جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اوباما: هزینه‌ها علیه روسیه تشدید می‌شوند

چهارشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۹
کد مطلب: 372855
رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی درباره تحولات اوکراین گفت در صورتی که روسیه به روند فعلی ادامه دهد هزینه‌ها علیه این کشور تشدید خواهند شد.
به گزارش جهان به نفل از تسنیم، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی درباره تحولات اوکراین گفت در صورتی که روسیه به روند فعلی ادامه دهد هزینه‌ها علیه این کشور تشدید خواهند شد.

اوباما گفت موضع مشترک واشنگتن و متحدان این کشور این کشور این است که بحران اوکراین باید به صورت دیپلماتیک حل شوند و هزینه‌ها علیه مسکو، در صورت ادامه روند فعلی، تشدید خواهند شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه مدعی شد روسیه به خاک اوکراین حمله توپخانه‌ای کرده و مانع انجام تحقیقات درباره هواپیمای مسافربری مالزی که در مرز این کشور با اوکراین سقوط کرد، شده است.

این هواپیمای مسافربری که از آمستردام، پایتخت هلند راهی کوالالامپور، پایتخت مالزی بود حدود ده روز پیش در مرز اوکراین و روسیه سقوط کرد و تمامی ۲۹۸ سرنشین آن جان باختند. کشورهای غربی می‌گویند هواپیمای مورد نظر با موشکی ساخت روسیه که مخالفان اوکراین شلیک کرده‌اند سرنگون شده است.

باراک اوباما تحریم‌های جدید اقتصادی واشنگتن علیه بخش‌های اصلی اقتصاد روسیه را اعلام کرد. بنا به گفته وی، تحریم‌های جدید بخش انرژی، تسلیحات و مالی روسیه و از جمله بانکهای بزرگ این کشور را هدف می‌گیرند.

تحریم‌های جدید آمریکا پس از تحریم‌هایی اعلام می‌شوند که پیش از این اتحادیه اروپا علیه روسیه وضع کرده بود. پیش از اتحادیه اروپا هم آمریکا برخی از بانکهای روسیه و شرکت‌های انرژی و دفاعی مسکو را هدف گرفته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *