جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی:

۵۵ درصد ایرانی ها اضافه وزن دارند

سه شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۵۰
کد مطلب: 420941
عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی با اشاره به شیوع بیماری ابولا در برخی از مناطق دنیا، گفت: تاکنون گزارشی از وجود بیماری ابولا در کشور نداشته ایم .
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، دکتر اسحاق حسینی روز دوشنبه در نشست بیست و ششمین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران افزود: هرچند درسال گذشته شاهد بیماری کرونا در ایران بودیم اما ابولا در کشور بروز نکرده است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۵۰ تا ۵۵ درصد مردم به اضافه وزن مبتلا هستند که از این میزان ۱۵ درصد چاق هستند.

حسنی بیان کرد: هرچند رژیم غذایی نامناسب و عدم تحرک مهمترین عوامل چاقی در ایران هستند اما ژنتیک نیز در بروز این عارضه نقش دارد.

وی به تعداد مبتلایان به هپاتیت B در دنیا در دنیا نیز اشاره کرد و گفت: تعداد مبتلایان به این بیماری حدود ۳۵۰ میلیون نفر تخمین زده می شود و براساس برآوردها این رقم به یک میلیارد نفر خواهد رسید.

حسینی به کاهش این بیماری در کشور اشاره کرد و گفت: در ۲ دهه قیل این بیماری حدود ۳ تا ۵ درصد جمعیت کشور را در گیر کرده بود که با اقدامات انجام شده نظیر واکسناسیون این رقم به ۱ تا ۳ درصد رسیده است.

عضو هیات مدیره جامعه پزشکان متخصص داخلی گفت: در سال های گذشته شایعترین علت انتقال هپاتیت در کشور از طریق مادر به فرزند بود اما اکنون از طریق سوزن های آلوده و معتادان تزریقی این بیماری منتقل می شود.

وی ادامه داد: آندوسکوبی در ابتلای بیماران به هپاتیت نقشی ندارد و در کشور ما همانند سایر نقاط جهان امکان ابتلا از این طریق یک در ۱۰۰ هزار نفر است که وسایل پزشکی غیر بهداشتی و ضدعفونی نشده می تواند عامل این بیماری باشد.

حسینی از افزایش بیماری التهاب روده ای در کشور خبر داد و گفت: این بیماری علاوه بر تهران و شهرهای بزرگ در مناطق روستایی نیز مشاهده شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *