سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۰
از اول تا ۱۸ آذر در فرهنگسراهای تهران برگزار می‌شود

تجلیل از ۲۵ مفاخر حسینی پایتخت در دومین «پرده عشاق»

يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب: 392754
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه «پرده عشاق» را با هدف تجلیل از مفاخر حسینی پایتخت از اول تا ۱۸ آذر با تقدیر از ۲۳ خادم مجالس امام حسین(ع)، یک هیات مذهبی و یک گروه از نوحه‌خوانان بازار تهران برگزار می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، «پرده عشاق» در دومین سال برگزاری هم همچون سال گذشته از آن دسته مفاخر حسینی که تاثیری بسزا در رونق عزاداری هیات‌های شهر تهران داشته و دارند، تجلیل خواهد کرد.

این برنامه روز شنبه اول آذرماه همزمان با ۲۸ محرم با تقدیر از حاج احمد چینی در فرهنگسرای رسانه آغاز می‌شود و روز ۱۸ آذرماه (۱۶ صفر) با تقدیر از سلیم موذن‌زاده اردبیلی در فرهنگسرای بهمن به پایان می‌رسد.

غیر از ۲۳ خادم حسینی، هیأت مذهبی محبین بنیس حضرت علی اصغر(ع) و چهارپایه‌خوانان بازار هم گروه‌هایی هستند که در این دوره حضور خواهند داشت. هدف از برگزاری این برنامه تقویت هویت دینی شهروندان، معرفی و تکریم مفاخر و نخبگان ملی، شهری و محلی، الگوسازی برنامه‌های فراگیر و جریان‌ساز محتوامحور با اثرگذاری بر مخاطبان و گسترش محاسن و فضایل اخلاقی با تمرکز بر اخلاق عمومی و خصلت‌های محوری است.

ایجاد زمینه‌ای برای بالا رفتن معرفت عاشورایی، تقویت همبستگی گروهی با استفاده از به رخ کشیدن همگانی بودنِ عشق به اباعبدالله الحسین(ع) در تمام گروه‌های سنی و اقشار جامعه و ایجاد موج و شور مذهبی در سطح شهر از دیگر اهداف دومین دوره پرده عشاق است.

جدول برنامه‌های «پرده عشاق» سال ۱۴۳۶ هجری قمری از اول تا ۱۸ آذرماه (۲۸ محرم تا ۱۶ صفر)

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *