جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ورود ۸۷ پیکر جانباختگان ایرانی منا به کشور

سه شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 449742
رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به انتقال پیکر ۸۷ تن دیگر از قربانیان ایرانی فاجعه منا در بامداد امروز به کشور گفت: به دلیل شرایط بد نگهداری پیکر جانباختگان، اجساد تغییر وضعیت داده‌اند و کار جستجو با کندی مواجه شده است.
به گزارش جهان، سعید اوحدی در گفت‌وگو با فارس، از ورود ۸۷ پیکر جانباخته ایرانی در فاجعه منا به کشور خبر داد و گفت: این پیکرها در ساعت ۱۵ دقیقه بامداد امروز از طریق فرودگاه مهر‌آباد وارد کشور شدند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: هم‌اکنون پیکر این جانباختگان تفکیک شده است و به مراکز استان‌های محل سکونتشان منتقل شده یا در حال انتقال است.

وی ادامه داد: پیکر مرحوم سید حمیدرضا حسینی خبرنگار شبکه خبر هم در میان آنهاست. پیش از این پیکر ۳۰۸ تن از قربانیان ایرانی حادثه منا با سه پرواز به کشور منتقل شده بود.

اوحدی تاکید کرد: هنوز ۶۵ نفر از قربانیان ایرانی فاجعه منا مفقود هستند.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به دفن احتمالی تعدادی از پیکرهای زائران عزیز کشورمان در عربستان افزود: به دلیل شرایط بد نگهداری پیکر جانباختگان فاجعه منا و طولانی شدن زمان نگهداری، اجساد تغییر وضعیت و تغییر چهره داده‌اند و این اتفاق کار جستجو را با کندی بیشتری همراه کرده است.

وی تصریح کرد: کار جستجو برای یافتن مفقودان ادامه دارد و سازمان حج و زیارت برای تعیین وضعیت همه مفقودان پیگیری لازم را انجام خواهد داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *