پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

واشنگتن‌پست به‌اوباما: عربستان راتحریم کن!

شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۱
کد مطلب: 424046
یک رسانه آمریکایی با توجه به ادامه مخالفت ها و سنگ اندازی های عربستان در مسیر توافق هسته ای ایران، به کاخ سفید توصیه کرد برای رها شدن از این وضعیت از گزینه زور علیه ریاض استفاده کند.
به گزارش جهان به نقل از مهر، واشنگتن پست در تحلیلی با این عنوان که «چگونه می توان عصبانیت عربستان از توافق هسته ای ایران را مدیریت کرد» خطاب به کاخ سفید نوشت: یکی از پیامدهای مذاکرات هسته ای ایران افزایش تنش های میان آمریکا و متحدان منطقه ای آن در خاورمیانه بود. در این میان شدیدترین واکنش را عربستان سعودی نشان داده و تهدید کرده که در صورت توافق اقدام به خرید تسلیحات اتمی از پاکستان می کند.

در ادامه این مطلب که به قلم Gene Gerzhoy نگاشته شده به حضور نیافتن پادشاه عربستان در نشست کمپ دیوید اشاره شده و آمده است: در طی سال های گذشته، استراتژی آمریکا اطمینان دادن به عربستان در قبال موضوع هسته ای ایران بوده است. متاسفانه این رویکرد موفق نبود و در آخرین مورد پادشاه عربستان از حضور در نشست امنیتی کمپ دیوید برای کاهش نگرانی کشورهای عربی شورای همکاری خلیج فارس امتناع کرد.

در ادامه این مطلب به دوران جنگ سرد و تنش های ایجاد شده میان آمریکا و آلمان غربی اشاره شده و آمده است: آلمان غربی در آن زمان روی به همکاری با سایر کشورهای غربی آورد و حتی تلاش هایی را نیز برای دسترسی به سلاح های هسته ای آغاز کرد و آمریکا در واکنش به این اقدام از گزینه زور علیه برلین استفاده کرد.

نویسنده این مطلب در ادامه با مقایسه عربستان کنونی با آلمان غربی در دوران جنگ سرد و نیاز شدید نظامی ریاض به آمریکا می نویسد که آمریکا با توجه به نیازهای نظامی گسترده ریاض به واشنگتن می تواند از این وضعیت استفاده کرده و با تهدید عربستان به تحریم تسلیحاتی عصبانیت آل سعود را از توافق هسته ای با ایران مدیریت کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *