اين رو به تمام رانندگان توصيه مي‌شود قبل از ورود به بزرگراه‌ها درجه بنزين اتومبيل خود را به دقت چك كنند.

به كبوترها غذا ندهيد
----------------------------

بر اساس قوانين شهر ونيز ايتاليا، غذا دادن به كبوترها ممنوع است. قانوني كه تا حدودي منطقي به نظر مي‌رسد، كبوترها، عاملان اصلي آلودگي و كثيف شدن ساختمان‌هاي اين شهر به شمار مي‌روند. از اين رو دستگير شدن افراد حين غذا دادن به كبوترها جريمه‌اي 50 تا 60 دلاري را به همراه دارد و در صورت مراقب نبودن گاهي اين رقم به 600 دلار نيز افزايش پيدا مي‌كند.

از پول خرد استفاده نكنيد
--------------------------------

شايد بعضي بگويند، پول،‌پول است؛ اما اين مسئله در كانادا به هيچ وجه درست نيست و وجهه ديگري دارد. پرداخت بهاي كالايي با سكه در كشور كانادا غيرقانوني است. بر اساس قانون پول كانادا مصوبه سال 1985، خطوط تعيين كننده‌اي جهت نحوه استفاده و خرج سكه‌ها ارائه شده كه بر اساس آن محدوديت‌هاي قابل قبولي براي جلوگيري از استفاده بي‌حد و حصر سكه‌ها در نظر گرفته شده است. اما آنچه در اين قانون به وضوح به چشم مي‌خورد مجهول بودن و به طرز صحيح تعريف نشدن آن بود. اين قانون كاملاً مشخص نكرده است چه مقدار سكه، زياد به حساب مي‌آيد؟ هيچ‌گونه‌ جريمه‌اي براي پرداخت سكه وجود ندارد ولي در مقابل، هيچ كس حق فروش كالاهاي خود در قبال پول خرد و سكه‌هاي مشتريان را نيز ندارد.

با اتومبيل آلوده رانندگي نكنيد
--------------------------------------

مشاهده هر گونه آلودگي روي سطح اتومبيل‌ها در شهر مسكو روسيه باعث جريمه شدن توأم راننده و خودرو مي‌شود. اما در اين ميان نبودن قانون مشخص در خصوص تعيين ميزان آلودگي غيرمجاز روي خودروها،‌ يكي از معضلات راهنمايي و رانندگي مسكو به شمار مي‌رود. هنوز به درستي تعيين نشده است چه مقدار آلودگي روي خودرو سبب جريمه‌هايي گران قيمت تا 100 دلار خواهد شد.

در ماه رمضان به صورت علني روزه خواري نكنيد
---------------------------------------------------------

معمولاً گردشگران اروپايي كه در ماه مبارك رمضان به شهرهاي مختلف امارات مسافرت مي‌كنند، جرايم و حتي زندان‌هاي چند روزه را متحمل مي‌شوند. روزه‌خواري در ملأ عام آن هم در طول روز، با جرايم بسياري روبرو است. ‌به عنوان مثال مي‌توان به دو جوان بريتانيايي اشاره كرد كه به دليل تخطي از چنين قانوني به مدت سه هفته در يك سلول انفرادي حبس شده بودند.

بدون پيراهن نرانيد
-------------------------

سواحل گرم تايلند اين انگيزه را براي موتور سواران و اتومبيل‌داران به وجود مي‌آورد تا براي فرار از هواي دم كرده استوايي، لباس‌هاي خود را بيرون ‌آورند. اما بايد مواظب بود زيرا هزينه آن جريمه‌اي 10 دلاري است.

آدامس نجويد
-------------------

آدامس جويدن، به پرندگان غذا دادن و ‌آب دهان انداختن موجب به دردسر افتادن بسياري و جريمه‌هاي سنگين در سنگاپور شده است. اين قانون كاملاً جنبه‌اي زيبا‌شناختي دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *