سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 19 Mar 2024
 
۰

نظر مردم درباره نامه ۴ وزیر

شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب: 449148
در نامه نوشتن وزرا به رئیس‌جمهور، فارغ از هر دلیلی که دارد به این نکته توجه نشده که نظر مردم در این ارتباط چیست و انتشار عمومی این نامه ممکن است چه عواقبی بر عامه داشته باشد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، انتشار نامه چهار وزیر به رئیس جمهور بازتاب وسیعی در جامعه داشته، اما درباره اینکه این نامه از چه مسیر و با چه هدفی رسانه‌ای شده هنوز پاسخ مشخصی به آن داده نشده است.

در این ارتباط کارشناسان نظرات متفاوتی دارند، برخی آن را نشان گرفته از شکاف در دولت، برخی آن را برای جلب نظر دولت و برخی آن را راه‌حلی برای تزریق نقدینگی به اقتصاد کشور می‌دانند. اما فارغ از هر دلیلی که دارد، به این نکته توجه نشده است که نظر مردم دراین ارتباط چیست و ممکن است چه عواقبی بر عامه داشته باشد؟

* دولت اقدامات خود را برای بعد از برجام نگذارد

بنا بر گزارش مردمی خبرنگار تسنیم، فرد بازنشسته‌ای که در پارک روی نیمکت نشسته است در این‌ باره می‌گوید: تلویزیون می‌گوید دولت هشدار نداده، بلکه گزارش داده‌ است.

وی می افزاید: مسئولان می‌‌گویند وضعیت سرمایه و بورس بحرانی و بیرون آمدن از بحران مشکل است.

این فرد سری تکان داده و می‌گوید: به‌خاطر گرانی‌ها بازار راکد مانده و سرمایه‌ها از بین رفته است. تلویزیون مرتب دراین‌باره صحبت می‌کند.

مهندس مکانیکی که در اتوبوس در حال برگشت از محل کار به خانه است نیز در این باره می‌گوید: بله، من هم درباره نامه چهار وزیر به رئیس جمهور شنیده‌ام، اما به‌نظر من این کار برای زیر سؤال بردن دولت نیست و خواسته‌اند که دولت در این زمینه بیشتر اهتمام ورزد.

وی می‌افزاید: من متن کامل نامه را نخوانده‌ام، اما می‌دانم که وضعیت اقتصاد راکد است. با وجود فعالیت‌های انجام شده از رکود خارج نشده‌ایم، کارخانه‌ای که من در آن کار می‌کنم اکنون با نیمی از ظرفیت خود کار می‌کند.

این فرد گفت: باید اقدامات فوری برای خروج از رکود انجام دهیم. مسئولان می‌گویند که دارند کار‌های زیربنایی می‌کنند اما ما علاوه بر فعالیت‌های زیربنایی، نیازمند فعالیت‌های زودهنگام و قبل از اجرای برجام هستیم.

دانشجویی نیز درهنگام خروج از دانشگاه گفت: این نامه را از خودشان در آورده‌اند و در واقع قصد رسانه‌ای کردن آن را از قبل داشته‌اند. منظورم این است که این کار با منظور انجام شده است.

وی افزود: وگرنه دلیلی ندارد نامه‌ای که وزرا به رئیس جمهور نوشته‌اند رسانه‌ای شود. چرا دیگر نامه‌های وزرا به رئیس جمهور رسانه‌ای نمی‌شود؟

پرسنل خدماتی یکی از ادارات دولتی نیز از وجود این نامه اظهار بی‌اطلاعی نمی‌کند و می‌گوید : شنیده‌ام که نامه‌ای بین وزرا و رئیس جمهور رد و بدل شده است، اما از جزئیات آن بی‌خبرم.

* متوجه نمی‌شوم که وزیران چرا به رئیس‌جمهور نامه نوشتند

یکی دیگر از پرسنل این اداره نیز می‌گوید: روزنامه‌ها در این باره نوشته‌اند و اخبار در این باره صحبت می‌کند، اما نمی‌دانم که منظورشان چه بوده یا اصلاً، این نامه درباره چه بوده است.

نگهبان یکی از ساختمان‌های دولتی نیز می‌گوید: مگر می‌شود که خود رئیس جمهور از وضعیت اقتصادی کشور خبر نداشته باشد و وزرایش بیایند به او نامه بنویسند؟! به‌نظر من که سیاسی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *