پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

پخش مستند «شیرجه» از شبکه افق

جمعه ۲۵ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۸
کد مطلب: 386157
مستند «شیرجه» که به طرح مشکلی بزرگ در صنعت مواد غذایی آمریکا می‌پردازد، از شبکه افق پخش می شود
به گزارش جهان به نقل از فارس، معمولا در خبرها و مقالات اینگونه عنوان می‌شود که مصرف کالری در میان مردم آمریکا بسیار بیشتر از سایر جوامع است و آمریکایی‌ها از نظر مواد غذایی مشکلی ندارند و در رفاه کامل به سر می‌برند اما واقعیت چهره دیگری هم دارد.

این آمار همه حقیقت را بیان نمی‌کنند؛ اینکه تمام آمریکایی‌ها چنین وضعیتی ندارند و ایالت‌های مختلف در این کشور، همگی از عدالتی فراگیر در مصرف کالری بهره‌مند نیستند البته شاید این واقعیت هنوز وجه تلخ ماجرا را نمایان نسازد، تلخ‌تر آن است که این رفاه و توسعه‌یافتگی به قیمت توزیع کاملا ناعادلانه مواد غذایی در سطح بین‌المللی به دست می‌آید، آنجا که روزانه بخش زیادی از تولیدات غذایی جامعه آمریکا توسط شرکت‌های تولید کننده آنها دور ریخته می‌شود در حالیکه می‌توان همین مواد را در قالب کمک‌های بشردوستانه که آمریکا در مواقع گوناگون مدعی آن است در اختیار مردمان دیگر کشورها به ویژه در حوزه آفریقا قرار داد.

دور ریختن مواد غذایی در آمریکا در حالی است ساکنین بسیاری از کشورهای فقیر و حتی افرادی در شهرهای ایالات متحده از کمبود غذا در رنج هستند.

مستند «شیرجه» با طرح این موضوع به دنبال بررسی این چالش و ارائه راه چاره‌ای برای آن است.

بینندگان شبکه افق سیما می‌توانند شیرجه را امشب -جمعه -۲۵ مهرماه- ساعت ۲۰ به تماشا بنشینند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *