پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۳
۴

تجلیل آیت‌الله مکارم از اقدام رهبر انقلاب/ بوی خوشی از مذاکرات به مشام نمی‌رسد

چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب: 404345
حضرت آیت الله مکارم شیرازی پرداختن زودهنگام به موضوع انتخابات سال آینده مجلس خبرگان و مجلس دهم را به صلاح ندانست و از سیاسیون و رسانه ها خواست خرده گیری ها را کنار گذاشته و به مصالح و اصول توجه کنند.
تجلیل آیت‌الله مکارم از اقدام رهبر انقلاب/ بوی خوشی از مذاکرات به مشام نمی‌رسد
به گزارش جهان، آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز چهارشنبه (هشتم بهمن ماه) در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با تاکید بر حفظ وحدت در جامعه، از خرده گیری های نسنجیده سیاسی و رسانه ای انتقاد کرد.

وی تصریح کرد: الان در شرایط سختی هستیم، کارهای مهمی در پیش است، دشمنان خط و نقشه کشیده اند، بوی خوشی از مذاکرات نمی آید، البته مذاکرات قطعا باید ادامه یابد اما اگر مشکلی پیدا شود معلوم است که از جانب آنها است.

بوی خوشی از مذاکرات به مشام نمی رسد


این مرجع تقلید اظهار کرد: با تعبیراتی که می کنند بوی خوشی نمی آید، اما ما باید آماده باشیم چه مذاکرات شکست بخورد و چه به نتیجه برسد؛ باید به کلیات مورد نظر برسیم به جزییات نپردازیم.

وی با تاکید بر این که باید خرده گیری های سیاسی و رسانه ای را کنار بگذاریم و اصول کلی را حفظ کنیم، ابراز داشت: اگر کار ما با طرف های مقابل در مذاکرات به مشکل خورد باید بدانیم به بن بست نرسیده ایم و باید با همفکری مشکل خود را حل کنیم.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در چنین شرایطی طبیعی است که باید وحدت خود را حفظ کنیم، با خرده گیری ها شکاف ها بیشتر می شود و مشکلی از ما حل نخواهد شد.

انتقاد از پرداختن زودهنگام به انتخابات خبرگان و مجلس دهم


حضرت آیت الله مکارم شیرازی با انتقاد از پرداختن زودهنگام عده ای به مباحث انتخاباتی برای خبرگان آینده و مجلس دهم، یادآورشد: عده ای آماده شده اند که برای خبرگان آینده و مجلس دهم چه کنند؛ الان موقع این نیست که به این مسائل بپردازیم باید مشکل امروز جامعه را حل کنیم.

این مرجع تقلید با اشاره به اظهار نظر و اعتراف معاون اسبق وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر این که «سیاست واشنگتن ضربه زدن به ایران است و اگر مناقشه هسته ای نیز حل شود آمریکا موضوع دیگری را پیش می کشد» این مساله را عبرت مهمی دانست و تاکید کرد: آمریکا مخالف استقلال ملت ایران است که همین مساله باعث بیداری ملت ها شده است؛ آنها نمی خواهند یک ایران مستقل، قوی و نیرومند در منطقه وجود داشته باشد.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادعای مبارزه آمریکا و غرب با داعش را دروغ دانست و تاکید کرد: همه می دانند عراق و ایران بیشترین مقابله را با تروریسم و داعش دارند و بیشترین کمک از ناحیه غرب به داعش می شود اما با کمال وقاحت می گویند ایران حامی تروریسم است؛ شما صداقت ندارید و به راحتی دروغ می گویید.

تجلیل از اقدام شایسته و ارزنده رهبر معظم انقلاب در ارسال نامه به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی

وی با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی، تصریح کرد: رهبر بزرگوار انقلاب کار بسیار خوبی کردند که به جای این که دولتمردان غربی را خطاب قرار دهند جوانان را خطاب قرار دادند؛ با آنها می شود حرف زد و سخن گفت اما با دولتمردان غربی نمی شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی مجددا تاکید کرد: درباره انتخابات آینده خبرگان و مجلس باید به موقع فکر کرد، نیروهای خود را صرف حفظ وحدت در مقابل دشمنان و غرب کنیم؛ خرده گیری ها و توجه به جزییات کار عاقلانه ای نیست.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: تجربه نشان داده خدای متعال نیز کمک می کند به شرط این که با مسائل عاقلانه برخورد کنیم و به اصول بپردازیم؛ امیدواریم خدای متعال به همه هوش و درایت کامل در مواجهه با مشکلات عنایت بفرماید.
منبع: رسا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمود
Iran, Islamic Republic of
حفظه الله
United States
گوش شنوایم آرزوست
Iran, Islamic Republic of
تشکر از مرجع عزیز ما
ابوذر
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرجع انقلابی